Audi – Kako kuca jedan V10?
Audi R8 – jedan od onih automobila za koji bi bez problema prodao oba bubrega i nosio vrećice sa sobom oko pasa prilikom odlaska u grad, definitivno je jedan od najpoželjnijih sportskih automobila na svijetu. No jeste li se ikad zapitali kako izgleda bez stražnjeg branika? Ako jeste, odlično, jer upravo stiže odgovor.
Za sve one kojima su lijepe niske siluete i izričajne linije sportskih automobila, te hrpetina konja pod haubom, što u prijevodu znači skoro nenormalna ubrzanja i maksimalne brzine, Audi R8 i ne treba baš pretjerano puno predstavljati – pogotovo u svojoj oplemenjenoj verziji nazvanoj jednostavno "Plus".
Deset-cilindrični motor zapremine 5,2 litre jedan je od najmodernijih motora ikad proizvedenih, što dijelom ne čudi, obzirom je isti zapravo transplantiran iz još ekskluzivnijeg automobila pod imenom Lamborghini Gallardo, pa su i performanse tu negdje u istom rangu. Drugim riječima, od onih bitnih stavaka spomenut ću (i opet) ubrzanje od oko 3,5 sekundi od nule do sto kilometara na sat, te maksimalnu brzinu od skoro 320 kilometara na sat, što je ama baš svakom oktanoglavcu na svijetu sasvim dovoljno.
Razlog više za obožavati upravo ovaj automobil jest činjenica kako Audi R8 u svojoj najnovijoj V10 inačici nazvanoj "Plus" nudi i pokoji dodatak kojime se "obični" R8 ne može pohvaliti.
Istini za volju, u smislu dodataka na konto bazne verzije modela R8, Plus i nema toga baš toliko puno na popisu, no kako mudraci kažu, Vrag je u detaljima, što ovom automobilu čak može poslužiti i kao opis.
Prije svega su tu preinake na gore spomenutom motoru koji ovom automobilu daju performanse dovoljne za liječenje nekih bolesti putem tlaka i G-sila, ali pokoja se našla i u smislu karoserije, tj. detalja na njoj. Tako je prije svega vrijedno spomenuti olakšane 19-inčne kotače s felgama novog dezena, prednji splitter napravljen od Karbona, povećani i produbljeni usisi sa strane i stražnji difuzor koji protok zraka s donje strane automobila još više optimizira, te pomaže zadržati automobil na cesti u praktički svim uvjetima vožnje.
Rekoh, nema toga puno i ako ćemo iskreno, svaka ta stavka, ma koliko sitna bila, košta popriličnu sumu novaca, no obzirom na ono što R8 Plus može na cesti i stazi, u datom momentu svaki Euro viška nekako apsolutno ima smisla.
Uostalom, ako se gušt ne mjeri novcem i za njega nema cijene, onda je Audi R8 Plus apsolutno pun pogodak.
No poanta svega vezanog uz ovaj automobil nisu samo detalji, već jedan savršeno izbalansiran global unutar kojeg apsolutno najfascinantniji dio predstavlja srce samog automobila – njegov motor, odnosno zvuk koji iz njega dolazi do ušiju vozača i nevinih prolaznika. Zvuk koji ama baš nikoga ne može ostaviti ravnodušnim, a koji konačno dolazi i u obliku jednog novog prezentacijskog videa, odnosno jednostavnije rečeno – reklame.
Šteta samo što polu-idiotske reklame koje svakodnevno gledamo na televiziji u pauzama filmova i serija nisu toliko impresivne, no možda je tako i bolje, jer obzirom na frekventnost istih, susjedi ne bi baš pretjerano spavali, obzirom se zvuka koji iz ovog motora dolazi jednostavno ne mogu zasititi.
U svakom slučaju uživajte.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: NetCarShow.com, CarBuzz.com i Google Images
VIDEO: YouTube.com