Callaway – Dovoljno je reći WOW!
Koliko bi Vas dobilo jedinicu u školi, kada bi profesor iz tehničkog postavio pitanje "Tko zna što je Callaway u svijetu automobila?". Odgovor na to pitanje ne mogu dati, no ono što mogu jest uputiti neupućene kroz najnoviju ideju koja je iz te tvrtke pristigla kao projekt.
Dakle, svaki puta kada se sjetim prezimena Callaway, istovremeno se sjetim kako sam kao klinac u sobi, pretvarajući se da čitam lektiru, zapravo čitao neki od auto-magazina – pogotovo ako se negdje između korica istog nalazila neka priča vezana uz Chevrolet Corvette.
Da, razumijem da možda cijeli život "lajem na krivo drvo", s obzirom na to da Corvette kroz svoju itekako opširnu povijest zapravo nikad nije bio automobil koji bi se ni nadaleko isplatilo imati.
Unutar sedam generacija tog tradicionalno američkog sportskog automobila, Corvette se tek u posljednje dvije generacije doista mogao doživjeti kao upotrebljiv automobil, dok se generacijama prije zavoj kao pojam nije smio spomenuti niti pedeset metara od samog automobila, s obzirom na to da su svi dotadašnji modeli išli dobro jedino po ravnoj cesti.
No, sve je to nebitno Amerikancima koji taj automobil kuju u zvijezde i iz generacije u generaciju probijaju rekorde u smislu prodaje, dok većina nas koji životarimo na starom kontinentu Chevrolet Corvette gleda kao smiješan i neupotrebljiv automobil.
Zašto? Jednostavno zato što za početak na prostorima Europe postoje zavoji, usponi, padovi i slične komponente koje razbijaju monotoniju ceste, a s druge strane ako ćemo biti imalo ekonomičnih svjetonazora, Corvette troši goriva kao omanja europska država.
Dakle, jednostavno je i bez ulaženja u detalje objasniti zašto Corvette nikad u Europi nije dosegla popularnost npr. nekog od Ferrarijevih ili Porscheovih modela.
No gdje je tu Callaway smješten u priču?
E pa u sklopu priče kojom od Corvette u svom tvorničkom izdanju nerijetko ispadne nešto unikatno i apsolutno posebno, s obzirom na to da Reeves Callaway štuje taj model još i više od prosječnog Amerikanca, te se iz projekta u projekt trudi fascinirati što je više moguće svojim doradama na tom legendarnom američkom sportskom automobilu.
Kada se prije nekoliko godina u svijetu automobila pojavio Bugatti Veyron 16.4, tim istim svijetom odjeknula je brojka kojom se izražava maksimalna brzina tog apsolutno fenomenalnog automobila. Da, juriti preko 400 kilometara na sat većini izgleda već u teoriji kao put kroz vrijeme ili teleportacija, s obzirom na to da se takvi automobili baš i ne izmišljavaju svaki dan, no s druge strane većina tih istih ljudi nema blagog pojma da je upravo Reeves Callaway u obliku vlastite preinake Chevrolet Corvette C4 još davne 1988. godine malobrojnim vlasnicima svog uratka nazvanog "Sledgehammer" priuštio ukupno 408,88 kilometara na sat maksimalne brzine. Dakle, ako ćemo tim očima gledati široku sliku, Bugatti Veyron je u tom segmentu zapravo najmanje interesantan, s obzirom na to da je na dvadesetak godina vremenskog "lufta".
Iskreno, kada sam prvi puta vidio Callaway Corvette Sledgehammer na slici, povampirio sam se totalno i odjednom poželio imati preko osamnaest godina preko noći i imati oko 120,000 Dolara u svojoj kasici-prasici za jedan primjerak koji bi stajao ispred zgrade, no naravno da se to nikad nije dogodilo…niti ikada bude, s obzirom da je Sledgehammer zbog svoje apsolutno nenormalne brzine i srednjovjekovnog ovjesa već godinu dana nakon predstavljanja proglašen zabranjenim za cestovnu upotrebu bez posebne dozvole. No 880 konjskih snaga jak 5,7-litarski "Small Block", sposoban za ubrzanja od oko 2,8 sekundi od nule do stotke i gore spomenutom maksimalnom brzinom ostaje dio povijesti i jedan od najboljih primjera krajnje tvrdoglave "Zato što možemo" filozofije.
Istini za volju, vremena se mijenjaju, sve oko nas nekako postaje politički korektno, sociološki prihvatljivo i ekološki osviješteno, pa stoga ne čudi kako su mnogi automobili u današnje vrijeme samo bijedna i polu-kastrirana preslika samih sebe u svojim najboljim danima, pa je zapravo iznenađujuće kako Corvette i dalje opstaje i iz generacije u generaciju postaje sve ljepši i zanimljiviji automobil, bez ikakvog gubitka snage. Dapače, nova je generacija po mnogima dostojan nasljednik legendarne izvedbe "Sting Ray", te se već samim time Corvette vraća u jačem obliku nego ikad do sada – a i onom upotrebljivijem obzirom na ovjes koji je konačno sustigao ostatak automobila u 21. stoljeću.
No i opet slijedi isto pitanje – gdje je tu Callaway smješten u priču?
Pa recimo negdje gdje bi i dalje mogao itekako zainteresirati određenu količinu potencijalnih kupaca sportski nastrojenih automobila, s obzirom da ideja više nije fascinirati ogromnom snagom i maksimalnim brzinama kojima se probija zvučni zid, već ovog puta nečim sasvim drugačijim u obliku "Shooting Brake" izvedbe Chevrolet Corvette.
Nazvan "Aero Wagon", ovaj aktualni koncept prikazuje Corvette u polu-karavanskoj izvedbi iznimnih aerodinamičkih svojstava, no već na prvi pogled postoji problem, a taj je ukratko da "Aero Wagon" zapravo jako liči na Ferrari FF.
Istina, možda je bilo moguće odabrati i neki ljepši uzor od gore spomenutog ultra-upotrebljivog i poprilično gadnog modela, no ako se mene pita, cijela priča itekako pali, jer imati pod haubom 6,2-litarski motor s 450 konjskih snaga i uz pomoć njega juriti nečime što jako nalikuje karavanu skoro 320 kilometara na sat vjerujem da je izniman osjećaj – tim više što bi usprkos zadebljanju linije automobila gledano s boka težina istog trebala ostati ista.
Kako je to konkretno gazda Reeves zamislio, ne zna se za sada, no ono što se zna jest sasvim nov pristup obrade materijala od karbonskih vlakana i kombiniranja istih s čudnovatim spojevima iz periodnog sustava, zbog kojih bi novonastali karbonski dijelovi bili istovremeno lakši i čvršći od originalnih komponenata koje sačinjavaju "standardnu" Coupé izvedbu Corvette.
Što će konkretno od preinaka biti ponuđeno pod haubom, također u ovom času i nije poznato, no ono u što sam već sad apsolutno siguran jest tvrdoglavost gazde i njegovog tima pomaknutih inženjera, zbog kojih će ovaj koncept uskoro postati stvaran automobil.
Moram priznati da se itekako veselim nečem takvom.
A Vi?
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com, CallawayCars.com i Google Images