BMW – gubi li se pomalo identitet ove marke?
Posljednjih godina svjedoci smo čestom kopiranju modela unutar različitih klasa automobila koje jedna tvrtka nudi na tržište. Tom pravilu više niti jedan proizvođač automobila nije izuzetak.
No što se događa kada jedan „premium“ proizvođač automobila skrene s puteva tradicije na sumanuto izbacivanje novih modela i popunjavanja „rupa“ u ponudi? Hmmm…
Kada u današnje vrijeme sasvim prosječan čovjek odluči pogledati stranice nekog auto-kataloga, prvo što će se desiti biti će zbunjenost, jer su svi modeli određenih proizvođača nalik jedni drugima.
Taj je trend nekako najočitije pokrenuo Renault s modelima Avantime, VelSatis i Megané, koji su kroz detalje doista bili izuzetno slični, a u današnje vrijeme tu „copy-paste“ ideologiju najočitije je moguće vidjeti kroz ponudu modela koje na tržište nudi Audi.
No u zadnje vrijeme u toj domeni ni BMW ne zaostaje baš puno…
Naime, ako odemo samo jednu generaciju modela unazad, lako se primjećuje da npr. serija 3 E90 i serija 5 E60 ne liče baš jedna na drugu, no današnje generacije u obliku "trojke" F30 i "petice" F10 jednostavno su na prvi pogled isti automobil u većim ili manjim gabaritima.
Da, oba modela su lijepi automobili, moderni su u svakom pogledu, no istovremeno zadržavaju pomalo rezerviran i tradicionalistički pristup dizajnu, no nažalost ne mogu reći isto i za neke druge modele koje BMW u ovom času nudi na tržište.
Čak i ako odlučim ignorirati model i3 koji za mene predstavlja apsolutno oličenje bespotrebnosti i ljudske gluposti u smislu kupaca, nekako mi izuzev serije 3 i 5 niti jedan model ne pada napamet kao poseban ili željen. To naravno prije svega vrijedi za modele koji oznakama počinju slovom X, jer ne samo da su ružni za gledati, već su i opet modeli koji su očito prošli tečaj dizajna u Audiju, koji podrazumijeva preciznu upotrebu kopirnog aparata i naprednog korištenja opcije smanjivanja.
Cijela me priča zapravo pomalo i zbunjuje, jer donedavno tvrtka s nekim od najljepših automobila na svijetu danas proizvodi u najmanju ruku čudne modele za koje ne vidim razlog za kupnju izuzev zbog logotipa koji se na njima nalazi.
Iskreno, u ovom času mi se BMW serije 1 nikako ne sviđa, serija 2 je još ionako na putu, a serija 6 je nekako uspjela ispasti nezamijećenom usprkos prelijepom dizajnu i iznimnim voznim svojstvima – pogotovo ako se pogleda „šestica“ GranCoupé. Dakle nekako mi stvari po pitanju dizajna aktualnih modela većinom „ne drže vodu“.
No ono što me možda najviše smeta svodi se na činjenicu da se jedan od najnovijih modela iz redova ove bavarske marke krasi dizajnom koji ne samo da nije lijep, već iz određenih kuteva izgleda kao da su dotični model crtali dečki iz KIA-e, što je u pravilu nedopustivo.
A eto i objašnjenja zašto tako mislim.
Ne, nisam jedan od onih koji generalno i bez iznimaka minoriziraju korejske automobile, jer sam itekako svjestan koliko su dotični proizvođači automobila s „made in Korea“ opisom porijekla zapravo napredovali. No korejski automobili uz sve upečatljiviji dizajn prije svega plijene cijenom, koja je unutar određenih klasa automobila dosta niža od europske konkurencije. Stoga mi nikako nije jasan BMW koji u obliku serije 2 s oznakom Active Tourer po prvi puta ikad ima pogon na prednje kotače, te je samom pojavom prvi BMW ikad koji zadire u tzv. „CrossOver“ kategoriju automobila, no najmanje mogu shvatiti da su dizajneri dopustili da dotični liči na Kiu Carens.
Da, dobro ste pročitali.
Iskreno, kad mi je to prvi puta prošlo kroz glavu, mislio sam da sam skrenuo, no onda sam krenuo čitati najave nekih drugih i globalno-renomiranih portala vezanih uz svijet automobila i shvatio sam da je s mojim sivim stanicama još uvijek sve u redu, jer prema većini dotičnih auto-portala novi i još nepostojeći BMW serije 2 Active Tourer s KIA-inim modelom Carens doista dijeli itekako puno detalja.
Samim time se čovjek zapita tko će normalan za jedan BMW dati (najvjerojatnije) hrpetinu novaca viška, kad u sklopu jednog korejskog automobila za (najvjerojatnije) dosta manju cijenu dobiva istu količinu snage, igračaka i osnovnog opisa pod koji unutar klase oba modela spadaju.
…a možda je ipak bolje da se ne zapitkujem to pitanje ovako javno, jer se vjerojatno niti meni odgovor neće dopasti.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: WikiMedia.com, F30Post.com, SuperCars.net i Google Images