BMW – Novo ruho za još opakiji M5
Pretpostavljam da će se svi oni koji su ikad probali voziti neku brzu limuzinu složiti sa mnom u konstataciji da je aktualni BMW M5 jedan poprilično opak auto. No što kada se dogodi želja da se isti napravi još malčice opakijim?
Odgovor slijedi…
Kada sam u specijaliziranim medijima i putem maila po prvi puta primio najave za novi BMW M5, sjećam se samo reakcije ukratko svedene na "Ajme meni", no zapravo ne znam jesam li u tom trenutku bio oduševljen izgledom novog F10 modela u usporedbi s dan-danas ružnjikavim modelom E60 ili sam ipak u glavi odvojio ta dva automobila i ovom novom se posebno divio.
Iskreno ne znam što mi se tada motalo po glavi, no nije da je pretjerano bitno, obzirom da novu generaciju BMW-ove "petice" ionako već u svojoj baznoj verziji izdižem u nebesa po pitanju dizajna, obzirom da mislim kako se radi o jednom od najljepših automobila na tržištu u posljednjih desetak godina.
Obzirom da sam E34 probao po prvi puta kada je taj model već izašao iz mode (a i iz sjećanja većini), a u modelu E39 sam i dan-danas sklon vidjeti jedan od onih automobila koje krasi vječna elegancija i poprilično bezvremenski dizajn, nije ni čudno kako sam model E60 "prekrižio" već na samoj prezentaciji koja je protekla uz muk i tišinu umjesto pljeska (što govori kako nisam bio jedini takvog razmišljanja) i od prvog do zadnjeg dana prema tom modelu imao iste stavove koji podrazumijevaju atribute poput ružan, nepotrebno kičast, preplastičan (u smislu interijera) i poprilično bezličan.
Tim sam više i bio iznenađen najavama za nasljednika tradicije serije 5 u obliku aktualnog modela F10, a inicijalno oduševljenje ne samo da nije minulo, već bih osobno bez problema pred vratima imao parkiran 512 Diesel-Hybrid na plin, kada bi takav automobil kojim slučajem postojao.
No koliko je u mojim očima F10 sam po sebi fascinantan i prelijep automobil, toliko se na još pokoju potenciju sa posebnim poštovanjem odnosim prema F10 koji na sebi ima oznaku "M", obzirom da sam itekako svjestan kako se u obliku tog automobila ne radi ni o čemu prosječnom. Dapače, ako su sve dosadašnje "petice" sa M-oznakom bile posebni automobili u svoje vrijeme, onda je jasno kako je i ovaj aktualan model napravljen u istoj maniri.
Doduše, puristi koji BMW štuju u nebesa, a njegov M-odjel često vide kao nešto celestijalno i savršeno, često se bune zbog dva cilindra manje u odnosu na prošli model, no vjerujem kako bi svatko od njih itekako pričao sasvim drugačiju priču kada bi se kojim slučajem našao za volanom i na praznoj cesti.
Osobno mislim da se na BMW-u M5 najnovije generacije nema što pimplati i dirati u smislu unaprijeđenja po pitanju izgleda, no istovremeno sam itekako svjestan da su ukusi različiti i da ne mislimo svi isto, pa iako u pravilu masa tuning-tvrtki izmijeni nešto tek toliko da mogu na stražnji kraj staviti potpis vlastite tvrtke uz neku čudnovatu oznaku, ipak postoje neke koje si posebno daju truda, a jedna od upravo takvih tvrtki je i ona nazvana Vorsteiner.
Iako su Amerikanci često jako kičasta nacija i poprilično znaju unakaziti neke automobile koji takav tretman ne zaslužuju, reklo bi se kako ipak nisu svi isti, a ukoliko California kao država stoji za prvo mjesto po pitanju pronalaska kiča, tvrtka Vorsteiner je upravo iznimka koja to pravilo možda najbolje potvrđuje.
Obzirom na dosadašnje uratke u smislu BMW-ovih modela koje sam imao prilike vidjeti, nisam bio nimalo skeptičan otvarajući fotografije po prvi puta, obzirom da itekako dobro znam da Vorsteiner svojim klijentima nudi iznimne uratke u smislu unaprijeđivanja izgleda njihovih automobila. Dapače, ne samo da imaju dobre ideje, već i jako dobar ukus, a sve je to zajedno popraćeno sa iznimnom kvalitetom izrade, tako da sam zapravo očekivanja postavio na taj način kada sam vidio najave za paket "šminke" za F10 M5.
Naravno, nisam se razočarao ni najmanje (što npr. ne mogu reći za posljednji set prerada i optičkih dodataka za BMW serije 5 od strane tvrtke Hamann), već baš suprotno, obzirom da sam po tko zna koji puta ugodno iznenađen viđenim – kako na fotografijama, tako i u brošurici koja je iste popratila sa ponešto teksta.
Istini za volju, tekst i nije baš pretjerano konkretan i ne ulazi u detalje oko cijele priče vezane uz optičke dodatke, no ono što je navedeno svodi se na dodatni spojler i splitter za prednji branik, dodatke pragovima, te kompletno novi stražnji branik sa posebno proračunatim difuzorom. te novi i decentan stražnji spojler.
Naravno, ne treba ni posebno spominjati kako će sve dodatne komponente biti u kompletu izrađene od karbonskih vlakana, a isto tako se podrazumijeva i najviši moguči nivo kvalitete u smislu izrade i montaže, tako da iskreno vjerujem kako će i ovi dodaci ove sada već slavne tvrtke postati svojevrstan "must have" među BMW-entuzijastima – ne samo u Americi, već i puno šire.
Uz sve te karbonske dodatke koje će biti moguće dobiti u obliku dijelova polakiranih u bezbojni lak, kako se ne bi izgubila tekstura Karbona koja nam se svima toliko dopada, ili pak u varijaciji na temu neke od boja karoserije, a uza sve to govorka se i o nekim preradama u smislu usisnog i ispušnog sustava, te nekoliko varijacija na temu dezena kotača u dimenzijama od 21 i 22 inča.
No u smislu tih navoda u ovom času ne bih htio ulaziti u špekulacije bilo kojeg tipa, kad ionako na tržište prema najavama ovaj set optičkih dodataka zajedno sa svim ostalim najavljenim komponentama stiže kroz koji mjesec.
Dakle radije ću se strpiti, pa Vam prenijeti pravu informaciju kada se ista pojavi u cijelosti.
…a do tada skupljajte novce…
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: Vorsteiner.com, SuperCars.net, CarBuzz.com i Google Images