Cadillac – primjer apsolutne brutalnosti
Karbonska vlakna, aluminij, titan, xenon i sva sila skoro apstraktnih materijala poslužila je za ovu apsolutno brutalnu preradu, pa u toj maniri upoznajte tvrtku D3 Cadillac i njihovu monstruoznu kreaciju uobličenu u model CTS-V Coupe.
Kada sam prvi puta u stvarnosti doživio Cadillac CTS-V, nisam mogao vjerovati koliko mi se automobil dopao. Iako se vidi utjecaj europskih modela i na neki način je Cadillac pokušao kopirati velik broj detalja koji u sklopu modela napravljenih u Europi znače ergonomiju i popis opreme, ne mogu reći da to Amerima zamjeram, jer CTS-V je doista poseban u mnogo toga.
Za početak tu je savršeno uglata karoserija koja odskače od apsolutno svega što je Europa u stanju ponuditi u klasi limuzina visokih performansi, no priča ne staje na uglovima i bridovima, već ide puno puno dalje od samog dizajna.
U pravilu automobili poput BMW-a M5 ili nekog Audijevog RS-modela ne bi pravdali svoju cijenu da se pod poklopcem motora ne nalazi hrpetina konja upakiranih u najnapredniju tehnologiju koju je dotična tvrtka u stanju ponuditi na tržište, pa stoga nikako ne čudi da ni Cadillac ne bježi od tog pravila.
Doduše, sam motor u srži ne potpisuje Cadillac, već Chevrolet,, jer je dotični motor koji se pod haubom modela CTS-V nalazi zapravo je motor iz Chevrolet Corvette ZR-1. Dakle u prijevodu, dotični je 6,2-litarski V8-motor kompaktnih dimenzija i ogromne snage koja pritiskom papučice gasa na vidjelo dolazi uz pomoć kompresora. Rezultatno stanje je ukupno 556 konjskih snaga i 747 Nm maksimalnog okretnog momenta, što je pak dovoljno za ubrzanje od tek nešto ispod četiri sekunde od stanja potpune statike do stotinu kilometara na sat, te maksimalnu brzinu od za jednu limuzinu skoro nenormalnih 319 km/h.
No karoserija uobličena u limuzinu s četverim vratima nije jedina varijacija na temu modela CTS-V, već pod nazivom tog modela na tržište se nudi i ona karavanska pod nazivom Sport Wagon, te ona uobličena u Coupé još uglatijeg dizajna.
Iskreno, sve tri izvedenice s ovoliko snage i ludosti u sklopu osnovnog opisa meni su itekako „sjele“, no kada bih već morao birati, mislim da bi Coupé-verzija prije svih ostalih dobila šansu.
Iako je ta varijacija na temu modela CTS-V toliko čudna i uglata da je opis „ružna“ poprilično adekvatan, jednostavno se ne mogu oteti dojmu da je Cadillac s tim modelom zapravo htio napraviti nešto posebno i usmjereno prema ukusu rijetkih zaljubljenika u performanse. I da, svjestan sam toga da svojim „posebnostima“ u smislu dizajna ova verzija s dvojim vratima u usporedbi s konkurencijom izgleda nezgrapno i smiješno, mislim da CTS-V Coupé ima „ono nešto“ što iz ružnjikavog automobila stvara nešto nastrano poželjno. Ne znam kako bih taj automobil drugačije opisao.
Dakle CTS-V Coupé je smiješan, većini nezgrapan i ružan, te samim time istoj toj većini i savršeno nepoželjan automobil, no za one koji dijele moje mišljenje u ponudi se za ovaj model upravo pronašlo nešto apsolutno opako.
Naime, prije nekoliko dana, tvrtka D3 Cadillac iz Kalifornije predstavila je jedan poseban projekt uobličen upravo u Cadillac CTS-V Coupé. Dotični je projekt zaživio zbog narudžbe od strane 33 godine stare tvrtke BTX Global Logistics, koja je na svom izlagačkom prostoru jednog sajma poželjela imati nešto posebno. Narudžba je „sjela“ i ekipa se primila posla, a rezultatno stanje je istovremeno opako i apsolutno impresivno, jer finalni produkt više je nalik na svemirski brod, nego na automobil.
