Audi – Uskoro slijedi puštanje s lanca novog modela RS6
Sjećam se jednog hladnog jutra mjeseca ožujka 1994. godine, kada sam u pauzi učenja u ruke uhvatio jedan od auto-magazina koje sam uvijek imao pri ruci i na 28. stranici ugledao zajedničku fotografiju karavana i tada najbržeg automobila na svijetu u obliku McLarena F1. Zapitavši se što zapravo rade jedan kraj drugog pogledao sam kraj teksta i podatke tijekom testiranja i ostao zabezeknut činjenicom da je plavi Audijev karavan s oznakom RS2 od 0-50 kilometara na sat bio uvjerljivo brži od McLarena. Moram priznati da od tog vremena na Audi gledam sasvim drugim očima nego do tada, a i dan-danas nije ništa pretjerano drugačije.
Dakle, nakon ovog poprilično teatralnog uvoda vraćam se u realnost, no nikako ne mijenjam mišljenje, jer tadašnji model RS2 uobličen u (na slikama plavi) Audi 80 B4 Avant bio je doista svojevrstan šok, pa iako se vremena itekako mijenjaju, drago mi je konstatirati kako neke stvari ipak ostaju vrlo slične, ako ne i iste.
Nakon po svemu fascinantnog RS2 u obliku obiteljskog karavana sa 315 konja pod haubom niti prema jednom brzom Audiju nisam nikad bio ravnodušan, a kako i bih, kada su uslijedili modeli poput RS3, RS4, RS6, TT-RS i ostalih varijacija na temu modela koje Audi iz godine u godinu nudi svojim kupcima u obliku nečeg kompletno nenormalnog. Zato sam se i razveselio kada sam neki dan primio info-paket vezan uz najnoviju inačicu modela RS6.
U pravoj tradiciji Audijevih RS-modela i ovaj je RS6 predstavljen u svojoj karavanskoj (odnosno Avant) verziji, što nije nimalo loše. Dapače, to u prijevodu znači da će uz svu ekskluzivnost, ludilo pod haubom, krajnje nenormalna ubrzanja i svu silu podataka kao i do sada iznošenim u suprelativima i ova nova generacija najbržeg karavana na svijetu nuditi i mjesta za cijelu obitelj (uključujući i punicu, ukoliko je prtljažni prostor prazan), što je već samo po sebi itekako posebno.
Naravno, iako je već sam eksterijer poprilično impresivan, svaka bi najava ovakvog automobila bila poprilično isprazna da nema navedenih i ponekih brojki, pa je možda najbolje krenuti s time.
Motor pod haubom zapravo i nije ništa novo, jer je već do sada ugrađivan u modele S6, S7 i S8, odnosno u prijevodu radi se o 4-litarskom V8 motoru koji umjesto 420 i 520 konja (u gore spomenutim modelima) uz
dodatak dvije turbine postiže ukupno 560 konjskih snaga i oko 700 Nm okretnog momenta, što je u prijevodu sasvim dovoljno da itekako naruši funkciju centra za ravnotežu – i Vama i punici.
No tu priča ne prestaje, jer ono po čemu je Audi već desetljećima poznat svodi se na i u ovom modelu prisutan Quattro pogon na sva četiri kotača, koji ukupno oko 1,800 kilograma težak automobil s mjesta do
stotke propinje za manje od 4 sekunde.
Maksimalna brzina ostaje limitirana na 250 kilometara na sat (što i dalje nema smisla kao što nije imalo ni prvog dana kada je to ograničenje uvedeno kao pravilo), no pametni su Nijemci doskočili i tome, pa se nude još dvije opcije "opreme" – Dynamic, kojom maksimalna brzina raste sa 250 na 280 km/h, te Dynamic Plus u sklopu koje novi RS6 ne prestaje ubrzavati do ukupno 305 km/h, što je svojevrstan presedan i istovremeno zanimljiv podatak.
Karoserija je kao i u ostalim RS-verzijama pojedinih Audijevih modela itekako opaka detaljima, pa se tako podrazumijevaju drugačiji i agresivniji dodaci karoseriji poput branika, pragova, difuzora, kotača i sličnih kojima se RS6 od "obične šestice" razlikuje na cesti. No posebnost u smislu karoserije svodi se prije svega na usmjerenost prema mršavljenju, pa je tako sama karoserija lakša za oko 100 kilograma od aktualnog modela, što bi sam automobil trebalo činiti puno agilnijim u nekim agresivnijim varijacijama na temu vožnje, a i potrošnja goriva bi se zbog manje težine trebala smanjiti za litru-dvije u prosjeku (što zapravo u kontekstu automobila sa 560 konja i nije pretjerano bitan podatak, zar ne?!).
Podvozje je također nešto na čemu se itekako poradilo, pa je za početak u smislu dotičnog prisutan Dynamic Ride Control sistem u sklopu kojeg se nalazi prije svega adaptivni zračni ovjes, a priči oko stabilnosti pomažu u svakom slučaju i ogromne karbonsko-keramičke kočnice, Dynamic Steering sustav upravljanja i još hrpa tehničkih novotarija na kojima se itekako poradilo kako bi se novi RS6 držao na cesti i parirao konkurenciji prije svega u obliku BMW-a F10 M5.
Zanimljiv je podatak kako za razliku od dosadašnjih modela iz Audijeve radionice RS-čuda najnovija generacija RS6-ice ima kotače različitih veličina, odnosno 20-inčne u sklopu prednje i 21-inčne u sklopu stražnje osovine, što je također svojevrstan presedan na automobilu s pogonom na sva četiri kotača.
Interijer je također izveden u maniri superiornosti u odnosu na sve ostale verzije modela A6, te se od istog itekako razlikuje detaljima poput prije svega fenomenalnih sjedala, tematike saća na sjedalima i stranicama na vratima, nešto manjim volanom sa ravnim završetkom i hrpom dijelova izrađenih od pravog karbona, a iako detalje oko opreme još nemamo, vjerujem kako se u tom segmentu radi o još mnogočemu što kupci "običnih" verzija A6-ica nemaju prilike posjedovati u svom automobilu.
Prve je primjerke prema saznanjima u planu ponuditi na prodaju negdje sredinom 2013. godine, što u prijevodu najvjerojatnije znači kako će novi Audi RS6 biti predstavljen na salonu automobila u Genevi, no kako ni za to još nemamo potvrdu, radije ću sačekati sa konkretnom objavom vezanom uz sam datum predstavljanja ovog (najvjerojatnije) po mnogočemu posebnog automobila.
Bilo kako bilo, drago mi je vidjeti da se tradicija ludosti sa Quattro pogonom i ogromnim motorom i dalje nastavlja i kako će danas-sutra neki drugi klinac u pauzi učenja za maturu moći razrogačenih očiju u čudu gledati automobil u istoj maniri u kojoj sam i sam prije puno godina gledao automobil koji je započeo RS-eru.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: Audi.com, SuperCars.net i CarBuzz.com