Bugatti – novi Veyron, novi rekord
Dakle, potvrđeno je – Volkswagen se ne želi pomiriti sa činjenicom da se "konkurencija" opako približava rekordnoj maksimalnoj brzini koju je postavio model Veyron SuperSport, pa eto nam uskoro novog i još bržeg Veyrona.
Iako u pravilu ne treba podsjećati što je Bugatti Veyron značio za kompletnu auto industriju pri svom premijernom pojavljivanju i cijenom kakvu je samo šačica najbogatijih ljudi u svemiru sebi mogla priuštiti, pa eto, prisjetimo se samo brojki vezanih uz "zadnju" inačicu ovog po apsolutno svemu posebnog automobila u obliku onih 8, 16, 1200, 2,4 i 430, odnosno značenjima koja opisuju zapreminu motora, broj cilindara, snagu u konjima, ubrzanje u sekundama i maksimalnu brzinu u kilometrima na sat. Pametnome dosta, zar ne?
Istini za volju, Veyron SuperSport nije bio planiran za izlazak na tržište, no obzirom je Veyron u svom inicijalnom obliku sa 1,001 konjskom snagom i maksimalnom brzinom od 407 kilometara na sat potučen od strane tvrtke Shelby SuperCars (ili SSC u svom skraćenom obliku) sa modelom Ultimate Aero, te tvrtke Koenigsegg sa modelom Agera R, koji su dosegli brzine od skoro 420 kilometara na sat, tvrdoglavost i ostanak na tronu kao najbrži na svijetu nije bila opcija za Ferdinanda Piecha i njegovu svitu svemirskih tehnologa koji su na Veyronu radili dugi niz godina.
No Veyron SuperSport je predstavljen, rekord je potučen još jednom i Bugatti je i dalje ostao na tronu kao (skoro) nedodirljiv automobil.
Dakle, iako se zadnjih mjeseci stvari po pitanju dostizanja Veyronove brzine itekako zahuktavaju, te se tu i tamo dogodi još pokoji novi klinjo na ulici poput spomenute američke tvrtke Hennessey koja je svoje znanje pekla godinama prerađujući prije svega Dodge Viper, da bi nedavno potvrdila svoj brzinski rekord od preko 420 kilometara na sat sa svojim modelom Venom GT, u Bugatiiju su itekako svjesni kako neće proći dugo vremena dok se njihov rekord sa modelom SuperSport ne skine, pa su upravo potvrdili kako na tržište već slijedeće godine stiže sasvim novi Veyron – ovaj puta sa 1,600 konjskih snaga, što bi trebalo garantirati ubrzanje od nule do stotke za nekih 1,8 sekundi i rezultirati maksimalnom brzinom koja bi prema svim naznakama i informacijama trebala iznositi ni manje ni više nego 482 kilometra na sat.
No da bi se takva suluda brzina doista postigla, za početak se prije svega sa aktualnog Veyrona SS moralo skinuti još oko 250 kilograma, u što, obzirom na tvrdoglavost u svom najčišćem obliku onih koji su odgovorni za Veyron od samih početaka, zapravo nimalo ne sumnjamo.
Doduše, brzina nije jedini faktor koji aktualni model Veyron drži svjetlosnu godinu ispred konkurencije, jer za razliku od većine pokušaja od strane drugih tvrtki sa svojim modelima kojima je cilj isključivo skinuti Bugatti s trona, jedino je Koenigsegg sa modelom Agera R uspio doći nešto bliže onome što Veyron od početka čini najposebnijim automobilom svih vremena, a to je upotrebljivost.
Da, istina je kako Veyron i nije idealan automobil za svakodnevno korištenje iako iz Bugattija (odnosno Volkswagena, koji je vlasnik te tvrtke) uporno pokušavaju uvjeriti kompletan ljudski rod kako je upravo svakodnevna upotrebljivost bila najbitniji faktor na koji se obraćala pažnja tijekom konceptnih faza izrade, te kako je ista doista moguća. Pa ako uzmeno da gdin. Piech govori istinu, u tom segmentu se doista niti jedan drugi proizvođač automobila ne može mjeriti sa Veyronom, jer ako ćemo realno, iako brzi automobili, i Venom GT i Ultimate Aero su zapravo sklepani i proizvode se u manufakturi, prema pojedinačnim narudžbama i u sklopu ultra-malih serija, a Veyronu po stupnju luksuza pri tim suludim brzinama ne mogu ni prismrditi.
Koenigsegg Agera R je u tom segmentu luksuza ponešto bliže Veyronovoj definiciji, no prema riječima svih auto-novinara koji su je imali prilike probati istovremeno je u pogledu na Ageru R riječ o jednostavno nenormalnom automobilu za koji je potrebno biti vidovit da bi ga se mogao voziti kako treba.
Dakle i dalje postoji samo jedna opcija – Bugatti Veyron.
Pa eto…obzirom je prva generacija Veyrona svim "nevjernim Tomama" itekako začepila usta, također ne sumnjamo ni u najave kako bi se novi Veyron trebao pojaviti za otprilike godinu dana, odnosno točnije u mjesecu rujnu 2013. godine na salonu automobila u Frankfurtu, no do tada ćemo definitivno pratiti razvoj priče, jer po svemu sudeći svijet automobila kakve danas poznajemo i opet odlazi za koju svjetlosnu godinu unaprijed, što zapravo jedva čekamo.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: AutoExpress.co.uk, HenneseyPerformance.com, ShelbySuperCars.com i Koenigsegg.com