Audi – Eto nam novog Diesel-super-automobila
Wow! Malo troši i ide kao veliki? Super priča za sve one koji misle da je Diesel gorivo najbolja stvar u svijetu automobila i nerijetko umjesto o vozačkom guštu i urlanju nekog V8 ili V12 motora tupe okolinu s pričama o okretnom momentu. No trend je postavljen, kupaca ima i više nego dovoljno, pa eto još jednog u nizu ekstremnih Diesela – ovaj puta pod haubom novog Audija R8.
Iako mnogi istinski zaljubljenici u automobile često dvoje oko činjenice koliko je Audi R8 stvarno iskoristiv automobil, osobno mislm kako je već u svojoj prvoj generaciji upravo taj model jedan od uvjerljivo najimpresivnijih automobila koje sam ikad imao prilike vidjeti. Da, ime Audi možda ne nudi ekskluzivnost poput imena Ferrari, niti zvuči istovremeno ludo i otmjeno poput onog Lamborghini, no itekako ima svoje atribute, a samim time i svoje kupce.
To je jedan od onih automobila koje vlasnik izvede izvan garaže u laganu vožnjicu nekom zavojitom cestom bez brige da će krepati negdje po putu, doživjeti spontano samozapaljenje ili nešto tome slično. Dapače, posljednje godine otkad se R8 pojavio na tržištu govore baš suprotnu priču, u kojoj je naglasak na savršena vozna svojstva i dugotrajnost o kojoj neki proizvođači automobila mogu samo sanjati, što sam R8 itekako stavlja na zasluženo mjesto trona najpoželjnijih automobila svih vremena.
Stoga ni ne čudi kako su se u Audiju odlučili nastaviti tradiciju i svijetu uskoro najvjerojatnije ponuditi novi model ovog po mnogo čemu superiornog automobila.
Doduše, za razliku od prošlog modela, gdje je naglasak bio na 4,2-litarskom V8 motoru i kasnije 5,2-litarskom V10 motoru preuzetom direktno iz Lamborghini Gallarda, u obliku najave za novi model R8-ice naglasak je stavljen na najmoćniji Diesel motor svih vremena koji će se naći u ponudi motora vezanih uz ovaj automobil.
Iskreno, nemam ništa protiv Diesel motora, no nekako mi se čini glupo automobil sa oko 700 konja (kako trenutno govore najave) reklamirati kroz najmanju potrošnju vezanu uz neki model iz ponude super-automobila i visok okretni moment, no to sam samo ja (iako znam da postoje istomišljenici).
Realno gledano, iako je Audi posljednjih godina praktički uništavao konkurenciju u LMP1 kategoriji na 24 sata Le Mansa sa svojim V12 TDi motorom, ne mogu se oteti dojmu osnovne namjene Diesel motora, koja je do prije nekoliko desetljeća bila isključivo u smislu radnih strojeva i dostavnih automobila kojima je mala potrošnja bila glavni razlog za kupnju. No vremena se mijenjaju i iako V12 TDi motor ne zvuči nimalo štedljivo (dapače, znam da nije iz osobnog iskustva), cijela priča ima itekako puno poklonika, pa stoga ni ne čudi najava glavnog i odgovornog čovjeka u Quattro GmbH sekciji Audija, gospodina po imenu Franciscus Van Meel, koji kaže kako "Audi R8 u ovoj fazi predstavlja ultimativan izazov i sasvim drugačiji koncept od onog viđenog na aktualnom modelu." i dodaje kako "Ukoliko se Audi odluči krenuti u proizvodnju ovog automobila, cilj je svijetu automobila predstaviti ultimativno vozačko iskustvo u najboljem sportskom automobilu današnjice.".
Iskreno, ne sumnjam u visoke ciljeve koje Audi zajedno sa svojim zaposlenicima postavlja pred sobom vezano uz novu inkarnaciju modela R8, no ono u što definitivno sumnjam jest činjenica da u takvim automobilima ljude ne zanima koliko dotični troše, već guštaju prije svega u urlanju motora koji im stoji montiran iza leđa, što Diesel motor nikako ne može ponuditi, ma koliko cilindara, konja ili Nm okretnog momenta imao.
Istini za volju, "drugačiji pristup" je definitivno istina, no vjerujem kako će se malo tko odlučiti Diesel motorom visokog stupnja performansi zamijeniti tradicionalno sirovu snagu Ferrarija, savršeno ludilo koje pruža Lamborghini sa svojim modelima (iako je Audi vlasnik te tvrtke), upotrebljivost i 50-godišnju tradiciju Porscheove 911-ice ili pak skoro scientološki pristup McLarena u izradi novog modela P1. Možda se varam, no logika (za sad) tako nalaže.
No vidjet ćemo u kojem će se smjeru stvari nastaviti razvijati, a do tada ostajem pri Audijevom modelu R8 kao jednom od onih automobila u zamjenu za koje bi osobno vrlo rado i bez puno razmišljanja prodao bubreg i pola slezene.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com i Google Images