Aston-Martin – nešto za klince koji žele biti James Bond
Saga o „prokletom tajnom agentu“ traje već nekoliko desetljeća, a popularnost koju James Bond ima raste iz ekranizacije u ekranizaciju. Stoga me iskreno čudi kako to da se do nedavno nitko nije sjetio na tržište ponuditi ovakvog što.
Čuti za imena poput David Richards, Dr. Ulrich Bez, Marek Reichman u kontekstu tvrtke Aston-Martin nije ništa čudno, jer su upravo ti ljudi oni koji dobrim dijelom potpisuju sve ono što taj sto godina star proizvođač automobila u današnjem svijetu znači. No pročitati ime Nicholas Mee u tom kontekstu „na prvu“ mi se učinilo čudnim. No onda sam krenuo istraživati i saznao da je dotični gospodin od 1976. do 1991. godine napredovao u sklopu Aston-Martinovog upravljačkog tima, te od 1991. godine djeluje kao vlasnik jednog od najpoznatijih salona koji se bave prodajom modela ove slavne marke.
No to nije onaj poseban dio koji se veže uz dotičnog gospodina i jedan poseban model koji je od prije nekoliko dana spreman za prodaju u salonu Nicholas Mee & Company.
Za one koji ne znaju kako su izgledali modeli iz Astonove DB-serije koja je svoju eru započela tijekom šezdesetih godina, spomenuo bih samo Jamesa Bonda, te njegov srebrni Aston-Martin DB5 koji u današnje vrijeme ima status jednog od najelegantnijih i najcjenjenijih automobila svih vremena.
To je već od samog predstavljanja na tržište bio jedan od onih automobila za koje se znalo da će s vremenom samo dobivati na cijeni, a takav je način razmišljanja doslovce zacementiralo pojavljivanje u filmu „Goldfinger“, te je od tada novog modela doslovce napravio „najpoznatiji automobil na svijetu“, kako se DB5 reklamirao na sajmu New York World Fair 1964. godine.
No u sklopu ovog teksta ne radi se o Jamesu Bondu i nekoj od varijacija na temu automobila s mitraljezima, sustavima koji izbacuju ulje i dim, te koji u sklopu interijera imaju sjedalo koje je u mogućnosti izbaciti dosadne i neželjene suvozače. U sklopu ovih redaka riječ je o umanjenoj verziji modela DB5 koja bez krova ima za zadatak klincima zorno prikazati kako je to biti James Bond.
Naime, tvrtka Nicholas Mee & Company prije nekoliko je dana objavila kako je u njihove salone konačno stigao 2,5-metarski jednosjed bez krova u obliku Astonovog modela DB5.
To u pravilu i ne bi bilo nešto čudno, da se uz spomenute dimenzije u smislu dužine dotičnog automobila ne spominje i zrakom hlađeni četverotaktni motor od 110 kubičnih centimetara zapremine, koji je spojen na polu-automatski mjenjač, te umanjenu kopiju ovog slavnog modela tjera do maksimalne brzine od 90 kilometara na sat.
Samim time sam se itekako zapitao čemu bi takav automobil trebao služiti, a odgovor na to pitanje uslijedio je vrlo brzo.
Kako je Aston-Martin DB5 u današnje vrijeme većinom namijenjen kolekcionarima i ljudima koji se za volanom žele osjećati kao James Bond, tako je u smislu ove umanjene replike „najslavnijeg automobila na svijetu“ taj gušt namijenjen nešto mlađoj populaciji, odnosno klincima od deset godina naviše.
Ideja je klincima koji imaju dovoljno bogate roditelje priuštiti osjećaj vožnje automobila s kožnim sjedalima, drvom obloženim volanom i armaturom, te hrpom kromiranih detalja, što mi se u datom momentu učinilo kao nešto skroz simpatično.
No iako i dalje tako mislim, cijena tog umanjenog Bondovog službenog vozila zamrznula mi je smiješak na licu, jer DB Junior, kako se dotični mali automobilčić naziva, u salonu iznosi oko 20,000 Eura. Dakle roditelji ne samo da moraju biti bogati i jako voljeti svoje dijete, već u smislu cijene ove igračke koju će klinac ionako prerasti moraju biti i pomalo ludi.
No kad se sve zbroji i oduzme, ideja mi se i dalje sviđa, jer DB Junior doista izgleda nevjerojatno cool, a vjerujem da bih se kao klinac u ulozi vozača te umanjene kopije po svemu toliko velikog automobila i sam osjećao tako.
Šteta je samo utoliko što nemam deset godina i što nemam bogate roditelje, a vjerujem i da nisam jedini koji u smislu ovog malog auta tako razmišlja.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE:NicholasMee.co.uk, SuperCars.net i Google Images
VIDEO: YouTube.com