BMW – (još) jedan nenormalan M3
U današnjem svijetu tuninga rijetko koji BMW-entuzijast još nije čuo za tvrtku G-Power, a kako u ovom času stvari stoje, čut će još mnogi. Dobrodošli u pakao koji počinje slovom "M".
Tvrtka G-Power nabrijancima iz cijelog svijeta poznata je već nekoliko godina prije svega zbog svojih granično-psihotičnih uradaka koji su često na samom rubu vozljivosti i upotrebljivosti. Ta nit koja dijeli apsolutnu genijalnost i apsolutno ludilo je zapravo već godinama striktno igralište po kojem dečki iz tvrtke G-Power trčkaraju, jer automobili koji u smislu projekata izlaze iz garaže ove tvrtke među najcjenjenijima su na svijetu, no istovremeno i najmalobrojniji.
Kada sam prvi puta sjeo u jedan G-Power M3, ostao sam šokiran, iznenađen, lobotomiziran i na kraju skoro promijenjenog opisa lica, jer zvukovi, brutalnost pri ubrzavanju i kočenju, te skoro suicidalan pristup automobila skoro svakom zavoju jednostavno nije nešto što čovjek "na prvu" očekuje usprkos uputama i objašnjenju da je to stvarno tako.
Godinama G-Power na tržište nudi upravo takve manične i homicidalno-nastrojene automobile svojim klijentima, a ovaj zadnji paket dodataka koji svoje mjesto nalaze u sklopu jednog E92 M3, nisu ništa manje skromniji.
Za početak je BMW-ov S65 V8 motor prošao fazu povećavanja obujma, pa je pod haubom M3 GT2 R (kako se ovaj uradak zapravo naziva) 4,6 litara obujma, umjesto standardnih 4 litre. Naravno, kada je to izvedeno, istovremeno je motoru dodan još mali milijun komponenata manje ili više izmijenjenog osnovnog opisa, poput bregastih osovina, zamašnjaka i još hrpetine drugih koje jednostavno nema smisla nabrajati. Ono što vrijedi istaknuti u 720 konja jakoj priči jest kompresor proizveden "u kući", te kompletno novi usisni i ispušni sistemi koji pod haubom i okolo rade propuh.
Rezultatno stanje je dakle spomenutih ukupno 720 rado galopirajućih konja i skoro 800Nm maksimalnog okretnog momenta, što je pak u kombinaciji s polu-slick gumama dovoljno da se SR Njemačka barem na momente počne sporije okretati od ostatka svijeta.
Naravno, motor je samo jedan dio ekstrema kakve G-Power redovito prikazuje svojim klijentima u košuljama koje se kopčaju naopako, jer masa preinaka napravljena je i na svim ostalim segmentima koji jedan ovakav automobil čine.
Prije svega vrijedi spomenuti kuru olakšavanja koja je prvenstveno provedena tzv. karbonskom dijetom, s obzirom na to da je manje-više cijela karoserija napravljena nanovo i od Karbona. Prednja i stražnja hauba, prednji i stražnji branik, pragovi, stražnji spojler veličine omanjeg tornja…sve je ručno rađeno i izvedeno na najprecizniji mogući način – baš kako i priliči jednoj njemačkoj tvrtki u sklopu ove branše. Rezultatno stanje je naravno poprilično zanimljivo, tj. izraženo u kilogramima ukupne mase ove M3-ke, govori o ukupno 1,500 kilograma, što je poprilično velik napredak u odnosu na par stotina kilograma teži automobil u svom originalnom izdanju.
Dakle, 1,500 kilograma i 720 konja pod haubom M3 GT2 R-a zvuči poprilično zanimljivo, no kako se zanimljivosti u domeni tuninga u pravilu mjere u brojkama, eto ih nekoliko: 3,7 sekundi od nule do sto kilometara na sat, 9,5 sekundi od nule do 200 kilometara na sat i kada se kazaljka brzinomjera prestane penjati, maksimalna brzina je mjerljiva sa (limitiranih) 330 kilometara na sat. Ne znam kakva je Vaša reakcija, no ja bih rekao da je navedeno zapravo strašno.
Kako su mnoge tuning-tvrtke posljednjih godina na vlastitim mukama saznale, snaga je divna stvar, no bez preinaka u smislu ovjesa i kočnica, tj. prianjanja automobila uz podlogu, te zaustavljanja istog, snaga sama po sebi ne znači ama baš ništa. Naravno, ekipa iz G-Powera to itekako dobro zna, pa su se odlučili uz kompletno novu karoseriju napraviti i kompletno novi ovjes.
Nazvan "Clubsport" i ugrubo baziran na onom BMW-a M3 GTS, G-Power je isti dodatno doradio i montirao na ovaj svoj 720 konja slabašan uradak, pa uz svu silu dodataka u smislu pločica, "štangica" i sličnih mehaničkih i podesivih komponenata, ovaj je M3 doista stroj koji na stazi može napraviti čuda – tim više što je glavna preporuka vlasnika u smislu guma nabaviti neki od DOT "slickova" koje bi se montirale na 20-inčne Silverstone RS felge.
Dakle, "grip" ne bi trebao biti nikakav problem ako su gume nove i vozač koliko-toliko priseban, zar ne?!
Keramičke kočnice i vodovi od nehrđajućeg čelika također su dio jednadžbe ovog savršeno ekstremnog automobila, dok interijer, iako olakšan, i dalje raspolaže sa svim onime što jedan M3 u originalu ima. Dapače, čak i pokojom sitnicom više, pri čemu prije svega mislim na "Roll-bar".
Sjedala su lakša i čvršća, kompletan interijer odiše Alcantarom i Karbonom, a u smislu onog vizualno lijepog majstori su se poigrali i s kontrastom, s obzirom na to da svi materijali od tkanine imaju narančaste prošive koji jako pašu uz pomalo velike detalje koji se nalaze pod haubom.
U svakom slučaju, G-Power je još jednom pokazao svoju poprilično bolesnu opsesiju ne samo prema suhoparnim brojkama, već i prema apsolutnoj nenormalnosti i brutalnosti jednog cestovnog automobila. Doduše i cijena je poprilično paprena, s obzirom na to da dati oko 195,000 Eura za (realno gledano) igračku ovakvog tipa i nije malo. No s time čisto sumnjam da ekipa iz G-Powera uz svoj danas već kultni status na tuning-sceni ima problema.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: G-Power.de