9ff – 1.200 konja čiste zabave upakirane u 911 GT3 RS
Tradicija često u pravilu znači sve ono što opisuje trud i inovacije pojedinog proizvođača automobila. Isto vrijedi i za svijet tuninga. No eto jedne tvrtke koja u polju tuninga djeluje tek 10-ak godina, a iza sebe umjesto dugogodišnje tradicije, svoje ime gradi ni manje ni više nego rekordima.
Dakle, upoznajte (ako već niste) tuning tvrtku iz njemačkog grada Dortmunda imenom 9ff.
Povijest tvrtke teško je opisati kroz dugovječnost koja krasi tuning tvrtke poput npr. onih imenom AMG, Hammann, ABT i slične za koje već desetljećima znamo kroz sve ono dobro i posebno što svojim preradama i doradama pojedinih modela automobila nude. Dakle u slučaju tvrtke 9ff koja, kako smo rekli i u uvodu u tekst) postoji tek nešto više od 10 godina.
No tradicija u smislu vremena i nije nešto na čemu osnivač 9ff-a, gospodin Jan Fatthauer inzistira, već je ideja svoju tradiciju prikazati kroz uporno obaranje rekorda po pitanju snage, brzine i upotrebljivosti automobila prerađenim u njihovoj tuning-radionici, a kako u spomenutih 10-ak godina sveukupno broje devet apsolutnih rekorda u raznim kategorijama poput one u konkurenciji automobila pogonjenih bio-etanolom, gdje je 9ff sa svojom preradom Porscheovog modela Cayman, nazvanog CT78 postavio svjetski brzinski rekord.
No nije to jedini rekorderski automobil koji dolazi iz ove male radionice čuda, jer ako ste recimo ikad poželjeli u Porsche 911 Turbo Cabriolet modelu juriti preko 380 kilometara na sat, mogli ste jednostavno naručiti 9ff TRC-85 i to bi Vam pošlo za rukom čim bi Vam zdravi razum prestao s djelovanjem.
Brojke od 650, 800 i 1,000 konjskih snaga za Jana i ekipu iz 9ff-a su savršeno normalne, a brzine od 380 kilometara na sat svakodnevna su stvar, no nama koji zdravim očima gledamo svijet automobila i u stanju smo bojati se 200 km/h na auto-cesti, te brojke izgledaju sumanuto, zar ne?
E pa ovo što smo danas primili u obliku najave na mail činit će se još luđim i nepotrebnijim, no istovremeno i fascinantnim.
Naime, radi se o najnovijem uratku tvrtke 9ff, baziranom na 997 modelu Porschea 911 GT3 RS, jednostavno nazvanom GTurbo.
U ne tako davnim vremenima, brojka tisuću u smislu broja konjskih snaga, bila je rezervirana za tek nekolicinu ultra-posebnih i izuzetno raritetnih automobila, najčešće u obliku neke od prerada Nissanovog najslavnijeg modela Skyline GT-R. Istina, i prije nego se to tehnološko Playstation-čudovište na četiri kotača pojavilo na tržištu, bilo je tu još nekolicina automobila koji su brojkom tisuću pod haubom pisali rekorde po pitanju snage. Koenig-Specials Evolution Competition bila je u suštini Ferrari Testarossa sa skoro tri puta jačim motorom od onog tvorničkog, a ni Geiger Corvette ZR-1 nije bila daleko od te magične brojke, no u zemlji izlazećeg sunca su se krajem 90-ih već počele često pisati brojke od 1,000+ konjskih snaga u automobilima poput gore spomenutog Nissan Skyline-a GT-R.
Zapravo je kroz godine formula za 1,000+ konjskih snaga već počela zvučati poprilično jednostavno, jer takve su se brojke zadnjih godina počele (pre)često pojavljivati u sklopu navoda uradaka raznih tuning kuća diljem svijeta, a u primjeru ovog najnovijeg uratka tuning-tvrtke 9ff u suštini je jednostavnost – kako pri preradama, tako i pri upotrebi automobila u svojoj konačnoj izvedbi, doista bila istinita u smislu opisa, sudeći po onome što vlasnik tvrtke kaže za ovaj najnoviji automobil namijenjen novom rekordu.
Razlozi su jednostavni – standardni 3,6-litarski 6-cilindrični motor u ovom je modelu za početak obujmom povećan na 3,9 litara, te uz hrpu novih i rukom rađenih komponenata motora, jednostavno mu je dodana jedna oveća Garrett GT1200R turbina, što sve zajedno rezultira snagom od 1,200 konjskih snaga i skoro isto toliko Nm okretnog momenta, a te brojke u kombinaciji jedna s drugom pak rezultiraju ubrzanjem od stajanja do stotice za oko 3 sekunde i maksimalnom brzinom većom od 410 kilometara na sat, što u prijevodu znači ulazak na teritorij apsolutnog vladara po pitanju brzine – Bugatti Veyrona.
No sva ta snaga i njome rezultirana brzina nisu sve ono po čemu je ovaj atomobil toliko poseban, već ono što je najvažnije u cijeloj priči glasi "svakodnevna upotrebljivost" kao zvijezda vodilja u svemu onome što se u 9ff-u već godinama proizvodi.
Doduše, doista ne znamo tko bi bio toliko lud da sa automobilom od 1,200 konja ide po kruh i mlijeko ili na posao tijekom jutarnjih gužvi u prometu, no ako gospodin Fatthauer kaže kako se radi o sasvim civiliziranom automobilu kojem je cilj "Svratiti na neki automobilistički event, provozati se 400 km/h po stazi i nakon toga se vratiti kući na svoja vlastita četiri kotača.", mi smo skloni bez ikakvog daljnjeg razmišljanja povjerovati u takav opis.
Još da nam je makar samo na kratko probati GTurbo…
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: 9ff.de i Google Images