Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • EV-Zona
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 28.10.2013

Aston Martin – neki novi AMG-momenti…

Prije nekoliko mjeseci krenula je priča o partnerstvu sto godina stare tvrtke i Mercedesove AMG-divizije, no ovih dana izgleda da su krenuli neki novi momenti koji bi od Astonovih modela uskoro mogli napraviti pomalo drugačije zvjerke.


Pretpostavljam da bi se osoba koja za Aston Martin u općenitom smislu nije čula mogla okarakterizirati kao savršeno nezainteresirana za pojam „automobil“. Dapače, ne samo to, već i puno dalje od toga, jer Aston Martin već stoljeće znači utrke i apsolutnu usmjerenost prema brzini, udobnost i luksuz, snagu, eleganciju i naravno image playboya za one koji su u posjedu nekog od Astonovih modela. No sve to zajedno i dalje ne znači da Aston Martin nije patio od raznoraznih problema tijekom svojih sto godina postojanja.
Za početak je tvrtka svako toliko mijenjala vlasnike, bila je podložna raznoraznim krizama – kako financijskim, tako i identiteta (što dijelom objašnjava nedavno ukinuti model Cygnet), no tijekom svih stotinu godina postojanja neke se stvari ipak nisu promijenile.
Pod time naravno prvenstveno aludiram na V12 motore i ponajbolje GT-automobile na svijetu koji su iz godine u godinu izlazili iz ove slavne tvrtke na cestu.


Nedavno je iz Aston Martina stigla vijest kako je dogovoreno partnerstvo s Mercedesom, tj. Mercedesovom divizijom zvanom AMG u smislu motora i njihovih komponenata koji bi se uskoro trebali početi pronalaziti pod poklopcima motora Astonovih modela.
Naravno, radi se o V8 i V12 motorima visokih performansi kakvi danas u smislu najjačih verzija pogone Mercedesove modele poput S-klase, E-klase, C-klase i prelijepog Mercedesa SLS AMG, tako da te vijesti zapravo i nisu loše.


Ono što pak potencijalno jest loše svodi se na nastavak najava u sklopu kojih se šerif u Aston Martinu, odnosno čovjek pod imenom Ulrich Bez očitovao o tome da bi uskoro i podvozja na Astonovim modelima mogla biti transplantirana s nekih Mercedesovih modela s AMG oznakom.
Neki u tome vide hrpetinu prednosti, no s obzirom na činjenicu kako su čak i najcjenjeniji AMG-modeli jako opasni na cesti, nekako imam svoje sumnje.


Naime, kada sam prvi puta sjeo u jedan Mercedes s AMG-oznakom, nakon samo par minuta sam se skoro ubio, a ista je situacija nastala i drugi i treći puta kada sam se odlučio samom sebi pokazati da mogu jedan AMG voziti brzo. Razlozi tome idu u dva smjera: prvi je u tome što nikad do tada nisam imao prilike sjesti u nešto TOLIKO jako, pa se baš i nisam snašao „od prve“ i to otvoreno kažem. No drugi je razlog puno gori od prvog, a ukratko se svodi na činjenicu kako je dotični model s AMG oznakom bio jednostavno pre mekan i pre jak, te sam ubrzo zapravo dobio dojam svojevrsnog manjka kompletnosti samog automobila i učinilo mi se kako su u Mercedesu zapravo pod „haubu“ jednostavno ubacili motor koji s dotičnom šasijom nema nikakve veze.
Moji dojmovi su bazirani na činjenici da je automobil konstantno nekud bježao i sumanuto vrtio stražnje kotače u prazno, a da je pri tome sustav kontrole proklizavanja konstantno svjetlio i upozoravao me na potencijalno samoubojstvo. OK, to je nekome možda super i uživa u tome, no nakon nekog vremena sam se počeo osjećati nemoćno i kao totalna neznalica za volanom, obzirom sam na rijetko kojem semaforu uspio krenuti bez proklizavanja pogonskih kotača. Zato Mercedesove modele s AMG oznakama nikad nisam gledao kao nešto za čime bih patio, za razliku od tu i tamo pokojeg BMW-a s oznakom M-divizije ili pak ponekog Audija sa oznakom RS.


No objava je tu, suradnja je potpisana i samo je pitanje vremena kada će Aston Martin s AMG-ovim transplantatima krenuti u prodaju na tržištu. E sad, neki će reći da je to zapravo super, jer će na neki način pojeftiniti priču oko proizvodnje modela i tako umanjiti mogućnost da Aston Martin i opet zapadne u financijske probleme, dok vjerujem da postoje i oni skeptici koji itekako dobro znaju koja je razlika između Aston Martina i Mercedesa – ma koju oznaku imao na sebi.


Priznajem, skeptičan sam po tom pitanju, no jesam li zbog toga u pravu ili ne, pokazat će vrijeme, a zatim i prodajni rezultati.


TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: AstonMartin.com, Mercedes-Benz.com, SuperCars.net, i Google images

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

Piše: Niko Poznat

Kako pripremiti automobil za zimu?

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Restomodovi – Ili ih volite ili ne!

Piše: Niko Poznat

Porsche predstavlja prvi potpuno električni Macan GTS – A znamo i cijenu.

Piše: Niko Poznat

TOP 10 automobila koje je internet uništio memovima

Piše: Niko Poznat

10 auto brendova za koje današnji klinci nisu ni čuli

Piše: Ivan IGloo Gluhak

TOP 10: glupavi detalji s današnjih automobila

Piše: Niko Poznat

Dan bez automobila: Zagreb nudi besplatan javni prijevoz


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana