Aston Martin – Cygnet odlazi u povijest
Mislim da neću biti nimalo zločest ukoliko naslovu pridodam riječ „konačno“…
Kad se normalan čovjek sjeti imena Aston Martin, na pamet mu pada James Bond i raznorazni modeli ovog slavnog proizvođača automobila koji su itekako pridonijeli obožavanju sportskih automobila. Modeli poput DB5, DB7, V8 Vantage, Virage i u novije vrijeme čak i model Rapide koji je Aston Martin pomaknuo u jednu sasvim drugu sferu od one na koju smo navikli, modeli su zbog kojih ovu marku automobila držim jednom od općenito najpoželjnijih u svijetu automobila.
Samim time se naravno tu i tamo zapitam što li je ekipi koja iza sebe ima mali milijun nastupa i pobjeda na 24 sata Le Mansa, te vječni James Bond image bilo u glavi kada su na tržište odlučili ponuditi model Cygnet.
Za one koji ne znaju o čemu u ovom času pričam, eto kratkog objašnjenja: Cygnet je zamišljen kao Aston Martin dostupan svima – praktičan, agilan i izuzetno komforan. Dakle ovaj model ima „na prvu“ sve prave sastojke koji bi mu mogli garantirati uspjeh. No ako se stvari pogledaju pobliže, eto nam i prvih problema.
Naime, spominjati sićušni motorčić koji pogoni ovaj mali automobil zapravo nema nikakvog smisla, obzirom bi iskreno Smart ForTwo (koji ne mogu vidjeti) prije spomenuo u smislu performansi. Također mislim kako je naziv Cygnet s imenom Aston Martin vezan otprilike koliko sam ja vezan s Naomi Campbell, jer je isti zapravo Toyota IQ s nekim kozmetičkim promjenama.
Da, interijer izgleda jako dobro za jedan tako mali automobil, mala je potrošnja Cygnetova jača strana i sve to skupa možda u nekom paralelnom svemiru i ima nekog smisla, no realno gledano, staviti prednji kraj s klasičnih i prelijepih Astonovih modela na ovakav malen, smiješan i svijetu savršeno nepotreban automobil, čini mi se iznimno glupo (da ne kažem nešto gore). Uglavnom, od samih najava koje su iz Aston Martina prije nekoliko godina stigle za ovaj model mislio sam da se radi o prvotravanjskoj šali, no kada se automobil doista pojavio u ponudi ovog slavnog britanskog proizvođača, nisam se smijao, već sam se jednostavno još jednom zapitao kuda to ide ovaj svijet.
Nadalje, označiti Toyotu IQ ičime što podrazumijeva luksuz, brzinu, performanse i sve ostalo što je u brošuri za ovaj automobil navedeno od strane odjela marketinga ove tvrtke još je jedan udarac u glavu svih onih koji Aston Martin štuju i cijene, a na kraju na tako glupav i nepromišljen pokušaj približavanja Aston Martina širim masama staviti cijenu od oko 30,000 Eura ne samo da je glupo, nego takve poteze nikad neću moći shvatiti.
No dobre su vijesti stigle prije nekoliko dana u sklopu objave nekih novih vremena u Aston Martinu.
S jedne strane dotične dobre vijesti podrazumijevaju suradnju po pitanju nekih novih motora s Mercedesovim fanaticima koji određene modele potpisuju slovima AMG, a s druge se strane iz te kratke objave dalo naslutiti kako se Cygnet prestaje proizvoditi.
Dakle Aston Martin u sklopu tih nadolazećih novih vremena prestaje glumiti proizvođača automobila za velike mase, te se vraća korijenima koji podrazumijevaju performanse, ekskluzivnost i sve ono što normalni ljudi uz ovu slavnu tvrtku vežu posljednjih stotinu godina. Naravno, dijelova za Cygnet biti će još par godina nakon što se posljednji primjerak siđe s proizvodne trake, no oko toga ionako ne bi trebalo biti brige, obzirom dijelove potpisuje Toyota.
Uglavnom, preostala količina Cygneta koji još nisu udomljeni za sada ostaje u zastupstvima diljem svijeta, no moratorij za prodaju istih postoji, te ako se do kraja prvog kvartala sljedeće godine ta relativno mala zaliha Cygneta ne proda, isti se vraćaju u tvornicu – nadam se na ritualno spaljivanje ili taljenje.
Dakle u sklopu novih vremena Aston Martin se vraća korijenima i priklanja brzini i ekskluzivnosti umjesto marketingu, što je sasvim u redu u potez koji će svaki ljubitelj ove marke itekako pozdraviti.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: AstonMartin.com, InfoWallpapers.com i Google images