Cadillac – Nekoliko ultimativnih prerada
Cadillac – američki automobilistički gigant koji je kroz svoje modele možda najpoznatiji kao proizvođač često nepotrebno glomaznih prijevoznih sredstava kakve smo navikli gledati na filmu u obliku omiljene marke nabrijane ekipe sindikalista iz talijanskih četvrti amerike, te pokojeg starijeg pripadnika populacije Amerike. No vremena se mijenjaju i Cadillac je sve atraktivnija marka u svijetu stvarno iskoristivih automobila, te postaje jedna od omiljenih marki tunera diljem svijeta.
Dakle, kada se mi na starom kontinentu sjetimo nekog dorađenog ili prerađenog automobila (odnosno u slangu reklo bi se "tuniranog"), prije svega se nekim automatizmom sjetimo njemačkih i japanskih proizvođača automobila i modela koji im pripadaju. Istina, nerijetko su prisutni i francuski i talijanski automobili, te pokoji korejski, no govoreći u omjerima prve dvije države su ipak nekako najdominantnije. No zanimljivo je kako se Amerikanaca u smislu automobila nitko ne sjeti "na prvu", što s jedne strane nije ni čudo, obzirom da bi udio američkih automobila na našim cestama mogao biti mjeren u promilima, no s druge strane potpuno opravdano obzirom na npr. cijene goriva u našim krajevima u usporedbi sa prosječnom potrošnjom prosječnog Američkog automobila.
No uzmimo na čas da su Ameri sa svojim krstaricama ekvivalenti npr. Mercedesu ili BMW-u, odnosno Hondi ili Nissanu po broju prodanih primjeraka svojih modela u našim krajevima i razmišljanjem u takvim okvirima došli bi do još jedne zanimljive činjenice, a ta je kako bi eventualno neki od vlasnika modela poput Camara, Mustanga, Corvette, Challengera ili nekadašnjeg Firebirda eventualno došli na ideju neke vrste tuninga ili stylinga svojih automobila, dok s druge strane marke poput Lincolna, Oldsmobilea, Buicka ili Cadillaca ne bi nikome pri zdravoj pameti palo na pamet preslagivati na ikoji način.
…ili možda ipak bi?
Sudeći po iznenadnoj popularnosti i iznimnoj sposobnosti u pariranju Njemačkim konkurentima poput Mercedesa C63 AMG, BMW-a F10 M5 ili Audija RS6, zadnjih se godina u svijetu suludih brzina i ubrzanja unutar segmenata sportskije nastrojenih limuzina istakao upravo Cadillac sa svojim modelom CTS-V, te u novije vrijeme sa Coupe izvedenicom istog, te modelom ATS i to apsolutno opravdano.
Naime, CTS-V u svojoj osnovnoj verziji ima kompresorom potpomognut 6,2-litarski V8 motor koji svoju bazu vuče iz Chevroletove Corvette ZR1, no u CTS-V dotični motor razvija "samo" 556 konjskih snaga i posljedično nekih 775 Nm okretnog momenta, što je i više nego dovoljno na bilo kojem svjetskom jeziku, ako ćemo biti realni.
No nekima ni to nije dovoljno, pa svojim preradama dotični Cadillac čine još ekstremnijim automobilom.
Pa spomenimo neke megalomanski nastrojene tvrtke koje Cadillacove modele gledaju "drugačijim očima" od ostatka svijeta.
Za početak spomenimo u svijetu američkih vozila vrlo renomiranu Njemačku tuning tvrtku Geiger Cars, koja iz uglate i poprilično neugledne Coupe verzije modela CTS-V sitnim doradama po pitanju optike, ovjesa i motora radi pravi sportski automobil iznimnih performansi.
Naime, standardnom motoru dobivenom pod haubom dotičnog automobila u originalu dodaje se set pomalo unaprijeđenih bregastih osovina zbog kojih se sam motor više ne opisuje kroz OHV-varijaciju na temu, već postaje DOHC motor koji kroz dodatno remapiranje centralne elektroničke jedinice (ECU-a) i dodavanjem kompresora dobiva ukupno 620 konjskih snaga, što svojim dizajnom i dalje uglat automobil do stotke baca za 3,6 sekundi, te ubrzavanjem ne staje dok igla brzinomjera ne udari 330 kilometara na sat.
