Chevrolet – Corvette i hrpetina priznanja
Prošla je godina definitivno bila u znaku sportskih automobila, no rijetki su oni koje su mediji prepoznali kao nešto doista posebno. No Corvette Stingray je upravo jedan od takvih automobila.
U Europi se svake godine održava izbor naj-automobila i to je nešto što već svi jako dobro znamo. U taj su izbor involvirani novinari, mediji i mali milijun glasača koji putem e-maila, smsa, poziva i sličnih načina izglasavaju sudbinu pojedinih kandidiranih modela i njihovih proizvođača. No u Americi se stvari po tom pitanju odvijaju malo drugačije.
Za početak glasanje za najbolji automobil godine nije prepušten u ruke ljudima koji o automobilima mogu i ne moraju imati blagog pojma, već se takav izbor prije svega prepušta u ruke stručnjaka. Na taj način se s jedne strane tržištu zapravo nameće titula automobila godine, no s druge strane se ipak radi o prestižnoj nagradi koju potpisuju ljudi iz raznih medija kojima automobili život znače, pa je s te strane takav način odabira zapravo sasvim u redu.
Kriterija za ocjenjivanje ima doista izuzetno puno, a sežu od dizajna, ergonomije, pojave na cesti, kvalitete, motora, pogona, potrošnje i koječeg drugog, a u samom izboru u pravilu sudjeluju renomirani auto-novinari i mediji koji svijet automobila na ovaj ili onaj način prate.
Iako Chevrolet Corvette Stingray nije najekonomičniji automobil na svijetu, čini se kako to nikoga baš i nije pretjerano smetalo, jer upravo je taj automobil za 2013. godinu dobio preko nekoliko nagrada od strane raznoraznih medija koji se bave poljem automobila i automobilizma.
Spomenuti mediji sežu od specijaliziranih auto-magazina Automobile, Car and Driver, Road & Track, Kelly Blue Book, pa sve do renomiranih magazina poslovnog i zabavnog karaktera poput časopisa Forbes, Playboy, Detroit Free Press, Bloomberg i sličnih.
Svi su oni zajedno donijeli odluku u sklopu koje je Corvette Stingray apsolutno najzanimljiviji i ponajbolji automobil na području sjedinjenih država u protekloj godini, a same titule glase „automobil godine“, „prvi od deset sportskih automobila u 2013.“, „najvrući automobil godine“ i slični naslovi kojima se najnovija generacija Corvette od neki dan itekako s ponosom može okititi.
No prema raznim testovima i službenim najavama od strane Chevroleta, prave stvari tek stižu i to prije svega u obliku 8-brzinskog mjenjačkog sklopa koji bi u sljedećim mjesecima trebao postati opcija kod ovog automobila.
Zatim bi se tijekom sljedećih nekoliko dana svijetu trebala premijerno prikazati i Corvette na steroidima u obliku verzije Z06, koja bi prema svemu sudeći (i opet) mogla zorno pokazati modelima poput Porschea 911 i Nissanovog modela GT-R kako se sportski automobil treba ponašati na stazi.
Uglavnom, hrpetina titula je već podijeljena, ali vjerujem kako je to samo vrh ledene sante za Chevrolet Corvette, jer je u svojoj posljednjoj generaciji doista nadišla vlastito ime i itekako ostavila traga u svijetu modernih sportskih automobila.
Uglavnom, sve što bih na osobnoj noti još dodao, bilo bi „bravo Chevy“.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com, SuperCars.net, NetCarShow.com, AutoEvolution.com i Google Images