Bentley – Continental GT3 konačno predstavljen javnosti
Masu ljudi marka Bentley prije svega asocira na "jeftinije" modela marke Rolls Royce, no iako se na prvi pogled obzirom na sličnosti tako čini, daleko je od istine…a izgleda da će uskoro postati još dalje, jer u Bentleyu se spremaju oživjeti svoje najbolje dane u auto-sportu.
Iako je Bentley kao marka kroz povijest gledano ispadala neželjeno dijete, obzirom na samo desetak godina samostalne proizvodnje automobila između 1920. i 1930. kada ih je kupila tvrtka Rolls-Royce i ugasila program natjecanja, još u dvadesetim godinama minulog stoljeća ti proizvođači svega što je luksuzno i namijenjeno skoro ekskluzivno za korištenje nekolicini playboya zvanih "The Bentley Boys", malo se ljudi danas sjeća kako se radi o jednom od najkompetentnijih proizvođača automobila u smislu natjecanja na utrkama.
No povijest potvrđuje tu činjenicu, jer Bentley sa Johnom Duffom i tvorničkim vozačem Frankom Clementom svoju prvu pobjedu na utrci 24 sata Le Mansa bilježi još davne 1924. godine, a od 1927. do 1930. godine upravo tu marku automobila nije bilo moguće skinuti sa trona, jer su nevjerojatnom lakoćom pobjeđivali iz godine u godinu.
U novijoj eri, nakon prodaje marke Bentley koncernu Volkswagen, 2003. godine, odnosno pune 73 godine kasnije sa brojevima 7 i 8, dva primjerka trkaćeg modela Bentley Speed 8 na istoj utrci uvjerljivo uzimaju prvo i drugo mjesto, bilježeći istovremeno najviši nivo konstantnosti u smislu vremena, te do tada najbrži krug ikad izmjeren na utrci.
No i to je sada već daleko u povijesti, a kako sada stvari stoje, u Bentleyu ozbiljno razmišljaju o povratku u trkaće vode sa u GT3 klasi automobila sa konceptom modela Continental GT3.
Dizajniran kako bi u potpunosti bio u skladu sa regulativama za GT3 klasu automobila propisanim od strane FIA-e, ideja je tom natjecanju pristupiti sa istim onim atributima po kojima je cestovna verzija modela Continental GT Speed poznata – trajnosti i izdržljivosti uz opaka naprezanja po pitanju brzine, ubrzanja i držanja ceste.
U Bentleyu tu svoju filozofiju pristupa utrkama baziranog na iskustvima iz cestovnih automobila nazivaju "Bentley state-of.the-art motorsport hardware", kojoj je u natjecateljskom kontekstu dodano nekoliko sasvim neverbalnih i vrlo realnih i opipljivih dijelova poput ultra-agresivnih aerodinamičkih dodataka – prednjeg branika s usisnicima u koje je moguće usisati pokoji auto koji će se slučajno naći ispred Bentleya na stazi, zadnjeg branika s difuzorom u stilu onih koje najčešće viđamo na LMP1 klasi automobila američke LeMans serije natjecanja, te kao šećer na kraju orgomnog stražnjeg spojlera.
Obzirom da cestovna verzija modela Continental GT Speed iz svog 6-litarskog W12 motora sada već izvlači 616 konjskih snaga, što je previše po pravilniku FIA-e, izgleda da će pod poklopac motora biti ubačena alternativa u smislu V8 motora pripremljenog prema specifikacijama za utrke. Motor navodno već postoji u poodmakloj fazi razvoja, no kako iz Bentleya u ovom času na kapaljku cure informacije, detalje oko motora nećemo čak ni pokušati pogađati, već ćemo radije sačekati konkretnije informacije iz krugova onih koji stoje u prvim redovima po pitanju ideje i pripreme "letećeg B" za povratak utrkama.
Prema rječima glavešina iz Volkswagena, Bentley bi se na stazama trebao početi pojavljivati najkasnije do kraja slijedeće godine, uz obećanje kako će ovim modelom oživjeti svoje najslavnije dane uspjeha u auto-sportu.
Mi im vjerujemo u potpunosti, a na vremenu i rezultatima je da se pokaže jesmo li vjerovali uzalud.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Bentleymotors.com i Newspress