Audi RS5 Cabriolet – Polirano kravlje ludilo
Audi RS5 – već svima jako dobro poznat Quattro-pogonjeni žderač guma sa nerijetkim problemima vezanim uz podupravljanje. Pa hoće li onda ova verzija valjati?
Iskreno, ne znamo, jer se testiranja nalaze pod veom tajne naglašenijim od tajnih papinskih dokumenata u samom srcu Vatikana, no ono što znamo jest da je Cabriolet verzija RS5-ice (naravno) bazirana na aktualnom Coupeu istog imena, da se prezentacija modela očekuje kasnije ovog mjeseca na pariškom salonu automobila, te da već sad sa oficijalnim fotografijama koje su "procurile" iz Audija (otprilike isto kao što je "procurio" i Severinin porno uradak) naveliko diže valove ljubavi i mržnje putem Interneta. Također znamo da se poradilo na masi toga što bi ovaj automobil trebalo učiniti vrlo posebnim i isto toliko poželjnim, a cijena će kao i do sada u ovakvim super-snažnim poduhvatima biti najvjerojatnije prava sitnica.
No vratimo se u stvarnost u kojoj je krhko znanje…
Kroz prvobitne najave stigao je i inicijalni opis od strane glavnog dizajnera u obliku briljantnog i vrlo modno-osvještenog čovjeka koji nema vremena pisati biografske knjige i pričati o svim ljubavnicima s kojima je spavao, već marljivo radi na imageu koji VW-koncern danas na tržištu posjeduje – gospodina Waltera de´Silve: "Moj omiljeni dizajn je osvježen sa novim detaljima kojima će mnogi naši vjerni fanovi biti veoma zadovoljni. Ako ništa više, a onda barem kao što smo mi zadovoljni i ponosni na ovaj uradak.". Mi bi se s time složili, jer iako A5 seriji nikad nije falilo elegancije ni posebnosti, po svemu sudeći ovaj RS5 u verziji bez krova mogao bi postati jedan od legendarnih Audija čak i prije nego se pojavi na tržištu.
Iskreno, iako je masa smjernica u Audijevom dizajnu danas na neki način replicirana na milijun načina s istim efektom, i ovdje nije ništa drugačije, no ako ljepota leži u detaljima, onda se RS5 Cabriolet ima čime pohvaliti. Naime, od prednjeg kraja, sa kompletno redizajniranom prednjom maskom sa kromiranim obrubom i "facelift" branikom, nanovo dizajniranim farovima koji serijski uključuju Bi-Xenon Plus tehnologiju i LED-osvjetljenje tematike Božićnog drvca (na što nas i dalje podsjećaju te sitne lampice). Poliranih dijelova zapravo ima posvuda – od retrovizora koji su polirani u visoki sjaj, preko okvira vjetrobranskog stakla, pa sve do boka RS5-ice sa isto tako poliranim letvicama koje zaokružuju ostatak automobila. Aluminijske i onako uzgred rečeno kovane kotače (odnosno felge) moguće je također dobiti u poliranoj ili matiranoj verziji i to u 19 ili 20 inča, ovisno o količini novaca koje planirate potrošiti, jer 20-ice dolaze uz doplatu, no možda najimpresivniji dio ovog automobila leži u tome što za razliku od konkurencije koja se svojim Cabrioletima trpa u "CC" kategoriju, u Audiju su išli na klasičniju varijantu – platneni krov. Doduše, uz dodatke u konstrukciji koji prije svega podrazumijevaju specijalno proizvedenu pjenu kojom je platno premazano, kako bi se dobilo na čvrstoći i otpornosti prema vremenskim utjecajima, ali i smanjio nivo buke.
Krov se zatvara i otvara automatski, odnosno pritiskom na gumb do brzine od 60-ak kilometara na sat, a potrebno mu je svega 15-ak sekundi da bi bio kompletno montiran ili demontiran u prtljažni prostor.
Dakle, eksterijer je naveliko dorađen i posvećena je ogromna pozornost detaljima poput spomenutih poliranih dijelova i ostalih detalja koji naglašavaju ekskluzivnost, no poradilo se i na interijeru, pa je unutrašnjost sada već poprilično prešla granice potrebnog i otišla u krajnji luksuz. Kromirani i polirani dijelovi nalaze se praktički posvuda, a preko nekoliko krava stradalo je kako bi početna proizvodna linija ovog automobila bila što je moguće više obložena kožom – na volanu, sjedalima, bočnim panelima, stražnjim sjedalima…pa čak i na unutrašnjem dijelu krova nalazi se po par uginulih krava koje interijer čine onime što jest – doista izuzetno posebnim, luksuznim i lijepim. Pretpostavljamo da se kravama dopala reinkarnacija barem upola koliko se nama dopada interijer RS5 Cabrioleta.
Volan je dobio redizajniranu formu i mali milijun gumbića koji su multifunkcionalnog karaktera, centralni greben krcat je raznoraznim gumbićima i simbolima na njima, a 7" navigacijski ekran koji u kompletu sa DVD-om i Hard Diskom velikog kapaciteta (govorka se o oko 320 Gb) upotpunjuje dojam onog što potencijalni vlasnik ima na raspolaganju za igranje, pa stoga ni ne čudi planirano uputstvo za korisnike od oko 800 stranica. Nekome puno, a nekome krajnje nezanimljivo i bez ikakvog smisla, jer čitanje ionako nije poznato tlo.
Performanse po onome što za sad znamo govore o nekih 80-ak kilograma težem automobilu od svog brata po imenu u Coupe izvedbi, što istini za volju utječe na ubrzanje, no ne baš puno – svega oko 0,4 sekunde od nule do stotke, odnosno u prijevodu, za razliku od Coupeovih 4,5 sekundi, Cabriolet do stotice ubrzava za 4,9 sekundi, što u pravilu nikome normalnom ne bi trebalo činiti neku razliku. Maksimalna brzina je identična onoj koju razvija Coupe, što ne čudi obzirom da i jedan i drugi model imaju elektroničku blokadu na 250 km/h, iako je na oba moguće blokadu "skinuti" remapiranjem ECU-a uz tvorničku garanciju, no inžinjeri takav zahvat ne preporučuju (iz nama nepoznatih razloga). Dodatna težina u pravilu utječe i na potrošnju, no u Audiju tvrde kako su taj problem riješili i kako Cabriolet i Coupe troše istu količinu goriva na 100 kilometara, a kolika je to količina goriva za sad nam nitko nije točno potvrdio, no obzirom se u podacima koji pišu za Coupe, radi o nazivnoj potrošnji od 12 l/100 km što je ne samo muljaža, nego i apsolutno nemoguće u praksi, nekako smo skloni razmišljanju da će svaki odlazak na pumpu biti poprilično bolno iskustvo za većinu vlasnika, jer 4,2-litreni V8 sa 450 konjskih snaga sve je samo ne štedljiv.
Uglavnom, projiciranih cijena ovog svega upakiranog u jedan itekako poseban automobil još uvijek nema, no pretpostavlja se da u njemačkoj kompletno opremljen RS5 Cabriolet sa individualno odabranim bojama interijera, eksterijera, krova i trima ne bi smjela prijeći magičnu granicu od 100.000 Eura, a predbilježbe za naručivanje kreću negdje početkom 2013. godine, pa eto, imate vremena razmisliti i naručiti jedan makar i na neviđeno – sigurni smo da nećete napraviti krivi odabir.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Audi AG.