BMW – 25 godina „osmice“
Uz tek nešto više od 30,000 proizvedenih primjeraka, „osmica“ je jedan od najpoželjnijih BMW-ovih modela svih vremena. Stoga ne čudi nedavno održana proslava četvrt stoljeća postojanja ovog po mnogočemu posebnog i poželjnog modela.
Kada se prije točno četvrt stoljeća na BMW-ovom izlagačkom prostoru salona automobila u Frankfurtu svijetu predstavila serija 8, mnogi su klinci dobili poster-materijal, dok su odrasli dobili materijal za snove i nekontrolirano izbacivanje sline.
Već se tada, odnosno sada već poprilično davne 1989. godine itekako dobro znalo da je „osmica“ jedan od onih budućih klasika za kojima će se okretati glave i u dalekoj budućnosti, pa stoga nimalo ne čudi da su u BMW-u podržali kult koji podrazumijeva jedan od ponajboljih GT-automobila svih vremena.
BMW serije 8 sastavljen je po savršenoj recepturi „dizajn-performanse-luksuz“ i kao takav je već pri samom pojavljivanju na tržištu istovremeno zabilježio itekako pozitivne reakcije novinara i kupaca.
Doduše, sam automobil za mnoge je i dan-danas ostao samo predmet snova, jer je uz sve pozitivne atribute i cijena bila više nego paprena, te je tijekom deset godina naručeno i prodano tek nešto više od 30,000 primjeraka u raznim verzijama.
Kvaliteta i dugotrajnost nekih verzija također su bile upitne stavke, jer je 5-litarski V12 motor u modelu 850i imao itekako velikih problema s hlađenjem, a potrošnja stražnjih guma je zbog (pre)velike mase automobila usporediva eventualno s modernom ženom koja se u određenom momentu nalazi u shopping-centru s kreditnom karticom bez limita u rukama.
No sve su to samo detalji u usporedbi s predivnom karoserijom, fenomenalnim odabirom „pop-up“ prednjih farova i za to vrijeme itekako hvale vrijednim performansama, kojima se ovaj BMW-ov model mogao pohvaliti.
Sve je to praktički istog momenta „osmici“ osiguralo kultni status koji u današnje vrijeme među štovateljima ove bavarske marke zapravo uživa.
No ono što je apsolutno fascinantno vezano uz ovaj BMW-ov model svodi se na apsolutnu otpornost prema „zubu vremena“, jer „osmica“ i dan-danas izgleda moderno i estetski lijepo.
Detalji su jednostavno postavljeni na izniman global i kada se pokoji primjerak sretne negdje uživo na cesti, doista je teško ne pogledati u smjeru ovog automobila i prokomentirati nešto pozitivno. To je jednostavno efekt koji ovaj automobil ima čak i u današnje vrijeme, među puno mlađim, bržim, luksuznijim i boljim automobilima, te je u tome vjerojatno najveća čar BMW-a serije 8.
Naravno, u BMW-u sve to itekako dobro znaju, pa su za proslavu obljetnice jednog od svojih najposebnijih modela svih vremena odlučili upriličiti susret vlasnika „osmice“.
U paradi koju je BMW organizirao po ulicama Münchena u sklopu proslave okupilo se preko 120 primjeraka raznih boja i verzija, a vlasnici su se odazvali praktički iz cijelog svijeta.
Tako je među prisutnima bilo „osmica“ iz Njemačke, Austrije, Švicarske, Slovenije i Italije, što je zapravo i za očekivati, no vlasnicima iz tih „kvartovskih“ zemalja pridružili su se i oni iz Velike Britanije, Rusije, Australije, SAD-a i Južnoafričke republike, što je cijelom eventu doista dalo itekako internacionalni karakter.
Nakon parade ulicama Münchena, BMW je organizirao i posjet muzeju za sve aktere ovog eventa, te poprilično kompleksno snimanje, te će se na BMW TV-u uskoro naći još jedan prilog o ovom itekako posebnom automobilu, u sklopu kojeg će se naći i materijali s ovog slavljeničkog eventa, kao i intervjui s nekim sudionicima, tj. vlasnicima ovog iznimnog BMW-ovog modela.
Šteta je samo utoliko što se ama baš nitko iz Hrvatske nije odazvao ovoj mini-paradi posvećenoj 25-godišnjici jednog od najljepših i najposebnijih automobila svih vremena, no domaći vlasnici „osmice“ s obzirom na krizu očito nisu imali novaca za gorivo.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: BMWBlog.com, BMW.com i SuperCars.net
VIDEO: YouTube.com