Chevrolet – otkrivena posebna edicija za Corvette
Iako je nedavno iz uprave Chevroleta stigla informacija kako je aktualni model Corvette zapravo "promašen", Chevrolet se ipak upustio u svojevrsno oplemenjivanje aktualne generacije Corvette. Dakle, o čemu se zapravo radi?
Chevrolet Corvette je jedan od najdugovječnijih i najtvrdoglavijih automobila svih vremena.
Status koji Corvette uživa već desetljećima među auto-entuzijastima diljem svijeta zapravo je podijeljen, s obzirom na to da taj automobil privlači tradicijom i ideologijom američkog sportskog automobila, dok s druge strane s nekim tehničkim rješenjima odbija veliku većinu onih koji u Corvette vide predmet obožavanja.
Dakle, sam Corvette je kao automobil zapravo poprilično kontroverzan.
Osobno, iako Corvette nikad nisam poželio imati u svom vlasništvu, s obzirom na to da Hrvatske ceste imaju tu i tamo pokoji zavoj, a i tu i tamo u našim krajevima pada i kiša, ovaj automobil svejedno obožavam. Razlozi tome su prije svega u dizajnu koji s jedne strane pomalo kopira automobile "starog kontinenta", dok s druge strane iz generacije u generaciju ostaje nekako drugačiji i poseban.
Da, Corvette je u sklopu većine svojih generacija imala lisnate opruge umjesto klasičnih amortizera, što ovjes čini pretpotopnim i poprilično neupotrebljivim. Također, Corvette je oduvijek automobil koji je jačim udarcem šakom bilo moguće probiti, jer je karoserija napravljena od Fiberglassa. No koliko god da su ti dijelovi priče o Corvette masi ljudi minus, meni ni najmanje ne smetaju – tim više što sam svjestan svega ostalog što Corvette ima za plus, pri čemu prije svega podrazumijevam pravi američki V8 motor koji "grglja" baš kako treba.
Svaka generacija Corvette zapravo je nešto posebno, no u vozačkom smislu tek je posljednja generacija donijela hrpu noviteta kojima se Corvette opako približila masi sportskih automobila kakvi dolaze iz renomiranih marki s područja Europe.
Prvi testovi šeste generacije Corvette u usporedbi s ostatkom svijeta sportskih automobila otkrili su kako je najveći napredak napravljen upravo na polju spomenutog pretpotopnog ovjesa automobila. Najočitiji dokaz tom novom smjeru i ideologiji apsolutne upotrebljivosti ovog automobila bio je prikazan u smislu Z06 verzije ovog automobila, s obzirom na to da su u nekim segmentima od Z06 na stazama bili poraženi čak i Porsche 911 i Nissan GT-R, čime je Corvette stekla još veći broj fanova i daleko izvan SAD-a.
Posljednja generacija koja već od samih početaka podrazumijeva povratak korijenima naziva se Stingray – baš kao i u ona zlatna vremena i druge generacije Corvette s kojom ova današnja dijeli ime i nadimak. No to nije samo suhoparan naziv koji je ekipa iz Chevroleta izvukla iz naftalina kako bi slavnim imenom iz nekih minulih vremena novu Corvette pokušala predstaviti kao "retro", već baš suprotno.
s obzirom na to da je originalna Corvette Stingray iz 1963. godine prema mnogima najzanimljivija i najljepša varijacija na temu Corvette svih vremena, u toj je maniri imenovana i ova najnovija generacija, jer sve ono što je postignuto u smislu voznih svojstava na prethodnom modelu, ovdje je podignuto za još pokoju oznaku na ljestvici, pa sufiks Stingray samo dodatno ide tome u prilog.
Corvette C7 jedan je od onih automobila koji su podizali prašinu mjesecima prije samog izlaska na tržište i toga je vodstvo Chevroleta itekako svjesno, pa kako bi entuzijaste i dalje držali u napetosti, odlučili su na tržište ponuditi nešto novo i limitirano za 2014. godinu.
Paket opreme nazvan "Premiere Edition" u 2014. će među Corvette-entuzijastima značiti predmet snova, s obzirom na to da će Corvette Stingray na tržište u tom obliku biti ponuđena u tek petsto primjeraka. Dakle, uz image aktualne generacije Corvette očito se ide i na faktor ekskluzivnosti koji će biti prisutan u sklopu ove kratkotrajne i brojem primjeraka limitirane ponude.
Spomenutih petsto primjeraka Corvette "Premium Edition" za početak će na tržištu biti prepoznatljivi po jednoj posebnoj nijansi plave (Laguna Blue Tincoat) boje u kombinaciji sa smeđim (Brownstone) dezenom interijera tapeciranog u kožu i Alcantaru. No to ni približno nije sve.
Sva sila "Stingray" logotipova, hrpa pravih karbonskih dijelova vidljive teksture, te poseban dezen felgi biti će također dio onog po čemu bi "Premiere Edition" Corvette trebao biti poseban automobil, no možda je ipak najdojmljivije ono što se nalazi pod haubom ove varijacije na temu Corvette.
Naime, već nekoliko puta najavljivani "Z51 Performance Package" koji podrazumijeva ukupno 450 konja iz 6,2 litrenog LT1 V8-motora biti će konačno prisutan u ponudi za ovaj automobil, što bi iz aktualne generacije Corvette trebalo napraviti itekako poželjan automobil u smislu performansi – tim više što uz svu tu snagu pod haubom dolazi i tzv. "Magnetic Ride Control" u smislu nove generacije ovjesa koji bi je trebao pratiti u smislu držanja na cesti.
Iako moram priznati da mi se taj dio priče i ne čini pretjerano vrijednim spomena, jednostavno moram spomenuti i pločice s brojem, koje bi se na Corvette Stingray Premium Edition trebale naći u sklopu interijera, a tu je i jedan od najjeftinijih marketinških trikova svih vremena u obliku seta kofera i torbi s logotipom "Corvette Stingray", koji se dobiju uz automobil. No tu srama nema, s obzirom na to da čak i Ferrari nudi kofere i putne torbe uz neke svoje modele, tako da se takav potez i Chevroletu može oprostiti.
U svakom slučaju, svijet auto-entuzijasta kojima je Corvette veliko polje interesa, dobio je još jednu zvijezdu u obliku ovog limitiranog i istovremeno (prema riječima jednog neimenovanog člana uprave Chevroleta) promašenog automobila.
Zbog ta dva pridjeva zapravo uopće ne sumnjam da će "Premium Edition" biti nešto oko čega će se pričati još godinama nakon što sama generacija ovog automobila prestane biti aktualna.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com, Chevrolet.com, Flickr.com, SuperCars.net i Google Images