BMW – razlog manje za iščekivanje modela M4
Ne, ideja iza ovog teksta nije ponovno se rugati BMW-ovom modelu „slučajno“ nazvanom prema savezničkom tenku. Dapače, ideja je samo ukratko opisati najavu koja me oduševila. No to oduševljenje s obzirom na Alpinu i nije nešto novo.
Alpina je u svijetu automobila još od davne 1965. godine postala „ta divna tvrtka“ koja u smislu daljnje personalizacije automobila već desetljećima svim BMW-entuzijastima kojima je „M“ oznaka nebitna daje alternativne opcije. No Alpina Burkard Bovensiepen GmbH (kako se tvrtka u punom nazivu naziva) daleko je više od „tunera“ BMW-ovih modela, jer za početak djeluje od 1965. godine, a u današnje vrijeme neke od modela proizvodi paralelno s BMW-om.
Zapravo je Alpinine modele najbolje zamisliti kao one koje BMW-ovi inženjeri i tehnolozi nisu „odradili“ do kraja, ma koliko savršeni pri izlasku iz tvornice zapravo bili.
U moru modela koji su itekako išli na čast ove tvrtke bilo bi nepravedno posebno izdvajati neki, jer Alpina je u svijetu BMW-a sinonim za perfekciju, no ako već moram birati najzanimljiviji model i onaj koji bih najradije imao parkiran u dvorištu, bio bi to B10 BiTurbo.
No to je sada već daleka povijest, jer „kamatarka“ (odnosno BMW serije 5 s oznakom E34) je u tom obliku bila aktualna sada već davne 1989. godine.
Ono što je predmet objava od prije nekoliko dana svojevrsna je „šaka u oko“ BMW-u, tj. inženjerima koji usprkos najavama i predstavljanjima konceptne verzije modela M4 još uvijek nisu dovršili posao, a ista dolazi upravo iz Alpine i svodi se na model B4 BiTurbo.
Da pojasnim… B4 je oznaka koja je slovom za Alpinu sasvim tipična, dok je brojka četiri u ovom slučaju oznaka modela iz kojeg ovaj automobil vuče svoju bazu, tj. BMW serije 4, odnosno donedavna „trojka“ u Coupé izvedbi.
Motor pod poklopcem je 3-litarska i 6-cilindrična rastavljena i ponovo sastavljena verzija samog sebe, no nakon sve sile mozganja od strane apsolutno predanih ljudi u Alpini, u obliku B4 BiTurbo dotični motor razvija 404 konjske snage.
Kada bi se striktno gledalo kroz brojke, spomenuti bavarski konji osiguravaju maksimalni okretni moment od skoro 600 Nm, što je u smislu performansi (za sad) na papiru dovoljno za 4,2 sekunde koliko je potrebno za ubrzanje od stanja statike do 100 kilometara na sat, te maksimalnu brzinu od 305 km/h. Reklo bi se sasvim dovoljno u sklopu bilo koje države, regije, ideologije ili religije, no Alpina je u stanju ponuditi još puno više, što modelom B4 BiTurbo itekako zorno prikazuje.
Naime, preinake nisu samo izvedene u smislu motora, već i ovjesa, pogona (u opciji onog stražnjeg ili pak na sva četiri kotača), kočionog sustava i još hrpetine sitnica na koje su u Alpini obratili posebnu pozornost. Također je napravljen i velik broj (većinom) tek zamjetnih detalja na karoseriji u smislu optičkih dodataka koji B4 BiTurbo i izgledom podižu na novu razinu sportske elegancije.
Naravno, tu su i standardni „potpisi“ Alpine u smislu već tradicionalno-krakatih 20-inčnih kotača, te naljepnica zlatne boje i poprilično velikog natpisa na stražnjem kraju. Dakle ukratko, sve je tu i nastavlja tradiciju započetu još davne i već spomenute 1965. godine, kada je tvrtka Alpina s pisaćih strojeva prešla na sustave dovoda goriva za BMW, te ušla u legendu.
…a kako u ovom času stvari stoje, legenda je i dalje aktualna i svim BMW-entuzijastima itekako daje razlog za pokoju neprospavanu noć i naglo čišćenje računa u banci.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: WorldCarFans.com, SuperCars.net, CarBuzz.com i Google images