Chevrolet – najskuplja Corvette svih vremena
Ne, ne radi se o nekom ultra-naturpijanom projektu koji pod poklopcem motora ima pozlaćene komponente, već o jednom „sasvim običnom“ primjerku Corvette iz 1967. godine.
Hmmm…
Kada se uz neobaveznu kavu u redovima auto-entuzijasta započne priča o američkim automobilima, ista prije svega skrene na Ford Mustang, zatim na Chevrolet Corvette, a onda skoro obavezno svi za stolom prasnu u smijeh, jer oba automobila u svojim najslavnijim generacijama imaju itekako velikih problema s upravljivošću.
Razlozi tome su jednostavni: Amerika je je tijekom šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog stoljeća pokrenula tzv. „Muscle Car“ eru u sklopu koje je apsolutno najbitniji dio svakog sportskije-orijentiranog modela bila da ide što je brže moguće po ravnom pravcu. Dakle, zavoji su ignorirani i obezvrijeđeni do krajnjih granica.
Stoga nimalo ne čudi da su skoro svi takvi automobili imali itekako velikih problema s ovjesom, koji je najčešće u glavnoj ulozi imao lisnate opruge.
No problem je utoliko što su neki od modela i u nekim bliskim vremenima imali iste probleme i zato se većina mojih sugovornika valja po podu od smijeha kad spomenem modele poput Mustanga, Corvette, Camara ili Firebirda kao svoje „mračne predmete želja“.
Doduše, vremena su se u današnje vrijeme itekako promijenila i američki automobili visokih performansi itekako dobro konkuriraju onima proizvedenim na području Japana ili EU, no to je već jedna sasvim druga priča.
Ono što bih u ovih nekoliko redaka teksta volio opisati jest fascinacija poviješću, tj. preciznije objašnjeno, fascinacija jednom Chevrolet Corvette C2 L88 iz davne 1967. godine, koja je prije nekoliko dana na aukciji postigla cijenu od 3,5 milijuna Dolara.
Tom je cijenom dotična crveno-crvena kombinacija u sklopu spomenute Corvette C2 nadmašila do sad najskuplji primjerak uobličen u Corvette koja je istog godišta i uz manjak krova krajem prošle godine postigla cijenu od 3,2 milijuna Dolara.
Pa po čemu je onda ova Corvette Stingray zapravo toliko posebna?
Jednostavno – kada je automobil raritetan, to nikako ne znači da je unikatan, a ova Corvette zapravo ispada unikatom, jer je riječ o jedinom L88 Coupé modelu koji je tijekom 1967. godine svjetlo dana ugledao u crveno-crvenoj kombinaciji.
Nekome to možda i neće zvučati kao posebno valjan razlog za trošenje 3,5 milijuna Dolara, no s obzirom na žestoko dizanje ruku i izvikivanje cifri na Barrett Jackson aukciji u Scottsdaleu, rekao bih da razlozi itekako postoje.
Naime, izuzev crvene boje eksterijera i interijera, ova je Corvette opremljena najjačim i najpoželjnijim motorom koji je tijekom 1967. godine ugrađivan u taj legendarni Chevroletov model. Radi se o tzv. „Tri-Power“ Big-block V8 motoru s ukupno 435 konjskih snaga, koji je pod „haubom“ ove Corvette bio sposoban apsolutno oduševiti svakog tko se odvažio malo jače stisnuti papučicu gasa.
Naravno, čak je i u to vrijeme ovakav automobil bio raritet, jer je tijekom 1967. godine iz tvornice u Kentuckyju izašlo samo dvadeset primjeraka, od kojih je ovaj prodan na aukciji ostao jedini u egzistenciji i istovremeno u savršenom stanju.
Zato je i cijena otišla toliko visoko.
Bilo kako bilo, ova je Corvette ispala kao svojevrstan presedan, jer su u pravilu jako rijetki momenti u kojima jedan američki automobil ispadne toliko vrijedan, no s druge strane i stara narodna kaže kako „iznimke potvrđuju pravila“.
Uglavnom, kako ne bih zvučao kao gdin. Sijerković, od ovog vas momenta prepuštam uživanju u fotografijama najskuplje Corvette na svijetu.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: CorvetteBlogger.com, Flickr.com, SuperCars.net i Google Images