Aston Martin – nekoliko specijalnih edicija za Ženevu
Prema najavama iz ove stotinu godina stare tvrtke, na salonu automobila u Ženevi trebale bi se predstaviti neke posebne i vrlo limitirane serije određenih modela. Pa evo o čemu se ukratko radi…
Kako je ove godine predstavljanje određenih modela automobila prije službenih predstavljanja na izlagačkim prostorima salona automobila nekako postalo trendom, u toj se maniri i Aston Martin pridružio mnogima koji su se odlučili na takav potez.
No za razliku od mnogih proizvođača automobila koji svijetu predstavljaju neke nove modele i tehnologije, ova se stoljetna tvrtka odlučila na tržište predstaviti dvije limitirane i specijalne edicije već postojećih modela.
Prvi je od modela inspiriran GT4-klasom trkaćih automobila, a radi se o modelu V8 Vantage uobličenom u ediciju nazvanu N430.
Dotična specijalna edicija tog modela biti će za početak dostupna u obje karoserijske izvedbe, odnosno kao coupé i cabriolet verzija.
U ovom se času za N430 zna kako je riječ o olakšanoj i izoštrenoj varijaciji na temu modela V8 Vantage, koja se osim provedene dijete trebala pohvaliti i s nekolicinom unikatnih dijelova u smislu karoserije i interijera.
Prema navodima iz Aston Martina, Vantage N430 za početak ima nešto jači motor od onog koji se inače nalazi pod poklopcem motora verzije Vantage S, odnosno u usporedbi s potonjim, ovaj dorađeni 4,7-litarski V8-motor raspolaže s ukupno 424 konjskih snaga, što je pak sasvim dovoljno za ubrzanje od 4,6 sekundi od nule do stotinu kilometara na sat, te maksimalnu brzinu od 305 km/h.
Snaga se i dalje prenosi na stražnje kotače kroz dvije opcije u smislu mjenjača – ručnog 6-brzinskog i 7-brzinskog polu-automatskog mjenjača sa skraćenim omjerima.
Izvana je Aston Martin Vantage N430 zapravo ne odudara puno od verzije Vantage S, no u tome niti nije bila poanta. Ono čime se po pitanju eksterijera ova verzija može pohvaliti prvenstveno je kura mršavljenja kojom je s automobila skinuto ukupno 17 kilograma u odnosu na „standardnu“ verziju, pa je samim time prema riječima odgovornih ljudi iz Aston Martina „ovaj model još sportskiji i izoštreniji od bilo kojeg u aktualnoj ponudi“.
Interijer je blago redizajniran, te u sklopu njega sve vrvi od plemenitih materijala koje su u Aston Martinu koristili kako bi naglasili još sportskiji karakter ove verzije modela.
Tako cijelim interijerom prevladava Alcantara, što na neki način dovoljno govori o opisu „radnog mjesta“ za volanom.
Obloge unutar automobila izrađene su od karbona, za izradu sjedala korišten je kevlar, a za one metalne dijelove poput pedalica mjenjača i komandi automobila korišten je magnezij. Dakle rješenja preuzetih iz trkaćih automobila današnjice u smislu materijala nikako nije nedostajalo.
No nemojte ni na sekundu pomisliti da je ova verzija modela Vantage automobil koji je striktno napravljen za neki „track-day“, jer opcije za N430 podrazumijevaju Bang & Olufsen audio-sustav i još svu silu luksuznih igračaka.
Samim time dotična verzija modela zapravo je svojevrsna evolucija modela u smislu dodatne snage i pokojeg kilograma manje, a ne automobil doslovno spreman za stazu, kao što je to bio slučaj s jednim od prethodnih modela s oznakom N24. No tko će normalan tu činjenicu uzeti za nešto loše?
Druga je specijalna edicija uobličena u model DB9, i nazvana „Carbon Black“ ili „Carbon White“ – ovisno o tome u kojoj boji želite gledati automobil ispred kuće.
Uglavnom, u sklopu te dvije varijacije na temu limitirane i specijalne edicije ovog modela nije riječ o ojačanom i olakšanom automobilu, već o „običnom“ Astonu DB9 čiji su se tvorci malo igrali s kontrastom boja i pokojom stavkom opreme.
Samim time ovaj DB9 na prvi pogled ne raspolaže s puno aduta za kupnju, no kako je ipak riječ o Aston Martinu, siguran sam da je (buduća) kolekcionarska vrijednost uvedena u kontekst, te da se na taj dio priče zapravo najviše računa.
Izvana izuzev kontrasta između panela karoserije i dijelova izrađenih od karbona prvenstveno je vidljiv novi dezen 20-inčnih kotača koji se na modelu DB9 nalaze, a kada se čovjek malo zagleda u detalje, primijetit će još pokoji dio izveden od karbona, odnosno splitter na prednjem braniku, poklopce retrovizora, te stražnji difuzor.
Cijena za obje verzije u pravilu nije javno objavljena, no vjerujem da će se i po tom pitanju sve znati kada salon automobila u Ženevi otvori svoja vrata po 84. put.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: AstonMartin.com