Bugatti – novi Veyron ipak stiže na svijet
…i ne samo da stiže na svijet, već sa sobom donosi još više snage, što u prijevodu znači i ponovno postavljanje brzinskih rekorda, te redefiniranje zakona fizike i granica mogućeg.
Posljednjih mjeseci su se Bugattijevi projekti sveli na prekid razvoja onog što su svijetu htjeli predstaviti tijekom sljedećih nekoliko godina. Pri tome prvenstveno podrazumijevam najave o predivnoj ideji zvanoj Galibier, koja je prema inicijalnim najavama od strane glavešina iz VW-grupacije u obliku hiper-luksuzne limuzine trebala biti u razvojnoj fazi tijekom ove godine. No od toga ništa, jer Bugatti očito ostaje vjeran luksuzu i apsolutnom vrhu tehnoloških postignuća, no i dalje je cijela priča prvenstveno podređena brzini.
Naime, mislim da ne treba i opet apostrofirati što je Bugatti Veyron značio za svijet automobila i koliko je sam po sebi poseban automobil. Iako je svojim dizajnom pomalo „buhtlast“ i mnogima ružnjikav, tehnološki aspekt i apsolutno pretjerivanje u svakom mogućem pogledu jednostavno je nemoguće minorizirati.
Iako je Veyron bio jedno jako problematično dijete, za čiji je dolazak na svijet trebalo izuzetno puno upornosti, tvrdoglavosti, pameti i znanja, te je taj pokretni hommage apsolutnom pretjerivanju svojim razvojem trajao punih sedam godina, velika je većina skeptika itekako zašutjela kada je Veyron EB 16.4 konačno stigao na svijet.
No bilo je i onih koji su na sve moguće načine pokušali omalovažiti sav trud i pamet Volkswagenovih inženjera i tehnologa…
Glavni protivnik ideologije sušte brzine bio je ni manje ni više nego Gordon Murray, kojem je Bugatti s Veyronom oteo prvo mjesto trona u smislu najbržeg automobila na svijetu.
Murray, koji tijekom svog radnog vijeka kao najsvjetliju točku potpisuje dizajn McLarena F1 jednom je prigodom izjavio kako „Bugatti Veyron predstavlja najisprazniju demonstraciju sile svih vremena, jer se svojim postojanjem bazira na pogonu na sva četiri kotača i tisuću konjskih snaga, odnosno samim time na ubrzanje i maksimalnu brzinu. Nevjerojatno je djetinjasto podrediti sve aspekte jednog automobila suludim natjeravanjem samo jednog atributa koji čak ni najiskusniji vozači na svijetu neće uspjeti iskoristiti do kraja.
Zapravo je cijela priča oko Veyrona usporediva s idejom izrade novog Minija, koji bi u odnosu na stari trebao ići 20 km/h brže, no s druge strane bi trebao imati dva metra i 200 kg više, što više nije dizajniranje automobila, već prikaz svojevrsne paranoje“.
Ne znam baš koliko bih se s takvim izjavama složio, jer iako priznajem da Veyron za mene dizajnom izgleda pomalo glupavo, s druge je strane u smislu tog modela riječ o automobilu zbog kojeg cijela jedna generacija može biti sretna da je tijekom razvoja i početka proizvodnje uopće bila živa. Jer kako su kroz povijest granice tehnologije i upotrebljivosti određenih izuma pomicane do krajnjih granica, tako je Veyron pomaknuo one u smislu apsolutnog luksuza i sulude brzine, što je većini već samo po sebi dovoljno.
Stoga nimalo ne čudi da se šef VW-grupacije odlučio ukinuti projekte poput Galibiera i Super-Veyrona baziranog na aktualnom modelu, te se posvetiti razvoju nove generacije Veyrona i time ponovo prepisati povijesne knjige i srušiti još pokoji zakon fizike.
Prema riječima Martina Winterkorna, tj. šefa VW-grupacije, „umjesto limuzine s četverim vratima, odnosno Galibiera, uskoro ćemo na tržište predstaviti novu generaciju Veyrona s još više snage“.
Pametnom dosta, reklo bi se.
Tim se riječima pridružuje i Wolfgang Schrieber, koji je glavna i odgovorna osoba u Bugattiju, i to s izjavom prema kojoj će novi Veyron „redefinirati rekorde u smislu maksimalne brzine i luksuza, s time da je u današnje vrijeme u tom smislu aktualni model Veyrona i dalje prvi na tronu“. Dakle, ideja je ukratko redefinirati same sebe, ako sam dobro shvatio.
No to nije ništa loše. Dapače, vjerujem da će efekt druge generacije ovog ultra-sportskog automobila biti nešto manjeg obujma nego u smislu prve generacije Veyrona, no isto tako sam siguran da taj isti efekt neće ostati nezamijećen.
Bilo kako bilo, u sljedećih nekoliko mjeseci krenut će detalji oko brojki s kojima bi novi Veyron trebao raspolagati, pa ovom prigodom obećajem da ću razvoj pomno pratiti i samim time ćete za Veyron čuti još jako puno puta prije nego isti konačno izađe na svjetlo dana.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: Telegraph.co.uk, CarBuzz.com, SuperCars.net i Google Images