Drugi po redu CTS-V Coupe itekako vrijedan spomena bio bi onaj u izvedbi slavne tvrtke Hennessey iz savezne Američke države Texas. No po čemu je poseban?
Jednostavno – za početak po činjenici kako se na motoru igrala ista ona ekipa koja je odgovorna za model Venom GT, tj. za Američki pokušaj skidanja sa brzinskog trona svjetski poznatog Bugatti Veyrona, tako da se već u tom dijelu priče o V1000 (kako se ovaj CTS naziva) zna kako se radi o nečem posebnom u svakom mogućem smislu.
Dakle, brojke su slijedeće: V8, 6,2 litre, 1,000 konjskih snaga i oko 1,300 Nm okretnog momenta, što rezumtira sa 3,3 sekunde od nule do sto kilometara na sat, uz maksimalnu brzinu od preko 370 kilometara na sat.
No sve je to skupa izvedeno prije svega zbog činjenice kako se pod haubom ovog CTS-V Coupea uz sve sile manjih i većih preinaka i dodataka prije svega nalaze dvije turbine umjesto jednog kompresora, a kao opcija postoji i ručni mjenjački sklop za one najluđe klijente ove tvrtke, pa stoga ni ne čudi kako je u planu proizvesti samo dvanaest komada V1000 modela.
Treći po redu bio bi model ATS američke tuning-tvrtke D3 Group iz Kalifornije, no za razliku od Geigera i Hennesseya, ovi su dečki malčice modno osvijestili "Baby-Caddy", pa se tako poradilo na optici samog automobila.
Dakle, dok se čekaju neke modifikacije po pitanju motora, ATS je u ovoj varijanti dobio kompletno novi prednji i stražnji branik, nove pragove, veće kotače, stražnji i krovni spojler, te neke detalje unutar interijera poput novih sjedala i AV-sistema sa preko 1,500 Watta snage.
Također je porađeno na polju ovjesa, pa se tako na ovom ATS-u nalaze po visini i tvrdoći podešavajući amortizeri marke Koni, a od preinaka na polju motora za sad se samo poradilo na usisu i ispuhu, što samu snagu i ne diže toliko koliko pojačava urlanje motora.
Iako je ovaj prerađeni ATS daleko od završenog proizvoda i vrlo je vjerojatno kako se po pitanju snage i brzine ne može natjecati sa gore navedenima, nama je jedan od najagresivnije izgledajućih automobila koje smo ikad imali prilike vidjeti i već nam je samo po tome izuzetno drag.
Četvrti Cadillac koji bi naveli u sklopu ove male top-liste spoj je auto-industrije i serijala filmova "Ratovi zvijezda", jer nama je nalik nečemu čime bi Darth Vader vozio svoju djecu u školu, umjesto bezuspješnih pokušaja vladanjem galaksijom.
Tvrtka koja je odgovorna za ovu varijaciju na temu CTS-V Wagon modela i opet je već gore spomenuti Hennessey Performance. Sama izvedba nazvana je "V700 Black Diamond Edition" i da, dobro ste pogodili – ovaj V700 dio govori o konjskim snagama pod haubom.
Istina, 700 konja je ukupno 300 manje od 1000, kojima raspolaže Coupe verzija s Hennesseyevim tretmanom prerada pod haubom, no kod ovog automobila je fora u tome što je puno lakši od standardnog automobila, odnosno preciznije oko 250 kilograma, zbog kojih "samo" 700 konja pod haubom na papiru djeluje još impresivnije kroz ubrzanje od samo 3,2 sekunde. Doduše, maksimalna brzina je nešto manja od V1000 varijacije na temu, no svejedno iznosi oko 330 kilometara na sat, tako da se vjerojatno nitko pri zdravoj pameti ne bi previše bunio.
Uglavnom, sudeći po ovim varijacijama na temu snage, luksuza i stila kojima sve gora navedene prerade posjeduju, nekako se čini kako Cadillac više nećemo gledati u vlasništvu debelih talijanskih mafijaša i pokojeg penzića kojem vlast zbog starosti nije ukinula vozačku dozvolu, već u nekim sasvim drugim ulogama – bilo na filmu ili u stvarnom svijetu.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com, Cadillac.com i Google Images