Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Niko Poznat 19.01.2024

Prodajete automobil? Stručnjaci savjetuju da pričekate do proljeća

Vrijeme prodaje automobila ovisi o nekoliko faktora kao što su vrsta vozila, lokacija i trenutačna situacija na tržištu. Međutim, odabir pravog doba godine također vam može pomoći brže prodati automobil. Tvrtka za obradu podataka o automobilima CarVertical podijelila je nekoliko savjeta o tome kako izabrati najbolje vrijeme za prodaju vozila i postići bolju cijenu.

Proljeće je vrijeme kada tržište rabljenih automobila cvjeta

Vozači ne trebaju žuriti sa stavljanjem svojih vozila na oglasnike tijekom zimskih mjeseci. Čini se da je bolje pričekati i prodati automobil u ožujku (kada ljudi zatraže 8,2 % godišnjih izvješća o povijesti automobila generiranih putem CarVerticala), travnju (8,4 %) ili svibnju (8,5 %), što sugerira da je potražnja u proljeće veća nego u hladnijim mjesecima. Mnogi koji planiraju kupiti vozilo obično odgađaju odluku o kupnji do toplijih mjeseci kako bi izbjegli vožnju u teškim uvjetima.

„Lakše je voziti u proljeće jer su dani duži i manje je opasnosti poput mokrih ili cesta prekrivenih snijegom. Vozači početnici obično preferiraju voziti u sigurnijim uvjetima, što utječe na potražnju”, pojašnjava Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u CarVerticalu.

Kasno ljeto i rana jesen također su dobro vrijeme za prodaju vozila. Prema podatcima, većina izvješća o povijesti na CarVerticalu bude zatražena u kolovozu (9,1 %) i rujnu (8,9 %). Ovo ne bi trebalo biti iznenađenje jer neki vozači žele kupiti automobil prije zime.

Izbor trenutka je ključan

Odabir pravog trenutka može vam pomoći brže prodati vozilo i dobiti više novca. Kada je potražnja manja, prodavatelji su često prisiljeni pregovarati i spustiti traženu cijenu.

Prodaja kabrioleta usred zime može biti izazovna – ovi automobili obično privlače kupce u proljeće i ljeto. Vozila SUV i vozila s pogonom na sva četiri kotača zimi su u stalnoj potražnji jer kupci često traže sigurnija vozila s dobrim prianjanjem.

„Možda je pravo vrijeme za kupnju vozila, ali ne i za njegovu prodaju. Sezonska potražnja često može ići u korist kupca jer neka vozila mogu zahtijevati i dodatne troškove održavanja i skladištenja tijekom zimskim mjeseci”, objašnjava Buzelis.

Ljudi odgađaju velike kupnje tijekom blagdana

Najgori su mjeseci za prodaju automobila prosinac i siječanj. Budući da mnogi štede za nadolazeće blagdanske troškove, izbjegavaju velike kupnje. Nakon sezone blagdana, većini ljudi treba vremena da se oporavi i da krenu ponovno štedjeti, što rezultira manjim brojem prodaja na tržištu rabljenih automobila.

Ekonomska situacija također ima velik utjecaj na povjerenje potrošača. Ljudi odgađaju velike kupnje poput nekretnina i vozila u vrijeme recesije, inflacije ili bilo koje druge ekonomske neizvjesnosti.

Prema CarVerticalu, u prosincu se obavi samo 7,6 % godišnjih provjera automobila. Međutim, kako ističe Buzelis, rabljeni automobil u dobrom stanju i s čistom povijesti mogao bi se brzo prodati jer je potražnja za dobro očuvanim vozilima veća nego ikad prije. Bržoj prodaji automobila također može pomoći i davanje izvješća o povijesti potencijalnim kupcima, što stvara osjećaj povjerenja i transparentnosti.

Ukoliko već kupujete automobil i prije proljeća, a želite biti sigurni da ne kupujete “mačka u vreći”, sugeriramo vam jedan od načina provjere povijesti vozila. Posjetite CarVertical, gdje možete saznati kompletnu povijest vašeg budućeg automobila ili možete upisati broj šasije ili registarske pločice u aplikaciju ispod ovog teksta.

Izvješća se naplaćuju, a cijene su ovisne o količini, tj. o broju automobila koji vas zanimaju, dok primjer izgleda ovako (PDF datoteka). Uz podatke o kilometraži, dobit ćete još i podatke o povijesti servisiranja, mogućim oštećenjima na automobilu, te fotografije iz povijesti.

Podijeli s frendovima!

Niko Poznat
Tajanstveni vanjski suradnik o kojem ne znamo ništa, samo nam ponekad pošalje tekst. Sumnjamo na to da mu ovo nije pravo ime. Tko se pobogu zove Niko?
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Nakon pola stoljeća pod zemljom: Chevy Vega i Kawasaki ponovno na svjetlu dana

Piše: Niko Poznat

EUROPSKO RALLY PRVENSTVO STIŽE U HRVATSKU POČETKOM LISTOPADA – automobilistički spektakl u Zagrebu uvod u povratak WRC-a 2026.

Piše: Niko Poznat

Fiat predstavio prvi automobil s dijelovima od reciklirane ambalaže za piće

Piše: Niko Poznat

Više prometnih nesreća s toplijim vremenom: Stručnjaci otkrivaju najrizičnije mjesece na hrvatskim cestama

Piše: Niko Poznat

Savjeti za putovanja u ljetnim mjesecima

Piše: Niko Poznat

Projekt Goldfish – Jedini BMW Serije 7 s V16 motorom!


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana