Audi – ispravak netočnog navoda
Pretpostavljam da ste čuli za oživljavanje legendarnog modela Sport-Quattro koji je kroz povijest itekako zadužio svijet Rallya i utabao staze pogona na sva četiri kotača koje su i dan-danas aktualne. E pa ukoliko ste povjerovali brojkama vezanim uz to Audijevo uskrsnuće legendarnog imena, pripremite se za hladan tuš.
Svima onima koji su za Rally ikad čuli, pretpostavljam da ne treba objašnjavati što je tzv. „Grupa B“ značila za tu formu auto-sporta.
Fascinacija za koju se činilo da nema granica označila je jednu od najluđih era u svijetu koji podrazumijeva četiri kotača i volan. Ista je izrodila nekolicinu legendarnih automobila i vozača, no istovremeno je Rally-evoluciju osudila na propast i svojevrsnu kastraciju zbog sušte ludosti po kojoj je ta klasa automobila na Rallyu bila toliko poznata i popularna.
Tih su godina pogibali i vozači i publika. Brutalnost automobila koji su u to vrijeme svoje mjesto našli pod okriljem „Grupe B“ doista je graničila sa zdravim razumom, dok se entuzijasti u smislu publike nikad nisu nalazili bliže samoj stazi. Stoga nimalo ne čudi „kap koja je prelila čašu“, tj. portugalski Rally u sklopu kojeg je jedan Ford RS200 ožalostio nekolicinu obitelji, pobivši im članove na izlasku iz jednog zavoja u roku nekoliko sekundi.
Audi je u to vrijeme eksperimentirao s pogonom na sva četiri kotača, a dotični su eksperimenti polučili nebrojene pobjede, što je uz urlanje nenormalno glasnog 5-cilindraša ušlo u anale povijesti tog sporta, ali i puno šire.
Naime, „Quattro“ se kao naziv jednog pogonskog sklopa zadržao do današnjih vremena, no donedavno se u Audiju nisu usudili uz spomenutu oznaku "Quattro" za bilo koji model upotrijebiti sufiks „Sport“, jer takav bi potez za bilo koji model odgovarao na isti način na koji cipele odgovaraju na trenirku.
Stoga je osmišljen Audi Sport Quattro Concept koji je predstavljen na salonu automobila u Frankfurtu, s ciljem konačnog oživljavanja legendarnog modela koji su u svoje vrijeme na Rallyima vozili samo oni najhrabriji.
Iako moram priznati da mi dizajnom ovaj koncept nije bio ne znam ni sam koliko poseban, ono što me fasciniralo bile su brojke koje su dotični konceptni model pratile. Iako se u sklopu najava istog momenta objasnilo kako se radi o Hibridnom stroju, tj. 4-litarskom V8 motoru koji za ispomoć ima električni motor, te zajedničkim snagama rezultiraju sa 700 konjskih snaga, ne mogu reći da mi nije bilo drago pročitati toliko suludu brojku.
Dapače, istog momenta mi je dotični konceptni automobil postao nekako drag i s velikim zanimanjem sam pratio objave vezane uz dotični pokušaj oživljavanja legende pod nazivom Sport Quattro.
Doduše, jedan dobar dio najava vezan je uz mali milijun „lajkova“, te reklamu u sklopu koje se marketinški gurui iz Audija zahvaljuju svima onima koji su skupili toliko intelekta da odu na njihovu fan-stranicu i jednom „kliknu“ tipku miša na pravom mjestu, no to je i opet marketing u auto-industriji kao odjel u sklopu svake pojedine tvrtke, kojem je privilegija realnosti unaprijed uklonjena iz opisa posla.
Dakle izuzev te sramotno-prozirne marketinške eskapade, Audi Sport Quattro je izgledao kao jedan od onih automobila za koje bi se isplatilo prodati bubreg. No svi oni koji su to eventualno učinili do danas mogu plakati za izgubljenim organom, jer se ispostavilo kako je u sklopu inicijalnih brojki zapravo došlo do jednostavnog pretjerivanja.
Naime, danas je s najviših katova tvrtke u Ingolstadtu stigla informacija kako će Sport Quattro definitivno ponovno oživjeti, no umjesto u obliku Hibridnog stroja sa 700 konja pod poklopcem motora, realnost nalaže kako će 4-litarski V8 biti zamijenjen s 2,5-litarskim, 5-cilindričnim motorom sposobnim za snagu od 340-360 konjskih snaga, tj. skoro dvostruko manje od najavljene snage.
Nadalje, 1,300 kilograma težak automobil izrađen od Karbona i Aluminija bit će oplemenjen pogonom na sva četiri kotača, što je zapravo stvar zdrave logike, a umjesto ekskluzivnog modela, Sport Quattro će biti uobličen u standardni model koji će moći kupiti svi oni koji imaju dovoljno novaca i istovremeni strah od pogona na stražnje kotače.
Dapače, čak je i platforma na kojoj bi ovaj model trebao zaživjeti već otprije poznata s modela A6, samo što će za Sport Quattro biti nešto manjeg međuosovinskog razmaka od „tatice“ s četverim vratima.
Dakle, Audi je tijekom posljednjih mjeseci pokazao sve ono što jedan ozbiljan proizvođač automobila ne bi trebao – jadne reklame kojima je cilj uvući se u d*** korisnicima najpopularnije društvene mreže na svijetu, suludim brojkama koje u realnosti ispadaju prerezane napola, te modelom koji će zapravo više ličiti na A5 nego na nešto sasvim novo i posebno.
Samim time je model R8 i dalje ono najpoželjnije što Audi u ovom momentu nudi na tržište u domeni sportskog automobila, što je zapravo jako tužno.
No to je jednostavno realnost i tu pomoći (očito) nema.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: AutoEvolution, SuperCars.net, AutoBlog.com i Google Images