BMW – kad se tvrtka EAS primi posla
Iskreno nikad nisam bio preveliki obožavatelj nasljednika E46 serije 3, jer mi je uvijek djelovao pomalo bezlično, no druga je strana medalje ono što se sve s tim automobilom da napraviti u svijetu tuninga i stylinga.
Kada sam prvi puta pogledao primjerak BMW-ovog E90 modela serije 3, moram priznati da sam ostao savršeno hladan. Automobil mi je djelovao apsolutno bezlično i zapravo mi se i dan-danas čini kao da se ljudima zaduženim za dizajn nije dalo raditi tog dana kad je direktor odjela bio pijan i potpisao isti. Stoga ne čudi kako je direktor uskoro dobio „pedalu“ iz BMW-a, zar ne?!
Pa iskreno, koliko god da priznajem kako sam u datom momentu bio jedan od milijuna potpisnika online-peticije da se Chris Bangle makne iz BMW-a, čovjeku moram priznati jednu stvar. Naime, BMW je do "Bangleove ere" u Americi stajao sasvim solidno, no ipak je postojala konkurencija koja je stajala isto toliko dobro i puhala BMW-u za vrat. No Bangle je tim čudnim pristupom i igrom s BMW-ovom tradicijom u smislu dizajna isti zapravo uspio približiti prije svega Amerima, a kao dokaz tome stoji rekordna prodaja serije 3 u 2007. godini zbog koje je BMW skočio na tron i postao skoro nedodirljiv ostatku konkurencije u toj klasi automobila.
Kada je Bangle (konačno) dobio otkaz, u BMW-u nisu žalili, jer tradicija je na neki način ipak ispala bitnija od prodaje, no takav je način razmišljanja bio jako kratkog vijeka, a u današnje vrijeme mislim da više nema jedne osobe u BMW-u koja tako razmišlja i pristupa stvarima, za što je najbolji dokaz jednostavno popunjavanje rupa između brojki 3 i 5 u obliku novog BMW-a serije 4.
Tijekom godina proizvodnje serije 3 E90 uz rekordnu prodaju dogodilo se još nešto na što vjerojatno nitko nije trošio previše sivih stanica, a to „nešto“ svodi se na ogromnu popularnost koju upravo ta generacija serije 3 uživa među tvrtkama koje svoje djelovanje baziraju na tuningu i stylingu automobila.
Ako se samo pokušam prisjetiti svih projekata raznoraznih tvrtki s tih polja djelovanja, vjerojatno ću se izgubiti vrlo brzo, jer je raznoraznih prerada i dorada, te manje ili više kompletno prerađenih modela ovog automobila bilo doista mali milijun. Zapravo me na neki način čudi kako to da i dan-danas ekipa pimpla po tom modelu, obzirom je novi model u prodaji već nekoliko mjeseci, no onda se sjetim kako M4 još uvijek nije u prodaji, pa se stvari vrate u pravu perspektivu, jer čemu pimplati po nečemu što je BMW, a nema oznaku „M“?!
Posljednji uradak jedne tvrtke koji sam nedavno dobio u obliku najave na mail govori o jednom sasvim običnom E92 M3 koji je jednog dana svratio u garažu tvrtke European Auto Source (odnosno EAS, kako je mnogi bolje poznaju), tamo se zadržao nekoliko tjedana i naposljetku izašao proširen, snižen, olakšan, pojačan i općenito nenormalan. Dakle tipična tunerska priča, zar ne?!
U pravilu da, ali ono što fali jest hrpa brojki koje bi u smislu snage, težine, ubrzanja, okretnog momenta i maksimalne brzine vrištale sa stranica najave, obzirom sam na takvog što već odavno navikao. No brojki nema, već ih sve zajedno mijenja samo jedna rečenica koja glasi „See you on the track soon!“ i to po meni govori sasvim dovoljno o svim vrijednostima koje je moguće izraziti u brojkama.
Naravno, postoji specifikacija dijelova koji su sjeli na „Liberty Walk“ M3 E92, no zanimljivo je da se čak ni u tom segmentu nije išlo u ne znam ni sam koliko detalja prilikom najave. Možda je cijela priča zamišljena samo kao neki „teaser“ nakon kojeg slijedi pravo iznenađenje u obliku demonstracije sile, a možda se i varam. U svakom slučaju priznajem da sam pogledom na kolaboraciju tvrtki European Auto Source i LB-Performance ostao bez teksta i slinav oko usta.
Dakle detalja nema mnogo, no s obzirom na dosadašnja iskustva pri najavljivanju ovakvih uradaka, lista preinaka koja spominje ESS VT2-625 kompresor, LP-Performance optičke dodatke, KW Variante 3 ovjes na navoj, Brembo kočioni sustav, Sparco sjedala i „roll-bar“, HRE felge sa Nitto gumama ogromnih dimenzija navučene na njih, u ovom času sasvim dovoljno govori sama za sebe.
Sad još čekam neki „trailer“ nakon „teasera“…
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: BimmerPost.com, MotorAuthority.com i Google images