Audi – rođenje super-karavana
Činjenica da se na ovim stranicama sportski-orijentirani karavani smatraju „svetim kravama“ definitivno stoji. No tu i tamo se u tom segmentu dogodi nešto posebno i jednostavno bi bio grijeh ne posvetiti pokoji redak nekom takvom uratku.
Realno gledano, karavani s ogromnom količinom snage većini ljudi na ovom svijetu zapravo nisu potrebni. Često su prevelikih dimenzija i cijenom su također često apsolutno neprihvatljivi, no zapravo predstavljaju savršenu alternativu svojim limuzinskim izvedbama.
Samim time imaju itekako široku publiku, te se proizvođači iz godine u godinu odlučuju takve automobile plasirati na tržište, ma koliko je njihovu upotrebljivost i potrebu za njima zapravo skoro nemoguće definirati.
U posljednje vrijeme se na tržištu našla nekolicina novih modela, od kojih bih kao najpoželjniji izdvojio Jaguar XFR-S, no ako bih morao birati marku koja iz modela u model predstavlja najpoželjnije karavanske izvedbe svojih najbrutalnijih modela, onda bi to definitivno bio Audi sa svojim RS-modelima i sufiksom Avant.
Nedavno sam se dotakao jubileja koji podrazumijeva modernu inkarnaciju vječnog modela RS2 u obliku Audija RS4 Avant „Nogaro Special“, i već je taj automobil s „grbom“ većini „običnih smrtnika“ nešto sasvim dovoljno, no model RS4 Avant ima i većeg brata u obliku modela RS6 koji iz generacije u generaciju u sklopu svoje karavanske verzije izgleda sve uvjerljivije i opakije.
Dotični model je zapravo poprilično neupotrebljiv, no to je samo privid, jer većina u smislu takvog automobila gleda nešto univerzalno brzo u svim situacijama, što je zapravo krivi pristup.
Audi RS6 je općenito automobil velikih dimenzija i isto tako i velike kilaže, što ga čini neupotrebljivim na stazi, jer zbog svoje težine jednostavno jede gume. S druge strane dotični model dolazi s pogonom na sva četiri kotača, što u nekim situacijama nikako ne predstavlja prednost. No kada se sagleda u cjelini i kada se obrati pozornost na sav luksuz i detalje kojima se može pohvaliti, RS6 Avant postaje automobil namijenjen jednoj uskoj grupaciji kupaca koji uz luksuz i igračke na dispoziciji u sklopu svakodnevice vole imati i ogromnu snagu.
No što učiniti kada ni 560 konjskih snaga nije dovoljno da bi se vlasniku takvog jednog automobila razvukao osmijeh preko lica? Jednostavno – izdvojiti neki novac i javiti se nekoj od tvrtki s područja tuninga koje znaju što rade, te dotičnoj prepustiti da se poigra s motorom.
Jedna od takvih tvrtki je ona pod nazivom Hperformance koja je smještena u njemački gradić Osterburken i svoje uratke već dugi niz godina bazira na Audijevim S i RS modelima.
No za razliku od konkurentskih tvrtki s područja tuninga koje se bave Audijevim modelima, tvrtkaHperformance nije orijentirana striktno prema doradama na polju mehanike i elektronike, već je Audi RS6 Avant najnovije generacije prošao i kuru olakšavanja.
Naime, ovaj je konkretan primjerak Audijevog suludog karavana po izlasku iz radionice smršavio za skoro stotinu kilograma, te istovremeno ojačao za preko stotinu konjskih snaga.
Tako se kroz reprogramiranje centralne jedinice, kompletno novog ispušnog sustava i malo igranja s pritiskom turbina iz 4-litarskog V8-motora izvuklo ukupno 700 konjskih snaga i 860 Nm maksimalnog okretnog momenta, što je pak moguće opisati kao „puno“ na bilo kojem svjetskom jeziku.
Iako detalja oko brojki u smislu ubrzanja i maksimalne brzine još uvijek nema, ono što kao informacija iz tvrtke Hperformance stiže u obliku priopćenja jest da se dotična tvrtka potrudila oko maksimalne optimizacije motora i karoserije, bolje držanje ceste u bilo kojim uvjetima vožnje, te nižu potrošnju goriva (za one koji na to uspiju obratiti pozornost).
Samim time je ova tvrtka uspjela napraviti nešto pomalo drugačije i istaknuti se još pokojim atributom izuzev povećanja snage, a u planu je još nekolicina sitnih preinaka koje bi ovaj Audijev poprilično nenormalan karavan trebale itekako približiti domeni super-automobila.
No da i nije tako, već sama ideja karavana sa 700 konjskih snaga ispada itekako zanimljiva, zar ne?!
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: HPerformance.de, NetCarShow.com, AutoEvolution.com i Google Images