Aston Martin – Novi-stari Vantage
Već dugo nismo spomenuli Aston-Martin, zar ne? Pa eto nečeg novog i posebnog iz te slavne tvrtke sa iznimno dugom tradicijom proizvodnje malobrojnih modela sa puno varijacija na temu.
Velika Britanija je doista jedna prelijepa zemlja koju često obilježavaju tek riječi poput humora, ribica s krumpirićima, čaja, kraljevske obitelji, Top Geara i naravno, sve sile proizvođača automobila koji su iz vlastite šupe stigli na svjetsko tržište automobila i smjestili se među najpoželjnije marke svih vremena u sklopu određenih segmenata.
No kako je Rolls-Royce već desetljećima praktički sinonim za luksuz u formi limuzine ili nekog većeg Coupe-a ili Cabrioleta, isto tako se može reći kako je Aston-Martin sinonim za luksuz u kombinaciji sa iznimnim performansama i voznim svojstvima kojima odiše GT-automobil.
Stoga ni ne čudi kako se iz godine u godinu i iz modela u model ova tvrtka konstantno nekako vrti u krug, predstavljajući tržištu svu silu posebnih, limitiranih ili po nečem specijalnih izvedenica svojih modela.
Nedavno sam pisao o "Centenary" modelima koji su ove godine na tržište poslani kako bi proslavili stotinu godina postojanja ove slavne marke, no sa limitiranim serijama i posebnim modelima ove godine izgleda da na toj slavljeničkoj seriji modela ni približno neće stati, jer upravo je najavljen jedna sasvim nova varijacija na temu modela Vantage – ona sa oznakom SP10.
Pa eto kratkog osvrta što je zapravo novo i posebno u sklopu tog automobila…
Za početak, ovaj model (tj. varijacija ne temu istog) dodatno prikazuje sav sjaj VH-platforme kojom su već godinama zaokružene sve šasije koje Aston-Martin proizvodi i na kojima bazira svoje modele.
U prijevodu to znači kako je u igri još više karbonskih vlakana u smislu strukture same šasije, nego što je to do sada bilo, pa se slobodno može zaključiti kako je Vantage SP10 zapravo više baziran na GT4-trkaćem automobilu, nego onom striktne namjene za cestovnu upotrebu.
Ako ću sitničariti i buljiti u detalje same karoserije, primjetiti kako na prednjem i stražnjem braniku postoji nekolicina detalja koji su svojevrsna kopija onih sa GT4 automobila i nije pretjerano teško. Dakle konstatacija kako je inspiracija za ovaj automobil doista izvučena iz onog što Aston-Martin godinama gradi na stazi nije nikako pogrešna.
Ostatak optičkih dodataka vidljiv već iz aviona svodi se na kotače, koji su za ovaj model (tj. ovu verziju modela) sasvim novog dezena, a u ponudi je i posebna boja automobila, do sada neviđena na bilo kojem od modela koje Aston-Martin u ovom času nudi u sklopu svoje ponude.
Dakle, sitne posebnosti koje itekako zapinju za oko.
Motor u SP10 u pravilu je identičan V8 onome koji se dobiva ispod haube modela Vantage S, no razlika između ta dva motora nije ni toliko bitna koliko dio koji svu snagu 4,7-litarskog V8 motora prenosi na stražnju osovinu, odnosno mjenjački sklop.
Naime, Vantage S koristi isključivo Sportshift II mjenjački sklop kojime se brzine mijenjaju na volanu, dok SP10 svojih 430 konjskih snaga i skoro 500 Nm okretnog momenta na stražnje kotače šalje posredstvom manualnog 6-brzinskog mjenjača. Dakle, vlasnici Playstation konzola mogli bi biti razočarani time, no kako ipak ne bi bili, spomenut ću kako je konkretan manualni mjenjač prisutan samo u obliku opcije za one najzagriženije fanatike koji baš žele imati kuglicu u ruci i kvačilo.
Uglavnom, obzirom na cijenu (koja doduše još nije poznata, no pretpostavke itekako postoje) za Vantage SP10 reklo bi se kako je zapravo u igri još jedan primjer u zadnje vrijeme sve češće viđene "malo za puno" filozofije, no obzirom na sve što Aston-Martin već kao samo ime u svijetu automobila znači, moram se zapitati je li to doista u ovom slučaju nešto loše.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com i Google Images