Uglate linije ublažene su s onima malo oblijeg tipa, jer se za početak na bokovima ovog automobila nalaze proširenja rubnjaka od nekih desetak centimetara, no izuzev njih je na karoseriji još nekolicina dodataka pronašla svoje mjesto.
Prije svega tu je prednji spojler, zatim ventilirana karbonska prednja „hauba“, pragovi unikatnog dizajna, te isto tako unikatan stražnji branik. Dakle optički gledano, automobil je prerađen koliko je to bilo moguće, a ogroman stražnji spojler napravljen od karbona samo zaokružuje cijelu priču – i to na najbolji i najagresivniji mogući način.
Kotači su naručeni od tvrtke CEC i dimenzija su 10,5 i 14 x 21 inč, a lakiranje dotičnih u mat-crnu i metalik crvenu boju izvedeno je iza zatvorenih vrata tvrtke D3 Cadillac, što je pak još jedan pokazatelj kako je ekipa pokušala proizvesti nešto doista unikatno i posebno.
Boja samog automobila također je nešto posebno, no za razliku od hrpetine optičkih dodataka i ostalih detalja proizvedenih od strane tvrtke D3 Cadillac, zapravo je tvornička.
Naime, Cadillac CTS-V Coupé je na popisu dodatne opreme imao i opciju pod nazivom „Black Diamond Edition“, koja je podrazumijevala unikatnu crnu boju i još nekolicinu detalja kakve „običan“ model na sebi nije imao. Sama boja je prema onome što sam o njoj pročitao toliko komplicirana za izradu da iskreno ne znam niti odakle bih počeo s predavanjem, pa je zato možda bolje da u detalje ni ne ulazim, već ću spomenuti samo tri zasebna sloja, poseban srebrni pigment pomiješan s magnezij-fluoridom i poseban način termičke obrade nakon procesa lakiranja. Pa kad se svemu tome doda još pokoji dobro osmišljeni crveni detalj, rekao bih pametnom dosta.
No ni tu ne staje lista prerada i dorada vezana uz ovaj suludi projekt, jer ekipa iz tvrtke D3 Cadillac poigrala se i s motorom.
Većini ljudi na ovom svijetu 556 konjskih snaga u sklopu jednog automobila u pravilu je sasvim dovoljno, no Ameri ne bi bili ono što jesu da u svojim genima nemaju usađeno pretjerivanje. Samim time je tvorcima ovog projekta već postojećih 556 konja očito bilo premalo, jer se u sklopu dorada ovog 6,2-litarskog V8-motora ukupna snaga podigla za još 344 konjskih snaga „viška“, što brojku u smislu snage lijepo zaokružuje na ukupno 900 konja kojima ovaj CTS-V raspolaže.
Detalja oko samog motora ima jednostavno previše čak i za školovane mehaničare, no ako spomenem samo neke već će otprilike biti jasno.
Dakle, uz veliku zapreminu i osam cilindara, te kompresor kojim je pospješeno disanje dotičnog motora, dorade na sistemu usisa i ispuha, novoj i ojačanoj glavi motora, kovanim klipovima i ventilima, te reprogramiranju ECU-a snaga je već zamjetno narasla, no sklopu dvostruke mape kojom centralna jedinica raspolaže ovaj Cadillac zapravo je pogonjen metanolom, što samo po sebi snagu podiže za još koji postotak.
Performanse još nisu izašle u javnost, no pretpostavka je da ova monstruoza s 900 konjskih snaga do stotke stiže za manje od tri sekunde, te maksimalnu brzinu izražava brojkom od 355 kilometara na sat, što je brojka koje se ni nekoliko puta skuplji automobili ni približno ne bi posramili.
Uglavnom, reći da bih ovakav automobil jako volio imati, bila bi savršeno nepotpuna konstatacija, jer ovakvog što se čak i u svijetu tuninga i stylinga jako rijetko viđa.
Ne samo da je ovaj Cadillac savršeno izveden i bolesno jak, već na prvi pogled izgleda kao da se umjesto benzinom (odnosno metanolom) hrani malom djecom, a u tome vjerujem da je od samog početka ovog projekta i bila ideja.
Upravo zato mi se ovaj automobil i dopao toliko jako, jer ako već ništa drugo, onda već ionako poseban automobil podiže do jedne sasvim nove dimenzije.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: D3GroupInc.com, RoadAndTrack.com, SuperCars.net i Google Images