Bugatti – Konceptna reinkarnacija
Povijest ove slavne marke bila je definirana kroz velik broj itekako posebnih modela, no u smislu onih cestovnih, uvjerljivo najposebniji bio je model Type 57 Atalante. Stoga ni ne čudi kako je najnovijem konceptnom predlošku upravo taj model poslužio kao inspiracija.
Dakle, godina je 1937. Svijet automobila već itekako zna za marku Bugatti kroz pobjede na utrkama, a i kroz pokoji civilni model. No ono što slijedi te godine zauvijek stavlja Bugatti među one najbolje, najekskluzivnije i najpoželjnije na čatiri kotača – Bugatti Type 57 SC Atalante.
Uobličen kao dorađenija verzija modela Type 57 S, bio je to jedan od prvih automobila koji su podvrgnuti tvorničkom ojačavanju, te je većina vlasnika modela Type 57 S, vidjevši rezultate po pitanju snage i brzine tek dva proizvedena modela u ovoj verziji, istog časa odlučila svoje primjerke opremiti identičnim kompresorom.
Doduše, snaga sama po sebi danas nije nimalo impresivna, obzirom da u današnje vrijeme 175 konjskih snaga, koliko je Type 57 S inicijalno imao pod haubom i nije nešto, a ni ojačanje sa rezultatnom brojkom od ukupno 200 konja također više nije ništa specijalno kad se uzme u obzir da jači gradski automobili broje iste vrijednosti u smislu konja, no podsjetimo kako se radi o 1937. godini, kada je 200 konja bilo jako puno, a juriti skoro 200 kilometara na sat bio je itekako poseban i rjedak osjećaj namijenjen samo za odlikaše.
Uglavnom, stoga ni ne čudi kako je oveći postotak proizvedenih primjeraka modela Type 57 S bio unaprijeđen u verziju SC i time Type 57 u cijelosti promakao u oblik danas legendarnog modela, čija cijena na aukcijama prelazi 4 milijuna eura po primjerku – kada se neki uopće pojavi.
Uglavnom, ono što je zorno prikazano na fotografijama u obliku renderinga jest koncept izrađen u cijelosti od mladog poljskog dizajnera po imenu Pawel Czyzewski, te prihvaćen od strane Bugattija kao "možda jednom". Istina, iako se o Bugatti Gangloff konceptu nije izjašnjavalo u službenim krugovima V.A.G. koncerna, niti je ikakva službena objava stigla iz samog Bugattija, no već je spomenuti "možda jednom" status itekako bitan, jer na neki način govori o smjeru kojim bi se ova mega-poznata tvrtka sa svojim budućim modelima mogla kretati u nekoj bližoj ili daljoj budućnosti.
Istini za volju, popriličan broj detalja na ovom renderingu stiže direktno sa aktualnog Veyrona, no obzirom na činjenicu kako Veyron masi današnjih mladih dizajnera služi kao inspiracija, to zapravo nimalo ne čudi, a kako je novi model na putu siguran sam kako će tako i ostati još neko vrijeme. No detalji preuzeti sa Veyrona samo su jedan mali dio priče, jer ovaj dizajn je apsolutno fenomenalan iz kojeg god kuta da se gleda – od same čistoće bočnih linija automobila, preko tek pokojeg u tančine stiliziranog detalja na prednjem kraju automobila, te krova sa naglašenom izbočinom na sredini, koja se spaja sa stražnjim krajem preko stražnjeg prozora, dijeleći isti na dva dijela – baš kako je to bio slučaj sa mnogim automobilima starijeg datuma proizvodnje poput Corvette Sting Ray 2. generacije (odnosno C2).
Uglavnom, iz kojeg god kuta se gledaju rješenja, pojmovi poput čistoća, elegancija i originalnost sami po sebi padaju na pamet.
Interijer također prati ono što se već na prvi pogled vidi u pogledu eksterijera, no u puno većem broju detalja – prije svega u smislu sjedala i bočnih stranica, koje su nalik lišću, a komandna ploča i centralna konzola na neki način ipak manjim dijelom detalja stvaraju određeni kontrast.
Volan prati nišu prednjeg kraja automobila, tj. usisima za zrak koji su integralan dio istog i sve zajedno odiše modernom elegancijom i izgleda odlično. Šteta što su ogromne šanse da ako se oko ovog koncepta u Bugattiju i pozabave, najvjerojatnije interijer neće ni približno izgledati ovako dobro – baš kao što i kod mase konceptnih automobila ove ili one kategorije stvari krenu takvim tokom.
No bilo kako bilo, u današnjim vremenima kada su automobili sve više nalik jedan drugome i originalnost i nije nit vodilja auto-industrije u općenitom smislu, moram priznati da je ugodno iznenađenje vidjeti nešto ovoliko lijepo i povezano sa poviješću – pogotovo ako se radi o jednoj od najslavnijih i najcjenjenijih marki svih vremena.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com i Google Images