BMW – „četvorka“ u režiji AC Schnitzera
Nekoliko verzija motora prošlo je tretman ojačavanja, a dodaci karoseriji i interijeru izgledaju itekako zanimljivo. No možda je najveće iznenađenje u tome što ovaj puta Alpina neće biti prvi proizvođač koji na tržište nudi nešto „drugačije“ za jedan model BMW-a.
Kako nas je povijest naučila, vječno interesantna tvrtka Alpina iz generacije u generaciju uvijek prva potpisuje određenu količinu preinaka na BMW-ovim novim modelima. Na to sam se već navikao i iz generacije u generaciju „trojke“, „petice“ i „sedmice“ uvijek s guštom pričekam par mjeseci kako bi fascinacija tim modelima bila potpuna.
Alpina za mene kao i za mnoge druge znači savršenstvo i moram priznati da bih za nekolicinu BMW-ovih modela sa „B“ oznakom i logotipom Alpina itekako rado prodao pojedine organe na eBayu, no ovaj puta BMW s registracijom „ÖAL-nešto“ neće biti prvi u nizu, jer je prije nekoliko dana iz tvrtke AC Schnitzer stigla najava koja podrazumijeva „seriju 4“ u pomalo pojačanom i optički dorađenom obliku.
Ono što se u najavama navodi po pitanju motorizacije podrazumijeva dorađivanje performansi na papiru i u stvarnom svijetu, pa tako prema pojedinim motorima nakon tretmana ojačavanja u AC Schnitzeru stvari brojčano izgledaju ovako: BMW 428i sa svojih 245 konjskih snaga skače na 294 konja, 435i se s nominalne snage od 306 konja diže na 360, dok 420d sa svojih 184 konjske snage sitnim preinakama na motoru dobiva 218 konja.
Ideja samog preslagivanja motora zapravo i nije to što se čini, jer izuzev sitnih detalja po pitanju usisnog i ispušnog sustava, te kratkog igranja s mapama centralnih jedinica, tu se i nema što pretjerano puno za reći, no s obzirom narezultatno stanje prema pojedinim motorima, zapravo je i ono malo dodatnog truda zapravo poprilično puno.
Ovjes je također pretrpio određene preinake, pa je tako karoserija „serije 4“ u režiji tvrtke AC Schnitzer posredstvom posebno za ovaj model izrađenog ovjesa „na navoj“ nekih 25-30 milimetara bliže podu, a tu su i sasvim novi, dvobojni i za ovaj model unikatni kotači dimenzija 18-20 inča.
Optičkih je detalja zapravo relativno malo, jer izuzev pragova se u ovom času i ne vidi ne znam ni sam kakav pomak, no obzirom su se u AC Schnitzeru pomalo požurili s prezentacijom dodataka za „seriju 4“, vjerujem kako je još mnogo toga u planu i uskoro u ponudi.
Za sad ostaju spomenuti pragovi, nastavci ispušnog sustava koje iz nekog razloga nazivaju „Racing“, te naljepnice na boku bez kojih se jednostavno ne može, dok je sve ostalo u ovom času stavljeno u drugi plan.
Pri tome naravno ne mislim na interijer, jer u sklopu istog je „četvorka“ dobila novi volan, aluminijski pokrov ručne kočnice, isto tako aluminijski pokrov iDrive sustava i ručice mjenjača kojoj je dodan i poseban mali display, a tu je također i aluminijski pokrov odmorišta za nogu, te ništa manje aluminijske pedale.
Naravno, svaku je sitnicu i detalj moguće naručiti zasebno ili u kompletu, no u ovom času se još ne znaju detalji po pitanju cijene – bilo da se radi o kompletu ili detaljima „po komadu“.
Sve u svemu, iako je AC Schnitzer u ovom času prva tvrtka koja za „četvorku“ nudi nešto više od onog što se dobiva s tvorničkim izdanjem automobila, moram priznati da dobrim dijelom s nestrpljenjem i dalje čekam Alpinu.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: AC-Schnitzer.de