Aston Martin DB9 – Hrpa promjena za 2013. godinu
Kako se novi Vanquish pojavio i učinio DB9 malo "starim", sasvim je prirodno kako su se u Aston Martinu odlučili na revidiranje (odnosno redizajn) modela DB9, kako bi sa redizajnima na polju motora, optike i interijera i dalje ostao poželjan kupcima.
Ako ćemo iskreno, DB9 je oduvijek bio jedan od najljepših GT-automobila svih vremena – čak i u svojoj prvoj inkarnaciji prije osam godina. No kako se vremena mijenjaju, DB9 sazrijeva paralelno s njima, te je novi model još ljepši, jači i rafiniraniji.
Doduše, DB9 je bio vrlo blizu prestanka proizvodnje obzirom na novi nedavno predstavljen model Vanquish, no ipak su se u Aston Martinu odlučili kako to i ne bi bio pretjerano dobar potez, te se odlučili podariti mu hrpu novotarija kako bi ostao svjež i poželjan budućoj klijenteli.
Dosadašnji DB9 motorizacijom je bio u obliku dugo poznatog 6,0-litarskog V12 motora, no za razliku od dosadašnjeg motora sa 470 konjskih snaga, u novom modelu za 2013. godinu isti motor snagom raste na 510 konja, prije svega izmjenama i dopunama u smislu dorada glave cilindara, usisne grane i pumpe za gorivo. No tu priča ne prestaje, jer osim motora poradilo se i na preinakama ovjesa kako bi navedenih 510 konjskih snaga DB9 lakoćom prenosio na podlogu i ostao savršeno podešen GT-automobil umjesto da se odjednom pretvori u divlji automobil kojeg je nemoguće kontrolirati na cesti.
No najviše promjena dogodilo se na planu dizajna – kako eksterijera, čijim prednjim dijelom koji je inspiriran modelom One-77 dominira nanovo dizajniran usisnik, DB9 ima kompletno nove usise na poklopcu motora, još izraženije i agresivnije bočne linije sa LED-žmigavcima integriranim u otvore koji se sa strane nalaze, koje završavaju na stražnjem kraju automobila nešto većim stražnjim spojlerom i dužim poklopcem prtljažnog prostora. Interijer je također dobio poboljšanja u smislu novih materijala (prvenstveno u smislu kože kojom je obložen), te novi sistem otvaranja krova i stakala.
Uglavnom, novi Aston Martin DB9 biti će predstavljen na auto-salonu u Parizu u obje verzije – Coupé i Volante, sa cijenama koje bi izražene u eurima trebale počinjati sa brojkom 150.000.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: AstonMartin.com