Chevrolet Corvette ZX-1
Ne, u naslovu se ne radi o "tipfeleru", već o još jednom u nizu uradaka kojima se dodatno popularizira monstrum u obliku šeste generacije Corvette u verziji ZR-1 – ovaj puta od strane tuning-tvrtke Bennett Coachworks. Pa što je zapravo novo i bitno vezano uz ovaj uradak?
Ovih je dana prvo u svom virtualnom obliku, tj. u sklopu igre Gran Turismo 5, a zatim i u stvarnom svijetu na salonu automobila u Detroitu predstavljena Corvette sedme generacije sa sufiksom "Sting Ray", no šesta je generacija ovog legendarnog američkog automobila i dalje sveprisutna i aktualna – pogotovo u svijetu tuninga (iako mi nije jasno zašto, obzirom na 638 konja s kojima ista u tvorničkom obliku izlazi na cestu). Uglavnom, tuning-megalomanija se nastavlja, pa eto, u sklopu scene iznikao je još jedan uradak koji iz već ionako jakog automobila čini čisto ludilo na četiri kotača.
Prerada o kojoj govorim stiže iz američke savezne države Wisconsin, gdje se nalazi jedna skroz simpatična tuning-tvrtka pod imenom Bennett Coachworks, iz koje ZX-1 kao prerada Corvette ZR1 izlazi sa ovećom količinom ponosa.
Ideja je jednostavna – iz već ionako megalomanski jakog motora napraviti još jači, pa se rezultatno stanje po pitanju konja pod haubom mjeri brojkom 860. Doduše, ta se brojka uzima s rezervom, obzirom da je 860 konja maksimum koji je moguće izvući iz 6,2-litarskog V8 motora, no kupcima (tj. klijentima) stoji na izbor nekoliko varijacija na temu snage i okretnog momenta koji iz nje proizlazi.
Dakle, u pravilu je Corvette ZX-1 u svojoj najjačoj varijanti pod haubom opremljena hrpom novih i(li) prerađenih dijelova, poput klipova, ventila, sistema usisa i ispuha, te jačeg kompresora marke ProCharger, no vjerovali ili ne, ono pod haubom je samo posljedica optičkih detalja koji su od početka bili glavna ideja same prerade.
Naime, cijela je priča oko ove prerade u smislu optičkih preinaka inspirirana ni manje ni više nego avionom. Kako kažu dečki iz tvrtke Bennett Coachworks, Lockheed-Martin F22 Raptor jedan je od najljepših, najčišćih i najaerodinamičnijih dizajna u bilo kojem smislu, pa stoga ni ne čudi kako je upravo taj lovac nove generacije uzet za glavnu nišu inspiracije pri izradi inicijalnih crteža.
Rezultatno stanje je Corvette sa hrpetinom agresivnih detalja na manje-više svim panelima koji postoje na karoseriji.
Prednji branik je nov, stražnji branik je više nalik na C5-generaciju Corvette nego na C6, a i stražnje staklo je u kompletu zamijenjeno sa panelom i dvije plohe nalik C-nosačima koje upotpunjuju liniju krova.
Na boku Corvette ZX-1 prije svega su primjetni okomito postavljeni usisi i novi dizajn vrata, a na stražnjem dijelu i poprilično predimenzionirana proširenja čijim dodavanjem ispod blatobrana stanu kotači dimenzija 12×21 inča sa 355/20 gumama.
Prednja je hauba također redizajnirana i dodatno ozračena, pa na njoj prije svega više ne postoji onaj smiješan poklopac koji prikazuje plastični pokrov motora, već se umjesto njega nalazi jednostavna grba koja prelazi od linije prednjih farova do vjetrobranskog stakla – baš kako i priliči pravom "Muscle Car" automobilu – bilo starijeg ili novijeg datuma proizvodnje.
Dorađene su kočnice putem Brembo Gran Turismo seta diskova, pločica i ostatka komponenata izrađenih od teflona, ovjes je također izmijenjen, pa se sada umjesto tvorničkih amortizera u sklopu ovjesa nalaze dvije opcije – ovjes na navoj marke KW, ili pak zračni ovjes sa čak četiri različita načina podešenja, što sve zajedno također ovisi o željama svakog pojedinog klijenta.
Dakle, Corvette ZR1 je u ovoj varijaciji na temu tuninga doista doživjela kompletan beauty-tretman i onaj koji podrazumijeva ojačavanja svih vitalnih komponenata – onih motora, ovjesa i sveg ostalog što ovu preradu u svijetu tuninga čini poprilično posebnim automobilom.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: SuperCars.net i CarBuzz.com