BMW – jedna ljubavna priča
Oni malo "starijeg datuma" proizvodnje i afinitetima prema automobilima itekako dobro znaju kako je biti maleni klinac u velikom svijetu u kojem se nalaze mašine od kojih se sastoje snovi. Pa eto jedne takve priče…
Vjerujem da nisam jedini koji je kao klinjo šmrkavog nosa slinio na naslovnice auto-magazina posloženih u vratima kioska u kvartu i svoja četiri zida u obliku dječje sobe iz godine u godinu ukrašavao s posterima vlastitih predmeta obožavanja na četiri kotača. Dapače, znam da nisam jedini. No očito je da ne postoji pravilo koje bi osobu profiliralo kao auto-entuzijasta, jer je priča o ovom mladom gospodinu započela bez postera i suludih okreta glavom na zvukove motora i ispušnih sistema automobila koji su prolazili ulicu.
Iskreno, BMW M3 E30 nikada nije bio ni približno automobil mojih snova, jer kada je izašao na tržište, meni nije moglo biti jasno koliko je zapravo taj automobil bitan i fascinantan, s obzirom na to da sam imao tek devet godina. Kasnije, kako je vrijeme prolazilo, počinjao sam shvaćati o kakvom se zapravo automobilu radi i koja je svrha i razlog njegovog postojanja, ali je M3 E30 bio raritetan i skup, pa ih na cesti baš i nisam viđao puno.
Kako su godine prolazile, M3 je postajao sve veći, sve brži i sve skuplji automobil, no izvorni M3 je ipak ostao tu negdje kao automobil čije sam postojanje uspio razumjeti iako je kao predmet fascinacije u mojoj glavi pomalo zakasnio.
Kada sam po prvi puta sjeo u jedan crveni primjerak E30 M3, bilo je to nakon što sam probao skoro nenormalan E36 M3 i zatim E46 M3 – dakle godinama nakon inicijalnog datuma proizvodnje malog crvenog četverocilindraša sa širokim bokovima. Moram priznati da sam očekivao grmljavinu i urnebes, no za taj sam dio ostao zakinut, jer je u tom momentu E30 jednostavno pregazilo vrijeme zajedno s tehnologijom.
No ipak i dalje razumijem taj automobil. Razumijem i itekako cijenim, s obzirom na to da sam svjestan što je za svijet automobila značilo to jedno jedino slovo ukrašeno s tri kose crte i brojkom 3 u kombinaciji, pa me možda baš iz tih razloga ova priča i fascinirala toliko.
Naime, Gabor Mester, kako se zove osoba portretirana na ovom video-uratku sam priznaje kako nije bio ni blizu fanatika za automobile, već je samo imao najboljeg frenda čiji su starci bili zaraženi virusom zvanim automobil.
Kako sam kaže, BMW M3 E30 koji je prije dvadesetak godina bio u vlasništvu roditelja njegovog najboljeg prijatelja bio je prvi automobil u koji se zaljubio i zapravo je samo postojanje tog automobila bilo dovoljno da zavoli taj nekad poprilično čudan i istovremeno fascinantan svijet automobila.
Iako je E30 M3 bio poprilično popularan automobil u Americi, Gabor nije htio imati bilo koji primjerak, već samo onaj koji je iz tjedna u tjedan gledao i tražio izlike da bi mu se uopće približio, čime je isti postao je jednim jedinim automobilom koji je već kao klinac htio imati u svom vlasništvu.
Kažu da sreća prati hrabre i uporne, pa je u ovom slučaju tu poslovicu vjerojatno moguće uzeti i kao pravilo, jer je 21 godinu nakon što je po prvi puta u garaži od prijatelja ugledao svoj predmet snova na četiri kotača, uspio u naumu da upravo taj automobil postane njegov.
Svi oni koji su ikad obratili pažnju na izvorni M3 znaju i za mali milijun pobjeda koje je upravo taj automobil ostvarivao diljem svijeta u tzv. "turističkoj" klasi automobila. Iskreno, kada se samo sjetim svih onih sretnih lica i prskanja šampanjaca ekipe koja je dva puta osvajala krunu DTM-a moram priznati da mi se osmijeh na lice razvlači od uha do uha, jer danas imam osjećaj kao da sam u tim danima bio na licu mjesta. No u ovoj priči mislim da uspjeh u utrkivanju i svi rezultati koji su itekako utrli put za daljnje generacije ovog fascinantnog automobila nisu bile ni upola presudne koliko samo postojanje ovog primjerka kod prijatelja u garaži.
Neću kvariti ovaj kratak i sladak uradak ekipe zvane Petrolicious i osvrtati se na detalje koji ionako nisu bitni, jer global i činjenica da je samo jedan jedini automobil bio dovoljan da od nezainteresiranog 16-godišnjaka napravi osobu zaljubljenu u svijet automobila, dovoljan je sam po sebi.
Uostalom, pogledajte video-uradak – isplati se.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com, BMWBlog.com, SuperCars.net i Google Images
VIDEO: YouTube.com