BMW – Jedan običan M3…sa 700 konja!
Kada je umjetnik po imenu Frank Stella prije skoro tri desetljeća osmislio svoju varijaciju na temu "Art-Car" teme koja je u BMW-u i dan-danas aktualna, sigurno čovjek nije mislio kako će sljedbenika upravo njegovog dizajna biti više nego onih koji su uradak pokojnog kralja Pop-Arta, gospodina Andya Warhola uzdizali u nebesa. No eto…povijest se i opet ponavlja, samo na malčice drugačiji način.
Naime, prerada E9x generacije BMW-a M3 od predstavljanja do danas više nije moguće ni nabrojati, no malo je koja toliko brutalna i ekstremna poput ove o kojoj u ovom tekstu pričam, a dodatni je bonus onaj za stil, obzirom je "Art-Car" shema u obliku one iz 1976. godine kojom je spomenuti umjetnik uljepšao trkaću verziju BMW-a 3.0 CSL donekle kopirana i na ovaj konkretan automobil, predstavljen kao produkt rada tvrtke Active Autowerke.
Istina, već je i prije predstavljeno nekoliko prerada modela M3 sa 700+ konjskih snaga, no niti jedna do sada nije bila potpomognuta direktnim ubrizgavanjem Metanola, što je ovdje slučaj. Također, niti jedna nije u suštini ostavila dojam posebne brige o imageu, što se za ovaj konkretan projekt (nazvan "Blitzkrieg") nikako ne može reći, obzirom na varijaciju na temu sada već legendarne grafike oživljene tek nekoliko puta na rijetkim modelima i najčešće na trkaćim stazama. Uostalom, pišući ove retke, pokušavam se sjetiti kada sam zadnji put vidio Art-Car grafiku u nekoj varijaciji na temu one sa BMW-a 3.0 CSL iz 1976. godine i sve što mi pada na pamet jest BMW Team AC Schnitzer sa slično uređenom "šesticom" i "Original BMW Teile" tematikom, iz 1986. godine.
No vratimo se "Blitzkrieg" modelu tvrtke Active Autowerke…
Dakle, lista prerada je uz spomenut sistem dodatnog ubrizgavanja Metanola poprilično velika, no spomenut ću neke bitnije preinake koje su dovele do točno 700 konjskih snaga izmjerenih na valjcima.
Za početak, pod haubu je ugrađeno nešto pod nazivom "Generation Seven Stage 3 Intercooled Supercharger" – i to u obliku prototipa, što u prijevodu znači kako konkretan kompresor još nije do kraja testiran. Doduše, na videu stvari izgledaju kao da jest, no za razliku od mase ostalih ugrađenih komponenata, na ovu još nije moguće dobiti garanciju od tri godine, pa je iz tog razloga cijela priča i dalje sa prefiksom prototipa.
Naravno, usisni i ispušni sistemi su također kompletno promijenjeni sa dijelovima izrađenim iza zatvorenih vrata tvrtke AAW, a poradilo se i na optimizaciji i remapiranju ECU-a, te sistemu paljenja.
Po pitanju ovjesa, priča sa entuzijazma prelazi u rubnu upotrebljivost, obzirom da su amortizeri izrađeni po trkaćoj specifikaciji, a i kočioni sistem je poprilično bolestan, obzirom da se također radi o prototipu u smislu diskova i pripadajućih 12-klipnih kočionih kliješta – dakle i ti su dijelovi još uvijek bez garancije, no uz disk veličine prosječnog stola u nekom od obližnjih lokala, garancija se čini pomalo nebitnim faktorom.
Da bi toliki diskovi stali ispod felgi, one su veličine "samo" 20 inča, sa montiranim Nitto Invo gumama zbog malo dodatnog "gripa".
Naravno, cijela je priča oko snage i držanja ceste samo jedan dio globala, obzirom da su se dečki potrudili i olakšati konkretan primjerak E92 M3, koji uz svu silu karbonskih dijelova i izbacivanjem nepotrebnih dijelova, dotični M3 u ovom obliku teži tek koji kilogram više od 1,4 tone, a image prije svega dojmom pojačavaju već nekoliko puta spomenute naljepnice u stilu isto tako već nekoliko puta spomenutog modela 3.0 CSL Franka Stelle.
U svakom slučaju, voljeli E9x generaciju modela M3 ili ne, morate priznati kako je ovo jedna od najopakijih varijacija na temu tog automobila koju ste ikad vidjeli. Za mene definitivno vrijedi ta tvrdnja i rado bi se provozao makar na kratko – makar i kao suvozač.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: SuperCars.net i CarBuzz.com
VIDEO: YouTube.com