Chevrolet – Geigerov brojač konja opet na djelu
Postoji jako puno prerada automobila koje imaju smisla. Također postoji velik broj onih koje nemaju smisla čak ni na papiru. No ovo nije niti jedna od spomenute dvije opcije, jer Corvette ZR1 sa dorađenim motorom i još više konja pod haubom može značiti jedino apsolutnu dementnost tvorca tih prerada.
Dakle, kako bi opisali scenu oko toga koliko je Chevrolet Corvette ZR1 poseban automobil, možda je najbolje staviti se u ulogu kupca koji umjesto u neki od auto-salona u kojima se inače kupuju novi tvornički automobili sa stotinjak konja i klimom u popisu opreme, skreće lijevo na semaforu i ulazi u Chevroletov salon sa idejom kupnje ništa manje tvorničkog automobila, no zaobilazi modele poput Cruzea i Sparka, te produžuje prema onom u ponudi sa motorom koji razvija 638 konjskih snaga. Dovoljno apstraktno? Da…i nama je.
No mi možda nismo dovoljno realni u svojim potraživanjima i potrebama u smislu automobila, jer ekipa iz slavne bavarske tuning-tvrtke Geiger Cars koja je skoro kompletan svoj vijek proizvodnje u smislu prerada posvetila američkim automobilima očito ne misli poput nas, čemu definitivno u prilog ide njihov najnoviji matt-sivi uradak u obliku općenito najluđe i najbrutalnije Corvette – one s oznakom ZR1, sa čak 100 konja više od originala, odnosno 738 u totalu.
U originalu spomenutih 638 konja koje 6,2-litarski LS9 V8 motor razvija, istovremeno znači i okretni moment od skoro 820 Nm, što u smislu još nekoliko brojki znači ubrzanje od 0-100 km/h za manje od 3,5 sekundi, te maksimalnu brzinu od skoro 330 kilometara na sat uz obavezno lomljenje vratne kralježnice i nenormalnih naprezanja mišića vrata pri svakom ubrzavanju i kočenju ovog poprilično nenormalnog automobila, tako da ovih 100 konja viška i ravno 1,000 Nm okretnog momenta ne samo da nismo u stanju, već skoro da ni ne želimo zamišljati u praksi.
Maksimalna brzina nije narasla puno, već tek nekih šest kimometara na sat u krajnjoj poziciji igle na kružnoj skali brzinomjera, no u maksimalnoj brzini nije niti bila poanta, već je naglasak postavljen prije svega na silu kojom Geigerova ZR-jedinica ubrzava, a zatim i na držanje ceste u zavojima pri poprilično bolesnim brzinama.
Eksterijerom i interijerom u obliku popisa modifikacija i ne možemo baš navesti puno, no ne zato jer nemamo informacija, već zato što u tvrtki Geiger Cars očito misle kako je Corvette ZR1 jako blizu savršenstva.
Uglavnom je uz tek pokoji zahvat na vanjštini automobila u obliku matte-sive boje i tek pokojeg detalja u smislu naljepnica motiva "Punisher" lubanje i strelica "skinutih" sa Corvette Racing tima, te interijerom Corvette "samo" novim i sportskijim Recaro sjedalima s ugrađenim trkaćim pojasima koji za cilj imaju praktički vezati vozača i suvozača za šasiju automobila, tvrtka Geiger Cars kompletirala je ovaj automobil u smislu prije svega vizualnog dojma.
Dakle da rezimiramo: broj konja koji već na papiru plaši i one najhrabrije, okretni moment kojim je moguće zavrtjeti kotače toliko jako da se asfalt na cesti počne topiti i u njemu nastaju rupe, ubrzanja od kojih prosječan čovjek jednostavno pada u nesvijest ili (u najboljem slučaju) neželjeno i spontano prazni želudac ravno ispred sebe dok sjedi u automobilu, G-sile oko kojih bi se i pilot borbenog aviona dvaput zamislio i maksimalna brzina uz koju svijet postaje jedno jako maleno mjesto, bile bi samo dio onog što Corvette ZR1 nudi već u svojoj tvorničkoj izvedbi, pa kako onda realno objasniti još više snage i još jače senzacije svega navedenog?
Iako je granica izuzetno tanka, bi li Geigerovu Corvette ZR1 bilo moguće opisati kao genijalnost ili ludost?
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: GeigerCars.de