Chevrolet Corvette za prave entuzijaste
U današnje vrijeme u medije plasirati ideju o što je moguće jednostavnijem automobilu u teoriji zvuči kao dvosjekli mač. U pravilu bi se takva izjava dala protumačiti kao pomanjkanje novca za nešto kompleksniji automobil, no u ovom slučaju takvo bi razmišljanje bilo apsolutno krivo.
Zadnjih se nekoliko godina sve veći broj auto-entuzijasta itekako dobro zabavlja na "Track Day" okupljanjima na Grobniku nadomak Rijeke, kako s one organizacijske strane, tako i s one koja podrazumijeva nabrijance koji se netjeravaju po stazi u utrci sa štopericom. Naoko, to se zapravo čini istovremeno logično koliko i savršeno normalno, no prisjetimo se da ipak živimo u Hrvatskoj, gdje se čak i iz najbanalnije stvari u roku od sekunde stvari zakompliciraju do beskraja, pa je tim veći naglasak na ljudima koji su se zadnjih godina opako potrudili zaljubljenicima u brzinu ponuditi financijski relativno pristupačan način provođenja vremena na pravoj trkaćoj stazi.
Naravno da se ubrzo razvio itekako kompetitivan duh određenih individua koje sad na Grobniku već rade zavidno brza vremena i bez problema se mogu usporediti sa nekim trkačima sa puno većim budžetom, koji voze tuđe automobile umjesto vlastitih, no to je već sasvim druga priča koje ću se već jednom prigodom dotaknuti.
No zašto sve to navodim?
Jednostavno zato jer je itekako poželjno automobil za stazu, makar i u smislu skroz amaterskog natjecanja, pripremiti određenim dijelovima i komponentama koje tvornički dijelovi u pravilu ne bi izdržali pri takvim opterećenjima. Takve su preinake često jako skupe i itekako izvan domašaja prosječnog auto-entuzijasta sa isto tako prosječnim primanjima, pa je upravo u sklopu tog dijela problematike ovaj Chevrolet Corvette predstavlja fenomenalnu alternativu.
Ekipa iz tvrtke pod nazivom AVI Racing kao osnovnu ideju imala je sastaviti automobil koji bi auto-entuzijastima koji vikende vole provoditi na stazi itekako dobro došao. Nadalje, detalji same ideje bili su maksimalno olakšati sam automobil, te istovremeno olakšati prčkanje po njemu ukoliko dođe do nekog problema, a finalni produkt, tj. ono što su stvorili jednostavno je monstrum na četiri kotača – a bome tako i zvuči.
Konkretan primjerak Chevrolet Corvette GTI sa potpisom AVI Racinga u pravilu je manje-više cestovni automobil prema samoj bazi, no ono što se razlikuje već na prvi pogled svodi se na kompletno nove panele karoserije – ovaj puta izrađene od karbonskih vlakana, što sam automobil i ne olakšava previše, no itekako pomaže krutosti automobila u cjelini – pogotovo kad se paneli skinu i baci se pogled na sve ono što se nalazi ispod njih.
Naime, cijevasta šasija je nešto što se i ne vidi baš svaki dan na nekom cestovnom automobilu, pa makar se radilo i o modelu Corvette, a već spomenuti paneli na automobilu samo potvrđuju priču koja se svodi na smanjivanje mase samog automobila. Također, umjesto otvaranja i zatvaranja haube, te nemogućnosti prilaska određenim komponentama samog automobila, s ovim automobilom takvi problemi ne postoje, obzirom da ga je moguće rastaviti na sastavne dijelove u smislu karoserije u tek nekoliko minuta i igrati se ključevima i odvijačima koliko god Vas je volja.
Sam motor u pravilu nije diran, te se izuzev usisnog i ispušnog sistema nije puno pimplalo pod haubom, no istini za volju, nije se ni trebalo, obzirom da V8 "Small Block" već u originalu ima sasvim dovoljno snage koja uz kuru mršavljenja u ovom slučaju u prijevodu znači još manje brojke u smislu ubrzavanja i još veće po pitanju brzina i sila koje se tijekom vožnje događaju na stazi.
Također je i samom motoru olakšan pristup, te je u tom smislu također ona inicijalna ideja oko ovog automobila namijenjenog skoro isključivo zezanciji po stazi doista zaživjela u punom sjaju, čemu zapravo najbolje u prilog ide cijena od oko 50,000 Eura za gotov automobil.
Dakle, lagan, jak, brz, krut, nenormalno glasan i poprilično jeftin automobil za stazu je pred Vama, a iskreno, nikad se ne zna hoće li se i u našim krajevima pojaviti pokoji primjerak.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: AVI-Racing.com i CarBuzz.com
VIDEO: YouTube.com