Chevrolet – Corvette „u toplessu“
Bila je nedjelja i bilo je jako hladno 13. siječnja ove godine kada je iz General Motorsa stigla najava o sedmoj generaciji najdugovječnijeg sportskog automobila na svijetu. No od momenta čitanja dotične objave nekako je postalo malčice toplije. A s današnjom najavom stvari garantiraju topliju zimu nego sam očekivao da bi mogla biti.
S obzirom na činjenično stanje da Chevrolet Corvette predstavlja automobil koji mi je izuzetno drag, naravno da me svaka nova vijest vezana uz taj šezdeset godina star koncept plastične karoserije i hrpe konja pod „haubom“ itekako uveseljava.
Razlozi tome su jednostavni, a ukratko se uz tradiciju prvog pravog američkog sportskog automobila svode na savršeno dopadljive i poprilično beskompromisne automobile koji u obliku Corvette već sedam generacija stižu iz pogona u Bowling Greenu smještenog u Američku saveznu državu Kentucky.
U pravilu ne bih puno vremena trošio na povijesne činjenice koje su uz ovaj automobil u sklopu spomenutih sedam generacija vezane, jer ionako pripremam jedan oveći tekst o tom modelu, no negirati imidž ovog automobila bilo bi jednostavno besmisleno poput knjiga Nives Celzijus, a upravo je taj imidž utkan u svaku generaciju Corvette – pogotovo u verzijama bez krova.
Iz Chevroleta nimalo ne skrivaju zadovoljstvo oko činjenice da je Corvette u sklopu posljednje dvije generacije automobil itekako sposoban postaviti se kotač uz kotač s nekim od ponajboljih automobila koje Europa i Japan u ovom času nude. Dapače, pojavom verzije Z06 protekle (šeste) generacije Corvette, automobili poput Nissana GT-R, Porschea 911 Carrera S, te BMW-a M3 i M6 itekako su se namučili na usporednim testovima osmišljenih od strane renomiranih auto-magazina, no za razliku od prethodnih modela Corvette, „bojno polje“ nisu bili samo testovi ubrzanja po ravnom, već čak i na 22,8 kilometra najzahtjevnije staze na svijetu – Nürburgring Nordschleife.
Dakle nije problematično zaključiti kako se u sklopu šeste generacije govorilo o ekstremno sposobnom automobilu, a u sklopu ove aktualne (sedme) generacije stvari izgledaju još bolje.
Naime, Ed Welburn, Tom Peters i Kirk Bennion su se u smislu dizajna najnovije Corvette itekako poigrali sa svim onim tradicionalnim elementima dizajna koji su Corvette definirali kao svojevrstan unikat. Pri tome naravno prije svega aludiram na stražnje farove koji po prvi puta u nekoliko desetljeća nisu okrugli.
Time je General Motors, odnosno Chevrolet pomalo „riskirao“ u smislu purista i Corvette-entuzijasta, koji su dizajnere bez pola muke mogli zabiti na stup srama, no to se ipak nije dogodilo.
Dijelom je za sretan završetak po pitanju dizajna zaslužna činjenica da aktualna generacija Corvette doista izgleda odlično, dijelom su za sve zajedno zaslužne i performanse u sklopu kojih već bazni model raspolaže s 455konjskih snaga, no mislim da je „Stingray“ kao naziv izvučen iz naftalina uvelike pripomogao uspjehu aktualne generacije Corvette.
Bilo kako bilo, Chevrolet Corvette je u sklopu svoje aktualne inkarnacije apsolutno uspješan automobil, a vremena za taj model postaju još bolja, jer upravo je najavljena i dugo očekivana i isto tako do danas upitna verzija bez krova.
Nazvan malo odužim nazivom „Corvette Stingray Premiere Edition Convertible“, ovaj će automobil u svojoj topless izvedbi startati sa samo 500 ekskluzivnih primjeraka koji bi se već početkom godine trebali pojaviti na tržištu.
Izvana je izuzev vrlo očitog nedostatka krova prvo uočljiva specijalna zelena boja nazvana „Lime Rock Green“ koja će biti korištena za lakiranje isključivo ove verzije Corvette. Zatim će hrpa detalja upasti u oči potencijalnim kupcima i štovateljima ovog modela, no ono što je možda najzanimljivije svedeno je na objavu iz Chevroleta koja kaže da niti jedan primjerak neće biti identičan usprkos samo jednoj boji eksterijera i kombinaciji iste sa smeđom bojom interijera.
Kako to misle izvesti doista mi nije jasno, jer osmisliti pet stotina detalja koji bi činili razliku od primjerka do primjerka mislim da je doista teško – tim više što global nikako neće biti mijenjan. No vjerujem da ekipa dizajnera već ima rješenja, s obzirom na takvu najavu od u zadnje vrijeme i više nego ozbiljnog Chevroleta.
U svakom slučaju Corvette nije potpun automobil ukoliko se u ponudi ne nalazi verzija bez krova, a to u Chevroletu itekako dobro znaju. Zato mislim da bi ova prva edicija kabrioleta mogla biti rasprodana u roku „keks“, a vjerujem da ista sudbina čeka još mnoge primjerke topless-verzije Corvette kada se na tržištu pojave u svom standardnom i anti-limitiranom obliku s vječnom značkom Stingray na boku.
A što se mene osobno tiče, zadovoljavam se mišlju da je uistinu lijepo znati da takav automobil na svijetu još uvijek postoji.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: Chevrolet.com, CarAndDriver.com i SuperCars.net