BMW 760i Special Edition – Proslava 25 godina luksuza u V12 obliku
Da, ima razvikanijih i potencijalno boljih V12 motora, no ne baš sa 25-godišnjom tradicijom ugradnje i evolucije iz modela u model – posebice u segmentu luksuznih automobila za odlikaše. No BMW i dalje ne posustaje. Dapače, za proslavu srebrnog pira V12-ice izlazi u svom najsjajnijem obliku.
Još od modela 750i (i iL u kasnijim verzijama) poznat je ovaj doista poseban V12, jer dok je konkurencija pomalo prelazila na manje motore, u BMW-u su išli baš suprotno. I isplatilo se, jer iako već debelo poznat i priznat, bavarski je proizvođač svojom V12 pogonjenom 7-icom doslovce pojeo konkurenciju u svim bitnim segmentima, tj. onima koji se tiču snage, brzine i najviše trajnosti.
Istina, Audi je u to vrijeme u DTM-u mazao na kruh konkurenciju sa svojim 50-ak konja jačim modelom V8, Mercedes je bio uvelike luksuzniji automobil u očima ekipe iz Saudi-Arabije, a Jaguar je već tada padao u očima javnosti motorima koji su bili neskloni svemu osim kvarovima, no BMW je nastupio snažno i kao rezultat tome upravo je V12 u segmentu luksuznih automobila pomogao da Bavarci dobiju praktički kultni status među proizvođačima automobila.
Danas, četvrt stoljeća kasnije, upravo se sa serijom 7 i V12-icom pod haubom BMW prisjeća svojih najslavnijih dana, pa slavljenički model uobličen u 760i osim 535 konja koje izvlači iz svog 6,0-litarskog V12 motora nudi još ponešto…
Spomenimo samo neke od posebnosti po kojima se slavljenički model razlikuje od "običnog" 760i: Merino kožom i najfinijom Alcantarom presvučene fotelje (jer riječ "sjedala" jednostavno ne govori dovoljno u ovom slučaju) u posebnoj Champagne boji (nedostupnoj čak i u Individual-opcijama opreme), sa većinskim "tubama" crne boje umjesto samo šavovima i ušivenim "V12 25 Years Edition" logotipima u naslone, tepihe, pragove, iDrive kontroler (odnosno ekran) i stražnju haubu.
Nadalje, "Shadowline" obloge vrata i cockpita od najfinijeg drveta, automatske zavjese koje se spuštaju pod utjecajem sunca, kompletno nov i još veći, bolji i glasniji AV-centar kojem je za potpuno uživanje u multimedijalnim sadržajima na stražnjim sjedalima dodan i frižider, i 20-inčni kotači odvajaju ovu ediciju 7-ice od bilo koje druge ikad viđene u proizvodnji.
Planirano je proizvesti oko 350 komada ove edicije 7-ice, od kojih se već zna da 9 odlazi kao zamjena za dvogrbe deve i 15 komada ide debelim direktorima korporacija u Ameriku, obzirom da (najvjerojatnije) ne stanu na stražnje sjedalo normalne 7-ice, a zna se i da za sada niti jedna jubilarna V12 7-ica ne stiže u naše krajeve. Očito je recesija nagrizla i najbogatije.
A što se nas "običnih smrtnika" tiče, uvijek možemo uživati u slikama, jer kako sada stvari stoje, uživo ovaj automobil nikad nećemo imati prilike vidjeti. Šteta ili ne, jednostavno je tako.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: BMW GMBH.