Chevrolet – još novosti vezanih uz Corvette
Iako je u planu bilo tek kroz dvije godine predstaviti automatski mjenjač s osam brzina za Corvette, izgleda da su se šefovi u GM-u predomislili i ubrzali tu ionako već otprije planiranu dogradnju najpoznatijeg američkog automobila na svijetu.
Kakva god bila percepcija prema Chevroletovim modelima tijekom godina i godina postojanja te slavne američke marke, mislim da nije nimalo krivo konstatirati da je Corvette jednostavno legendaran automobil s oznakom „made in USA“.
Tijekom ukupno sedam generacija i milijuna prodanih primjeraka ovog sveameričkog prometala prvenstvene namjene za modno-osviještene Amerikance, Chevrolet Corvette je kultni status dosegao već odavno, no ako ćemo realno, taj je automobil barijeru neupotrebljivosti probio tek u sklopu prošle generacije.
Naime, Corvette šeste generacije (odnosno C6) u obliku verzije Z06 jednostavno je pomeo popriličan broj puno skupljih konkurenata koji su stizali s prostora „starog kontinenta“ i iz Japana, i to ne samo u smislu višestruko manje cijene i duge tradicije proizvodnje, jer određeni testovi govore o tome da je Corvette Z06 na stazi jedan od apsolutno najuvjerljivijih sportskih automobila posljednjih godina.
Na zalasku spomenute generacije Chevrolet je svijetu predstavio verziju ZR1, koja je sa svojih 640 konja predstavljala opasnost na cesti u rukama onih koji za volanom nisu skloni apsolutnoj koncentraciji, no verzija Z06 i dalje je nad tim ultra-jakim serijskim automobilom imala određene prednosti, te je zbog uspjeha na stazama diljem svijeta uz one komercijalne u smislu prodaje prekinuta neizvjesnost oko sedme generacije ovog slavnog modela.
Sedma generacija Corvette iz prašnjavih arhiva izvukla je još jedan tradicionalan sufiks – Stingray. Dotični je zapravo jedan od najpamtljivijih u američkoj povijesti proizvodnje automobila, jer u bazi označava jedan od najljepših automobila svih vremena, odnosno Corvette C3 koja je s tom oznakom značila nešto apsolutno posebno tijekom šezdesetih godina prošlog stoljeća. Stoga nimalo ne čudi da se danas neki primjerci iz šezdesetih prodaju i za milijun Dolara, a još manje čudi da su se u Chevroletu odlučili najnoviju generaciju Corvette dobrim dijelom bazirati na staroj slavi i tom legendarnom nazivu.
Zapravo je među većinom medija i auto-entuzijasta diljem svijeta generalni konsenzus da Chevrolet Corvette Stingray u ovom novom obliku predstavlja sve samo ne automobil kojem nedostaje atributa, pa je „Stingray“ samo interesantan dodatak ovom itekako zanimljivom i upotrebljivom automobilu koji već mjesecima svi hvale. No u jednom dijelu Corvette Stingray ipak ispada kao automobil koji je malčice podbacio.
Ono po čemu su američki automobili već nadaleko poznati svodi se na kaskanje za konkurencijom u smislu tehnologije. Primjera ima podosta, no u prilog toj „tezi“ možda je najbolje spomenuti da su se tijekom devedesetih pod poklopcima motora nekih od najpoznatijih modela iz GM-ovih tvornica čuda nalazili motori sa 16 ventila. Zapravo to i ne bi bilo nešto čudno i pomalo smiješno, da tu priču nije pratila skraćenica OHV i osam cilindara, za razliku od one DOHC koja je na području Europe i Japana u smislu cilindara podrazumijevala dvostruko manju brojku.
Isto vrijedi i za ovjes, jer su Ameri tek nedavno odustali od lisnatih opruga i krutih stražnjih osovina, što u prijevodu na tehnološki izričaj znači oko milijun godina razlike u usporedbi s ostatkom svijeta. No najveći propusti su nekako oduvijek bili vezani uz strahovito lijene i tehnološki nazadne automatske mjenjačke sklopove, koji su određenim dijelom čak i u novom mileniju svoje korijene vukli iz pedesetih godina prošlog stoljeća.
Naravno, od takvih je „problema“ patila i Corvette, no s obzirom na prošlu generaciju i sve ono dobro vezano uz nju, u Chevroletu su se ipak malo trgnuli i za novu generaciju najavili 8-brzinski automatski mjenjač. Problem je bio samo utoliko što je dotični mjenjački sklop najavljen tek za 2016. godinu.
Stoga sam se ugodno iznenadio kada je jučer stigla najava koja govori o naglom ubrzavanju tempa vezanog uz razradu tog novog mjenjačkog sklopa, jer konkurencija iz drugih kuteva svijeta u segmentu sportskih automobila već dulje vrijeme fascinira svojim tehnološkim rješenjima, dok Corvette u svojoj najnovijoj generaciji i dalje nekako kaska za svima.
Prema riječima glavnih i odgovornih ljudi iz General Motorsa, „mjenjački sklop koji je trenutno u ubrzanim fazama razrade trebao bi omogućiti pet posto veću učinkovitost u usporedbi s 6-brzinskim automatskim mjenjačem koji se za Corvette u ovom času nalazi u ponudi uz 7-brzinski manualni mjenjač“.
Da, možda pet posto i ne zvuči kao nešto posebno, no ako se cijeloj priči doda činjenica da će dotični mjenjački sklop zapravo biti poboljšana verzija onog koji se nudi za verziju Z06, stvari već poprimaju jednu malo drugačiju dimenziju. No ni to nije sve, jer prema nastavku službene izjave, „novi mjenjački sklop dolazi s unikatnim rješenjem vezanim uz spojku, te specifikacijama pretvarača okretnog momenta koji savršeno odgovaraju LT1 6,2-litarskom V8 motoru koji je u ponudi za aktualnu generaciju Corvette Stingray“.
Što to sve točno znači vidjet će se relativno uskoro na testovima, jer bi se prema planovima ovaj mjenjački sklop trebao u kontekstu aktualne generacije Corvette već sljedeće godine.
Sve to skupa zapravo zvuči idilično, no ta idila traje do onog momenta dok se ne pogleda kraj objave u kojem stoji da se u sklopu novog 8-brzinca ne radi o mjenjačkom sklopu s dvije spojke, kakav se npr. nalazi u kontekstu aktualne generacije Porschea 911.
Iz GM-a tvrde kako im dvije spojke nisu potrebne, jer ovako složen mjenjački sklop garantira ultra-brze promjene brzina koje čak niti Porsche u ovom momentu nije u stanju dostići, no moram priznati da sam prema tom dijelu priče pomalo skeptičan.
U svakom slučaju će se sve vidjeti vrlo uskoro, a do tada vrijedi konstatacija da je apsolutno pohvalno vidjeti da se i Ameri pridružuju civiliziranom svijetu i malo pomalo odustaju od svog „nije nas briga“ stava koji je tijekom desetljeća i desetljeća u smislu američke auto-industrije bio itekako prisutan.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: SuperCars.net, CarBuzz.com i Google Images