AMG – Proslava 45. godišnjice sa specijalnim modelom
Dakle, nakon proslave obljetnice BMW-ove M-Divizije i SL-modela u Mercedesu, eto nam još jedne u nizu obljetnica koje ove godine na neki način slavimo…
Ovaj puta proslava se dešava od strane divizije koja se posvećuje unaprijeđenju po pitanju performansi i ekskluzivnosti Mercedesovih modela automobila, odnosno ukratko, radi se o tvrtki AMG.
U pravilu svaka "proslava" na koju smo do sad naletjeli, u praksi najčešće bude izvedena kroz neku limitiranu seriju aktualnog modela koji bi trebao biti slavljenički, te pokoji filmić na YouTube-u, neku brošuru i press-kit koji se šalje auto-magazinima i portalima koji prate automobilističku scenu, no u AMG-u su ipak odlučili stvari malčice začiniti.
Iako sve od navedenog (izuzev filmića – za sad) postoji na našem mailu, model o kojem se radi već je sam po sebi dovoljno poseban i ekskluzivan, no umjesto da su na AMG Mercedes SLS koji služi kao meštar od ceremonije u ovom slučaju, napravili neke manje zahvate u smislu optičkih dodataka, za inč većih kotača u nekoj novoj, do sad neviđenoj boji ili ekskluzivnijim dezenom interijera, luđaci iz AMG-a ipak su otišli nekoliko koraka dalje i svijetu predstavili cestovnu verziju svog trkaćeg automobila koji marljivo skuplja bodove u sklopu GT3 konkurencije automobila diljem svijeta.
Iskreno, ne znamo ni gdje bi počeli sa opisom preinaka i dorada, jer realno gledano ovaj SLS sa onim cestovnim u ogromnom broju postotaka nema ama baš nikakve veze. No počnimo sa eksterijerom…
Prije svega primjetit ćete mat-sivu boju karoserije koja ovaj puta nije u obliku folije kojom su presvukli automobil, već je SLS GT3 doista polakiran tako. Također je polakiran i logo na karbonskim Gull-Wing vratima u obliku natpisa "45 Years of driving performance", a kad smo već kod karbonskih dijelova, spomenimo i prednju i stražnju haubu, OGROMAN stražnji spojler, pragove, prednje splittere (ili cjepidlake, kako bi to Google Translate generički preveo), retrovizori, te zadnji difuzor ukomponiran u branik – sve navedeno je izrađeno upravo iz karbonskih vlakana.
Rezultatno stanje je oko 200 kilograma manje od cestovne verzije, što u prijevodu prije svega znači skoro sekundu manje od originalnog serijskog automobila do stotice i još bolje držanje ceste.
Interijerom je priča poprilično slična kao i po pitanju eksterijera – hrpa karbonskih vlakana u obliku kompletne armature zajedno sa centralnim grebenom, trkaća sjedala presvučena Alcantarom i izrađena po mjeri svakog potencijalnog vlasnika, trkaći volan kakav se koristi u stvarnom GT3 trkaćem automobilu i sva sila prekidača koji prije izgledaju kao da su izvađeni iz F-14 Tomcat borbenog aviona nego što priliče ugradnji u automobil. Također, baš kao i u pravom trkaćem GT3 automobilu, svoje je mjesto u interijeru našao i Roll-bar sa 6 točaka učvršćenja, polakiran u istu grafitno-sivu mat-boju.
Uglavnom, interijer je postao vrlo ozbiljno radno mjesto, gdje čak ni klimatizirana atmosfera prožeta radio valovima i zvukovima koje je moguće čuti iz inače fenomenalnog BOSE audio-sistema ovdje nije našla svoje mjesto.
Dorade na motoru potpisuje AMG-ov tim inžinjera inače zadužen za održavanje i pripremu trkaćih motora koje koriste stvarni timovi u konkurenciji GT3 automobila, a testiranja i finalne detalje potpisuje ni manje ni više nego Bernd Schneider – inače višestruki prvak u DTM-u (Deutsche Tourenwagen Meisterschaft za one koji ne znaju što skraćenica DTM znači), no nažalost iz Mercedesa nisu stigli nikakvi detalji oko snage, okretnog momenta niti ičeg sličnog. Znamo tek da se radi o mrvicu slabijem 6,3-litarskom V8 motoru od onog koji se inače proizvodi prema GT3 specifikacijama za utrke. Ništa čudno, obzirom da na utrkama motori i ne trebaju imati ne znamo ni sam kako dug životni vijek, dok se ipak podrazumijeva kako ovaj slavljenički model treba potrajati koju godinu prije nego se motor raspadne.
I na kraju se pitamo u čemu je poanta, odnosno zašto se baš na tako ekstreman način AMG odlučio proslaviti svoj nepuni "zlatni pir", obzirom da postoje timovi koji AMG SLS GT3 ganjaju po stazama uzduž i poprijeko zemaljske kugle, no očito je cijela stvar itekako dobro promišljena, pa iz Mercedesa i na to pitanje imaju odgovor koji između ostalog kaže kako "Ovaj komemorativni model nije namijenjen timovima koji se inače utrkuju sa modelom SLS GT3, već probranim štovateljima marke koji imaju sklonosti prema utrkivanju."
Naš bi prijevod, te poprilično "u rukavicama" izrečene rečenice, bio kako se zapravo radi o automobilu namijenjenom ekipi koja ima dovoljno novaca da manje-više ništa na svijetu nije preskupo, a vole se tu i tamo pokazati i provozati stazom, čemu u prilog ide i najavljena cijena (u Njemačkoj) koja iznosi ni manje ni više nego 446.250 eura, a osim automobila uključuje i VIP-turu po tvornici Mercedes Benz i posebnu turu po dijelu koji pripada AMG-u. Isplativo, zar ne?
Bilo kako bilo, drago nam je vidjeti ovakvu zvijer u obliku automobila kojime AMG slavi jubilej, umjesto da su uzeli automobil tipa SL Black Edition i od njega napravili hibridni automobil, što nas obzirom na današnje trendove ne bi ni najmanje začudilo.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Mercedes-Benz A.G.