Chevrolet – pobliže upoznavanje s Corvette Z06
Iako sam mislio da će se nova nabildana Corvette Stingray od strane svojih tvoraca krstiti sufiksom Z07, i ovako stvari ne izgledaju nimalo loše. Dapače, prema opisima iznesenim u dolje navedenom video-uratku, konkurencija bi itekako (i opet) mogla biti u „problemima“.
Kada je 2005. godine svijetu predstavljena Corvette C6 s oznakom Z06, moram priznati da sam bio pomalo euforičan, no većina mojih poznanika cerekala se kao da su našli bombone u džepu. Razlozi tom podsmjehivanju poznati su mi otprije, a prije svega podrazumijevaju činjenice poput nevozljivosti i neupotrebljivosti Corvette kao automobila u svom općenitom smislu.
S druge strane, svi koji za Corvette znaju imaju na umu kako se radi o nečem američkom, što je skoro automatizmom asocijacija na nešto nepoželjno u smislu četiri kotača i volanom – tim više što je Corvette godinama tvrdoglavo ostajao automobil s plastičnom karoserijom i lisnatim oprugama nalik onima kakve se na „starom kontinentu“ danas mogu vidjeti tek na kočijama.
No Corvette Z06 je već nakon prvih usporednih testova čak i najvećim mrziteljima začepila usta, jer svojim fenomenalnim motorom i pametno koncipiranom šasijom, ovaj je automobil itekako zapaprio svojim europskim i japanskim konkurentima.
Nedavno je svijetu predstavljena sedma generacija jednog od najpoznatijih modela u svijetu automobila svih vremena, tj. Corvette Stingray. U sklopu tog automobila zapravo i nema nekih posebnih iznenađenja, jer najnoviji model Corvette zapravo samo nastavlja tamo gdje je C6 u razvoju stao.
Iako je „Stingray“ zapravo naziv koji je iz naftalina izvučen s idejom prikaza tradicije, u sklopu nove Corvette nema baš puno toga što bi se moglo nazvati tradicionalnim, jer ovaj automobil u smislu prodajnih rezultata cilja puno više nego u sklopu proteklih šest generacija, a i Chevrolet na tržište nije htio izbaciti „hladan tuš“ – pogotovo ne nakon uspjeha koji je C6 požnjeo diljem svijeta.
No iako je Corvette Stingray već u startu ispao zanimljiv automobil, jednim se dijelom itekako iščekivala verzija na steroidima, tj. ona s oznakom Z-nula-nešto.
Neki je dan iščekivanju došao kraj, jer Corvette Z06 prikazan je javnosti na salonu automobila u Detroitu – žute boje s crnim detaljima i prednjim krajem koji izgleda kao da je spreman pojesti prvi red novinara i fotografa prisutnih na ceremoniji predstavljanja.
Nakon inicijalnog šoka, svijetu su objelodanjene i brojke koje ovaj automobil u stopu prate, pa kako je navođenje istih uz pokoji šturi opis na neki način nepisano pravilo, i ja ću ih navesti.
Dakle, motor je i dalje V8 zapremine 6,2 litre. Disanje dotičnog motora i opet je svesrdno potpomognuto kompresorom, a sam motor i dalje je dimenzijama najmanji u klasi.
Dotični motor zaslužan je za proizvodnju ukupno 625 konjskih snaga, što nije najviše ikad u smislu Corvette, ali je itekako dovoljno da načinom rada i primjenom sve te snage upravo ovu varijaciju na temu nove Corvette istu učini najbržom u povijesti tog modela.
Ostale detalje također bih mogao ispisivati u slovnim znakovima, no kada već postoji video-uradak u sklopu kojeg tvorci ovog novog i fenomenalnog automobila ulaze u dubiozu oko određenih komponenata istog, nekako ću vas radije prepustiti tome.
Dakle uživajte u video-prezentaciji nečeg žuto-crnog i doista posebnog.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: AutoBlog.com, GMAuthority.com i Google Images
VIDEO: YouTube.com