Audi – jedan pornografski nastrojen R8
U posljednje vrijeme se čini kako svakim danom tuning-scena pomalo raste i pokušava se vratiti u one najbolje dane. Novih tvrtki koje se bave tuningom i stylingom također ima popriličan broj, tako da se stvari u ovom času čine poprilično dobrima u tom smislu. Pa eto, u toj se maniri novog i snažnog predstavlja i tvrtka XXX Performance sa svojom najnovijom vizijom Audijevog modela R8.
Iskreno, za tvrtku XXX Performance čuo sam prvi puta kada sam krajem prošle godine posjetio Essen Motor Show. Još iskrenije rečeno, moram priznati da nisam bio pretjerano oduševljen viđenim na izlagačkom prostoru ove tvrtke, jer polakirati jedan od najpoželjnijih automobila u današnje vrijeme u kričavo zelenu boju, po meni može samo osoba kojoj je već pri rođenju amputiran ukus. No ukusi su različiti, a nekome se upravo kričavo zeleni R8 jako dopao, pa se tvrtka odlučila otići korak dalje.
Ono što se neki dan pojavilo u mom inboxu bilo je zapravo ugodno iznenađenje u kojem g. Adrian Bomba (fora prezime) ispred tvrtke XXX Performance predstavlja najnoviji set dodataka za R8 V10 nazvan GT-X650 i objašnjava po čemu je dotični posebniji od svih ostalih koji su se na tržištu za ovaj automobil pojavljivali kroz godine.
Realno gledano, postoje ljudi koji bi istog momenta odmahnuli rukom i rekli "nikad" ovako uređenom automobilu, no ona provokativna osoba u meni bi istog momenta sjela u ovakav automobil i krenula se vozikati, pa nemam druge opcije nego se složiti s tom drugom krajnosti vlastite osobnosti.
Kromirani automobili su za mene oduvijek bili vrhunac seljaštva u najčišćem smislu. Dapače, uz tako odabrane folije kojima mikropenisni vlasnici svojih automobila sebe žele prikazati svijetu, moram priznati da me nerijetko bole oči. No u ovoj krom-izvedbi svijetlo plave boje, R8 GT-X650 nekako ipak djeluje pomalo drugačije…šire…robusnije.
Zapravo ne znam kako bih točno opisao senzaciju koja mi se mota po glavi kad bacim pogled na ovaj automobil, no jedno je sigurno – imao bih ga upravo u takvom izdanju pred vratima kuće. No izuzev kromirane presvlake za to postoji nekoliko itekako dobrih razloga.
Za početak tu je optika koja od već ionako posebno dobro osmišljenog i dizajnerski riješenog automobila čini jedan od najagresivnije-izgledajućih prometalica koje sam ikad imao prilike vidjeti, što je u mojoj knjizi vrednovanja apsolutan plus.
S druge strane, tu je sva sila karbonskih dodataka poput prednjih usisnika, panela na boku i (inače apsolutno nepotrebnog) usisa za zrak na krovu. Svi ti dijelovi zasebno možda i nemaju pretjeranog smisla, no ovako u kompletu itekako dobro zaokružuju cjelinu i pridonose još većem faktoru agresivnosti ovog ionako posebnog automobila.
Tome u prilog idu i trodijelni, kovani 20-inčni Forgiato kotači s rubovima na stražnjem kraju automobila u koje bez problema stane dijete do 3 godine uzrasta ukoliko poželi odmoriti.
Naravno da je i centar samih kotača presvučen u istu kromiranu foliju, što izgleda još bolje – tim više što se obodi guma praktički i ne vide, s obzirom na to da su za početak ultra-tanki, a i sama je karoserija posredstvom najnovije generacije H&R ovjesa na navoj toliko nisko da s gornje strane kotača gume jednostavno nije moguće ni nazrijeti.
Interijer se u pravilu trudilo zadržati u manje-više standardnom izdanju, samo uz dodatak pokojeg komada Alcantare i kontrastnim (skoro kromiranim) šavovima, tako da se u tom segmentu o R8 GT-X650 i nema nešto pretjerano puno za pričati. Interijer je već ionako u standardnoj izvedbi jednostavno savršen, pa je očito da je g. Bomba zajedno sa svojom XXX-ekipom toga itekako svjestan.
Zapravo se možda najveće veselje krije pod ogromnom stražnjom haubom, gdje se iznenađujuće nalazi 5,2-litreni V10 motor preuzet iz Lamborghini Gallarda.
Naime, u originalu dotični motor u R8 V10 raspolaže s ukupno 535 konjskih snaga, no za ovako dorađenu R8-icu to očito ni približno ne zvuči dovoljno, pa se ekipa poigrala s usisnim, ispuhom i reprogramiranjem centralne jedinice (odnosno ECU-a), pa rezultatno stanje pod haubom u smislu brojki iznosi ravno 650 konjskih snaga. Naravno da je po snazi sam model i dobio naziv, no moram priznati da mi je žao da se u objavi za javnost nitko od ekipe nije sjetio navesti pokoju brojku koja se odnosi na novonastalo stanje po pitanju ubrzanja i maksimalne brzine.
No to je vjerojatno nešto što ćemo saznati kroz neko dogledno vrijeme.
Za sada preostaje piljiti u fotografije i željeti jedan ovakav kromirani i ekstremno sniženi automobil.
Iako možda takav R8 i nije za svačiji ukus, moram priznati da bi osobno rado jedan gledao na dnevnoj bazi.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: XXX-Performance.de