Bugatti – fascinacija zvana Veyron
Da, znam…već sam pomalo dosadan sa pričama o Veyronu 16.4. Jasno mi je da već i Vrapci na granama znaju koliko je taj automobil superioran u odnosu na ama baš sve što je do današnjih dana imalo četiri kotača i nazivalo se automobilom. No fascinacija jednostavno ne prestaje, a nedavno je samo još jednom potvrđena, pa zato još jednom uzimam Veyron za temu dana.
Dakle Bugatti Veyron 16.4 – najbrži automobil koji je planeta zemlja ikad imala prilike ugostiti na nekoj od svojih asfaltiranih podloga zvanih cesta. Automobil koji je uz pokušaje i pogreške imao izuzetno teško i dugotrajno djetinjstvo, te isto tako i automobil koji je samim svojim izlaskom čak i najvećim skepticima i nevjernim Tomama začepio usta za sva vremena.
Sama vizija bila je toliko pomaknuta u ama baš svakom smislu logike i realnosti, da su mnogi ljudi koji su s posebnom pozornošću pratili razvoj ovog automobila, jednostavno posustali i složili se s gore navedenim skepticima uz rečenicu "nemoguće je.".
No Volkswagen je dokazao da ne samo da nije nemoguće, već je Veyron postao ikona samim pojavljivanjem u svijetu automobila, a već prvim testovima zorno je prikazano kako ama baš niti jedan navod nije lažan i pretjeran.
Preko tisuću konjskih snaga i apsolutna predanost ama baš svakom i najmanjem detaljčiću na Veyronu ne samo da su upotpunili sliku onog što je gospodin Piech u obliku svojevrsne demonstracije sile zamislio u startu, već su iz Veyrona napravili apsolutno umjetničko djelo – savršeno u bilo kojem pogledu, bilo da se radi o dizajnu, ergonomiji, ekologiji (koja je ionako često presudna u smislu novih automobila), opremljenosti, ekskluzivnosti i onog najvažnijeg – brzine.
Voziti preko 400 kilometara na sat do momenta kada se Veyron pojavio na cesti bilo je moguće, ali jako teško izvedivo. Doduše, preko 400 kilometara na sat vozilo je sada već davne 1988. godine Callaway Sledgehammer, tj. jedna jako posebna Corvette C4, no Sledgehammer je bio uobličen u jedan jedini primjerak automobila kojim se Reeves Callaway popeo u sam vrh američke ponude tuninga, dok je Veyron serijski automobil koji je na tržištu prisutan bez prestanka već poprilično velik broj godina.
Dakle, kada spomenem Veyron, ne mislim samo na najbrži automobil na svijetu, već na jedan od onih koji ispisuju nova poglavlja u povjesnim knjigama u svoju korist pod velikim slovom "B" kao Bugatti.
Istini za volju, prije nekoliko dana Veyron SuperSports je izbrisan iz Guinnessove knjige rekorda, s obzirom na to da je nakon ukupno tri godine držanja tog rekorda Bugatti optužen za prijevaru, pa bi njegovo mjesto na vrhu top-liste najbržih automobila svih vremena trebao preuzeti Hennessey Venom GT koji je do nedavno bio drugi po redu na toj ljestvici najbržeg što automobilska industrija u ovom času može punuditi.
No naravno, kako bi stvari bile dodatno kompliciranije nego je zapravo potrebno, eto nam u toj kombinaciji i tvrtke Shelby SuperCars (odnosno SSC u obliku skraćenice) koja sa svojim modelom Ultimate Aero vrišti protiv takve odluke, s obzirom na to da je ekipa koja sastavlja Guinnessovu knjigu rekorda još nije uvrstila Venom GT na svoje mjesto, pa se iz SSC-a bune kako se zapravo cijela priča previše odugovlači i kako bi bilo u redu da se njihov automobil postavi na vrh ljestvice, dok se podaci za Venom GT ne potvrde u potpunosti, te se isti na top-listi uvrsti mjesto iznad njih.
Iskreno ne znam čemu tolika pobuna oko nečeg toliko trivijalnog, no neka im bude – vraćam se na temu.
Dakle, moglo bi se reći da Veyron indirektno i dalje diže prašinu, što je zapravo interesantno s obzirom da bi već sljedeće godine na tržište trebao stići novi model s oko 400 konjskih snaga više od SuperSport verzije kakva se trenutno nudi u sklopu ponude.
No, sve to u ovom času i nije toliko bitno, jer Veyron ne treba prvo mjesto ni u kakvoj knjizi koja bi potvrdila sve ono što ovaj automobil predstavlja u vremenu u kojem se pojavio. Taj je automobil samim svojim pojavljivanjem na tržištu napravio svoje, postigao željeni efekt i postao istovremeno savršena demonstracija sile nastale iz tvrdoglavosti i istovremene genijalnosti te samim time isto tako postao i ono najbolje što je svijet automobila ikad ponudio, čemu u prilog definitivno ide i ovaj video-uradak proizveden od strane ekipe iz japanskog renomiranog Motorhead magazina.
Dotična je redakcija za volan jednog prelijepog crno-bijelog Veyrona Grand Sport postavila pobjednika utrke 24 sata Le Mansa po imenu Seiji Ara i posudila najslavniju japansku trkaću stazu pod imenom Suzuka, te je kao rezultat truda nastao ovaj kratak i zanimljiv video-uradak.
Rezultantno stanje i razmišljanja nema smisla prepričavati, već je najbolje jednostavno pogledati video-uradak, s obzirom da je ionako tek nekoliko redaka ispod ove rečenice.
Ono što garantiram jest da Vam neće biti žao odvojenog vremena, s obzirom na sve ono što japanska vozačka legenda o Veyronu ima za reći.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com, SuperCars.net i Google Images
VIDEO: YouTube.com