BMW – Povlačenje Minija iz WRC natjecanja
Naglašavanjem problematike financijskog tipa, iz BMW-a stižu vijesti kako će zatvoriti još jedan u nizu programa auto-sporta u kojem su donedavno sudjelovali, pa će nakon Formule 1, 24 sata Le Mansa i WTCC-a ukinuti i Mini WRC program.
Iako smo svjesni kako u auto-sportu timovi i proizvođači dođu pa odu, zadnjih godina BMW daje primjer proizvođača automobila koji češće odlazi nego se pojavljuje. Iz natjecanja u Formuli 1 povukli su se još 2009. godine, iz WTCC (World Touring Car Championship) BMW je izašao 2010. godine, a što se utrkivanja na najlegendarnijoj stazi na svijetu – onoj u Le Mansu, BMW nije još od 90-ih godina prošlog desetljeća ni prismrdio sa nekim ozbiljnijim projektom ili automobilom.
Zapravo jedine zrake sunca koje su za marku BMW značile kompetitivan duh i brzinu u svom najekstremnijem smislu, bile su u obliku branda Mini i modelu Clubman, koji se donedavno natjecao u konkurenciji WRC (World Rally Championship), te modela E92 M3 DTM s kojim se od ove godine BMW vratio u seriju natjecanja koja su prvi "pravi" M-model u obliku E30 M3 svijetu pokazali kako veličina nije bitna.
Uglavnom, Minija u WRC-u, obzirom na puno loših startova i krivih odabira tijekom posljednje sezone, jednostavno više nema.
U vrijeme kada je BMW motorsport divizija najavila nastupe u WRC-natjecanjima, istovremeno je najavila i usku suradnju svog branda Mini i tvrtke Prodrive koja je u minulim vremenima imala zaduženja oko pripreme Subaru Impreze na WRC natjecanjima, u vrijeme dok je Subaru uništavao konkurenciju posvuda, a danas između ostalog pripremaju automobile kojima se uspješno na stazama diljem svijeta predstavlja Aston Martin, no i toj je suradnji jako brzo došao kraj. Nakon prekida prijateljskih odnosa sa tvrtkom Prodrive, koji se dogodio istom brzinom kojom se Mini Countryman JCW WRC raspadao po prašnjavim i blatnim stazama na kojima je nastupao, uslijedio je otkaz glavnog vozača tvorničkog tima, što je dodatno umanjilo ikakve mogućnosti da Mini konkurira za ikakav bolji plasman u ukupnom poretku sezone, tako da ovakva odluka kojom se prekidaju nastupi tvorničkog tima i nije neko veliko iznenađenje, a nije iznenađujuć ni pristup medijima vezan uz ovu odluku u kojem se navode razlozi vezani uz probleme s financiranjem, umjesto da se jednostavno kaže nešto u stilu "Ne ide nam nikako i odustajemo.". No to je ipak posao službe za odnose s javnošću, koja očito nije svjesna kako je BMW-u posljednjih godina prodaja sistematski rasla.
No dok je BMW službeno odustao od tvorničkog tima u WRC-natjecanjima, Prodrive ekipa navodno ne odustaje i kako saznajemo pripremat će i dalje Mini Countryman za privatne timove koji se natječu. Da li je to odraz inata ili realno isplativ korak pokazati će vrijeme, no ako Mini program i propadne kompletno, sigurni smo kako će borbe između povratnički nastrojenog Forda i već zbog silnih pobjeda i naslova pomalo dosadnog Citroëna (iako Sebastien Loeb za slijedeću sezonu sa Citroënom nije potpisao ugovor) nastaviti biti atraktivne kao i do sada, a cijelu bi WRC-priču dodatno trebali začiniti i najavljeni tvornički timovi Volkswagena i Hyundaija.
A BMW u ovom času pokušava oživjeti dane ponosa i slave, kada je E30 M3 harao stazama i nemilo osvajao naslove iz godine u godinu te time BMW lansirao u nove dimenzije kao jednu od onih vječno sportski-orijentiranih marki u svijetu automobila. Nadamo se da će E92 DTM u konkurenciji sa sve jačim Mercedesom C-Klase i Audijem A4 u tome i uspjeti, jer realno gledano velike pauze često čine svoje, pa se nadamo da će iznimka na neki način potvrditi pravilo.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: BMW GmbH, Wrc.com i Google Images