Audi – Potvrđena “Plus” verzija modela RS6
Tek nekoliko tjedana nakon prvih najava oko nove generacije Audija A6 u svojoj najjačoj verziji RS6, eto nam još jedne u obliku "Plus" oznake koja bi se uz RS6-logo trebala pronaći na samom automobilu. Pa o čemu se zapravo radi i što konkretan plus znači?
Kada se oznaka "Plus" po prvi puta pojavila kao sufiks u sklopu nekog od Audijevih ludih, napetih i nabrijanih modela, bilo je to 2004. godine na prvoj generaciji modela RS6 Avant. Tada je plusem-označeni model bio namijenjen za limitiranu produkciju u "samo" 999 primjeraka, koje je Audi stavio na raspolaganje u obliku posebnih narudžbi i vjerovali ili ne, svi su prodani u rekordnom roku.
Nova je generacija Audija RS6 već sama po sebi poprilično megalomanski nastrojena, obzirom na prije svega zapreminom nešto manji motor od "samo" četiri litre i u kombinaciji sa dva cilindra manje od prethodnika razvija 552 konjske snage. Nekima je spomenuta cifra galopirajućih konja pod haubom sasvim dovoljna, nekima je pak nedostižan san, no uvijek postoje oni kojima je "nikad dosta" misao vodilja u svemu, pa tako i u smislu automobila, što u Audiju itekako dobro znaju, pa eto…u sklopu ove "Plus" oznake na najnovijem modelu RS6 snaga raste sa spomenutih 552 konjske snage na ukupno okruglih 600 konja.
Sama najava Audija RS6 Plus stigla je prije nekoliko dana u obliku intervjua koji je za automobilistički magazin "Car Magazine" dao glavni i odgovorni čovjek Quattro-divizije, gospodin Stephan Reil, koji je u kratkim crtama najavio naglasak na ekskluzivnosti u smislu opremljenosti RS6-ice Plus (iako mislim da je to krajnje nepotrebno, obzirom da već "standardni" RS6 itekako posjeduje faktor ekskluzivnosti) i 8-10% povećanja snage u odnosu na nedavno predstavljenu "običnu" verziju.
Također, kako je sa "Plus" varijacijama na temu aktualnih modela TT-RS i R8 V10 već poslovično uz povećanje snage i podebljavanje popisa opreme i ponešto olakšati automobil, tako bi trebalo biti i u slučaju novog modela RS6 Plus. Doduše, gospodin Reil nije dao detalje oko toga koliko bi konkretan model trebao smršavjeti, no vjerujem kako se radi o relativno minornoj kilaži kojom bi se trebao postići maksimalan učinak po pitanju prije svega brojki na papiru koje ionako većina guta kao najvažnije faktore u smislu ovakvih automobila.
Ukratko, bez problema se može očekivati ponešto veća količina karbona i Aluminija, a najvjerojatnije i neke posebnosti uz ovjes, kako i priliči dosadašnjim "Plus" uratcima. No za sad je sve zajedno još teorija.
Dakle, RS6 Plus je već prema najavama oko snage i opremljenosti (pa samim time i ekskluzivnosti) vrlo ugodno iznenađenje, no možda je ipak najzamjetnija razlika u odnosu na prvi RS6 sa oznakom "Plus" u tome što u sklopu najnovijeg modela (tj. treće generacije ovog automobila) nije u planu limitirati proizvodnju, već tržištu ponuditi onoliko primjeraka koliko samo tržište može progutati kroz posebne narudžbe, tako da bi se umjesto 999 primjeraka stare RS6-ice Plus u ovom slučaju moglo raditi o nekoliko tisuća primjeraka, što u svakom slučaju većinu nas "običnih smrtnika" itekako veseli, zar ne?!
Bilo kako bilo, za sve Vas koji možete izdvojiti poprilično zamjetnu sumu novaca za ovaj Audi, a pri tome imate uvrnut smisao za humor i volite plašiti ukućane suludim brzinama i ubrzanjima, ovo je definitivno pravi automobil za Vas – praktičan, prostran, opremljen, dinamičan i poprilično uvrnut i bolestan.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: SuperCars.net i CarBuzz.com