Nisu se zaigrali: BMW G20 i G21 su redizajnirani bez čudovišnih bubrega
BMW-ova zlatna koka, Serija 3, u sadašnjem je obliku kao limuzina i touring na tržištu već četvrtu godinu, a pošto ulazi u drugu polovicu ciklusa dobio je dotjerani vanjski i unutarnji dizajn uz veliki napredak u digitalizaciji i opremi.
BMW se ovaj put vješto suzdržao s vizualnom revizijom eksterijera, tako da dizajn i dalje izgleda prilično ugodno. Prednji i stražnji branici (straga s više boje i ispušnim cijevima od 90 ili 100 milimetara) ipak su dobili suptilnu nadogradnju, rešetka s bubrezima je izmijenjena i s novim letvicama, a puna LED prednja svjetla sada su znatno ravnija nego prije. Adaptive Matrix LED prednja svjetla s funkcijom osvjetljavanja zavoja nude se kao opcija, a prepoznatljiva su po plavim detaljima iznutra.
Tko voli sportskije, i dalje može naručiti paket M Sport, i po prvi put M Sport paket Pro. Uz dobro poznatu sportsku opremu, potonji ima i M svjetla te M sportski kočioni sustav s crvenim kočionim čeljustima. Osim toga, izbor vanjskih boja nadopunjen je varijantama “Skyscraper Grey metallic” i “Brooklyn Grey metallic”. Novost u asortimanu su posebne boje “Frozen Pure Grey metallic” i “Frozen Tanzanite Blue metallic”.
Ipak, unutrašnjost je temeljito obnovljena. Sada se standardno ugrađuje zakrivljeni panoramski zaslon koji se sastoji od 12,3-inčnog zaslona iza upravljača i 14,9-inčnog zaslona na sredini nadzorne ploče, i koji pokreće najnoviji infotainment softver iDrive 8. Gumbi i kontroleri također su dosljedno smanjeni, tako da glasovno upravljanje i upravljanje dodirom također dolaze u fokus. “Ručica” mjenjača također je redizajnirana.
Po prvi put u seriji 3 BMW sada nudi automatsku klimatizaciju s tri zone, koja je čak i standardna za model Touring. Osim toga, standardna oprema je proširena i uključuje automatsko zatamnjivanje unutarnjih retrovizora, paket za pohranu, parkirne senzore i navigacijski sustav. Naravno, jači “mozak” i jači električni sustav omogućili su ugradnju najnaprednijih sustava asistencije.
Kada je u pitanju pomoć, uvijek su uključeni upozorenje na prednji sudar s intervencijom kočenja, tempomat s funkcijom kočenja, informacije o ograničenju brzine s prikazom zabrane pretjecanja, pomoć pri ograničenju brzine i upozorenje o napuštanju trake s automatskim korigiranjem povratka na pravac. Po želji, tu su i head-up zaslon, opsežna pomagala pri parkiranju i sustav “Driving Assistant Professional” s adaptivnim tempomatom s funkcijom Stop&Go.
Što se tiče promjena na pogonskim sklopovima BMW tu nije promijenio zapravo ništa. I dalje se nudi s klasičnim ICE motorima koji se mogu elektrificirati bilo 48-voltnim blagim hibridnim sustavom ili plug-in hibridnom konfiguracijom. Jedina prava inovacija ograničena je na razdjelnik integriran u glavu cilindra u četverocilindričnim benzinskim motorima, koji je dio poboljšanog sustava turbo punjenja i namijenjen je optimizaciji performansi.
Spektar performansi kreće se od modela 318d sa 150 KS i 318i sa 156 KS do 340d sa 340 KS ili 340i sa 374 KS. Dva plug-in hibridna derivata imaju snagu sustava od 204 ili 292 KS i postižu električni domet od 52 do 61 km prema WLTP ciklusu. Već spomenuti 8-stupanjski automatik sada je uvijek standardan. Pogon na sve kotače xDrive je opcionalan za neke motore (320i, 330i, 320d, 330d, 320e i 330e), a također je standardan na 3,0-litrenim šestocilindričnim modelima 340i i 340d.
Oba modela proizvode se u tvornici BMW Grupe u Münchenu. Sedan 3 se također proizvodi u San Luis Potosíju u Meksiku. Druga verzija, posebno za kinesko tržište, proizvodi se u BBA joint venture tvornici u Shenyangu. U Njemačkoj će vozila biti na prodajnim mjestima od srpnja 2022. Cijene tamo počinju od 43.900 eura za 318i limuzinu i 45.000 eura za 318i Touring.