Acura – Prvi prikaz koncepta NSX u cjelini
Nakon nekoliko mjeseci koji su prošli od prvog predstavljanja koncepta NSX do danas, malo se toga zapravo zna o najnovijem pokušaju Honde da se vrati u segment pravih sportskih automobila, no eto…detalji i dalje pristižu i ako ćemo iskreno, cijela priča izgleda sve bolje i bolje.
Honda – ime koje u svijetu automobila ima itekako veliku težinu obzirom na sve predivne automobile koji su pisali povijest ove marke. Sam spomen modela poput S800, CR-X i S2000, ili pak sufiksa poput VTi, V-TEC ili Type-R itekako svakom oktanoglavcu znače asocijaciju na nešto što vrišti, vrti se i ide poprilično sumanuto. Drugim ljubiteljima ove slavne japanske marke samo ime znači dugovječnost i izrazito visok stupanj kvalitete uz odlična vozna svojstva. No ogromnoj većini i jednih i drugih na spomen modela NS-X itekako se zarumene obrazi, jer automobil u kojem je slavni (i nažalost pokojni) Ayrton Senna imao svoje prste, iako (pre)skup, bio je jedan doista fenomenalan automobil za koji se već godinama željno iščekuje nasljednik. Pa eto, Hondina američka divizija Acura upravo na nasljedniku itekako radi.
Kada je koncept NSX predstavljen prije nekog vremena, stvari su krenule u dobrom smjeru, no onda se u cijelu priču upetljala taktika, kojom se sasvim jednostavan prikaz detalja odužio i više no što je bilo potrebno. Naravno, sve skupa i dalje nije definirano do kraja, no ponovnim predstavljanjem koncepta NSX u Detroitu ipak se otišlo korak dalje, te je prikazan auto u kompletu, što podrazumijeva eksterijer, interijer i neke konačne detalje po pitanju pogonskog stroja oko kojeg se najviše špekuliralo.
Dakle, eksterijerom je Acura NSX Concept i dalje ista kakva je i bila prije nekoliko mjeseci kada je automobil posljednji puta viđen, no tada interijer nije postojao, a sad je dio izloženog automobila.
Naravno, iza samog dizajna i ergonomskih rješenja koja su u sklopu interijera uzela maha, radi se i opet o filozofiji, ideologiji i dramaturgiji japanskih dizajnera, koja se u ovom slučaju naziva "Human Support Cockpit", a riječima glavnih i odgovornih poanta je "sinergija između čovjeka i stroja". Poprilično poetično, zar ne?!
Dakle, sam dizajn je apsolutno čist i moderan, no s druge strane kompleksan i posve orijentiran vozaču. U smislu ergonomije je "egzotična pozicija samog vozača" (da ponovo citiram glavne i odgovorne) itekako bila jako bitna stavka, koja po prvi puta u nekom ovakvom automobilu uključuje razmišljanje o vidljivosti iznutra prema van (što istini za volju često i nije faktor na koji proizvođači automobila u zadnje vrijeme uzimaju u obzir pri postavljanju dizajna). Dakle, model NSX u prikazanom svjetlu definitivno možemo pristupiti kao jednom od onih automobila koji uz performanse imaju odliku i savršene upotrebljivosti.
Motor je konačno potvrđen kao centralno smješteni Hibridni V6 sa najnovijom generacijom sustava direktnog ubrizgavanja goriva, što u biti i nije nešto novo, obzirom da su najave govorile o tome već odavno, no umjesto pogona na stražnje kotače (kako se špekuliralo), za NSX je osmišljen poseban sustav pogona na sva četiri kotača, za sada nazvan ASH-AWD, odnosno Acura Super Handling – All Wheel Drive sistem (za one koji mrze skraćenice).
Dakle, kako je nastavak priče o ovom dugo iščekivanom automobilu postao aktualan, tako su krenule i špekulacije kako bi početkom 2015. godine prvi primjerci trebali vidjeti svjetlo dana, a sad…točno ili ne, vidjet ćemo vrlo uskoro.
U svakom slučaju lijepo je vidjeti da se stvari kreću svojim tijekom i da je NSX od salona do salona sve kompletniji automobil.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: SuperCars.net, CarBuzz.com i Google Images