Aston Martin – neki novi AMG-momenti…
Prije nekoliko mjeseci krenula je priča o partnerstvu sto godina stare tvrtke i Mercedesove AMG-divizije, no ovih dana izgleda da su krenuli neki novi momenti koji bi od Astonovih modela uskoro mogli napraviti pomalo drugačije zvjerke.
Pretpostavljam da bi se osoba koja za Aston Martin u općenitom smislu nije čula mogla okarakterizirati kao savršeno nezainteresirana za pojam „automobil“. Dapače, ne samo to, već i puno dalje od toga, jer Aston Martin već stoljeće znači utrke i apsolutnu usmjerenost prema brzini, udobnost i luksuz, snagu, eleganciju i naravno image playboya za one koji su u posjedu nekog od Astonovih modela. No sve to zajedno i dalje ne znači da Aston Martin nije patio od raznoraznih problema tijekom svojih sto godina postojanja.
Za početak je tvrtka svako toliko mijenjala vlasnike, bila je podložna raznoraznim krizama – kako financijskim, tako i identiteta (što dijelom objašnjava nedavno ukinuti model Cygnet), no tijekom svih stotinu godina postojanja neke se stvari ipak nisu promijenile.
Pod time naravno prvenstveno aludiram na V12 motore i ponajbolje GT-automobile na svijetu koji su iz godine u godinu izlazili iz ove slavne tvrtke na cestu.
Nedavno je iz Aston Martina stigla vijest kako je dogovoreno partnerstvo s Mercedesom, tj. Mercedesovom divizijom zvanom AMG u smislu motora i njihovih komponenata koji bi se uskoro trebali početi pronalaziti pod poklopcima motora Astonovih modela.
Naravno, radi se o V8 i V12 motorima visokih performansi kakvi danas u smislu najjačih verzija pogone Mercedesove modele poput S-klase, E-klase, C-klase i prelijepog Mercedesa SLS AMG, tako da te vijesti zapravo i nisu loše.
Ono što pak potencijalno jest loše svodi se na nastavak najava u sklopu kojih se šerif u Aston Martinu, odnosno čovjek pod imenom Ulrich Bez očitovao o tome da bi uskoro i podvozja na Astonovim modelima mogla biti transplantirana s nekih Mercedesovih modela s AMG oznakom.
Neki u tome vide hrpetinu prednosti, no s obzirom na činjenicu kako su čak i najcjenjeniji AMG-modeli jako opasni na cesti, nekako imam svoje sumnje.
Naime, kada sam prvi puta sjeo u jedan Mercedes s AMG-oznakom, nakon samo par minuta sam se skoro ubio, a ista je situacija nastala i drugi i treći puta kada sam se odlučio samom sebi pokazati da mogu jedan AMG voziti brzo. Razlozi tome idu u dva smjera: prvi je u tome što nikad do tada nisam imao prilike sjesti u nešto TOLIKO jako, pa se baš i nisam snašao „od prve“ i to otvoreno kažem. No drugi je razlog puno gori od prvog, a ukratko se svodi na činjenicu kako je dotični model s AMG oznakom bio jednostavno pre mekan i pre jak, te sam ubrzo zapravo dobio dojam svojevrsnog manjka kompletnosti samog automobila i učinilo mi se kako su u Mercedesu zapravo pod „haubu“ jednostavno ubacili motor koji s dotičnom šasijom nema nikakve veze.
Moji dojmovi su bazirani na činjenici da je automobil konstantno nekud bježao i sumanuto vrtio stražnje kotače u prazno, a da je pri tome sustav kontrole proklizavanja konstantno svjetlio i upozoravao me na potencijalno samoubojstvo. OK, to je nekome možda super i uživa u tome, no nakon nekog vremena sam se počeo osjećati nemoćno i kao totalna neznalica za volanom, obzirom sam na rijetko kojem semaforu uspio krenuti bez proklizavanja pogonskih kotača. Zato Mercedesove modele s AMG oznakama nikad nisam gledao kao nešto za čime bih patio, za razliku od tu i tamo pokojeg BMW-a s oznakom M-divizije ili pak ponekog Audija sa oznakom RS.
No objava je tu, suradnja je potpisana i samo je pitanje vremena kada će Aston Martin s AMG-ovim transplantatima krenuti u prodaju na tržištu. E sad, neki će reći da je to zapravo super, jer će na neki način pojeftiniti priču oko proizvodnje modela i tako umanjiti mogućnost da Aston Martin i opet zapadne u financijske probleme, dok vjerujem da postoje i oni skeptici koji itekako dobro znaju koja je razlika između Aston Martina i Mercedesa – ma koju oznaku imao na sebi.
Priznajem, skeptičan sam po tom pitanju, no jesam li zbog toga u pravu ili ne, pokazat će vrijeme, a zatim i prodajni rezultati.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: AstonMartin.com, Mercedes-Benz.com, SuperCars.net, i Google images