Pregled bitnih detalja iz Frankfurta – 2. dio
Kako sam obećao u prvom dijelu teksta o svim bitnim i nebitnim novitetima koje je salon automobila u Frankfurtu tako nesebično pokazao svijetu, eto konačno i drugog dijela. Nadam se da se već unaprijed veselite i da ste onaj prvi dio teksta već uspjeli zaboraviti i zaliječiti.
Renault je u Frankfurtu uz nekoliko „posebnih“ varijacija na temu već postojećih modela svijetu predstavio i novu generaciju modela Megané. Tom je prigodom glasnogovornik tvrtke okupljeno mnoštvo priupitao „Zašto bi npr. kupili Golf, kada možete biti vlasnikom jednog ovakvog automobila?“.
Naravno da na to pomalo retoričko pitanje nitko nije imao odgovor, pa je ekipa okupljena oko Renaultovog izlagačkog prostora otišla posjetiti onaj Volkswagenov.
Volkswagen je na svom izlagačkom prostoru ponudio nekoliko premijera. Za početak je tu bio novi Tiguan koji jedan od glavnih ljudi te tvrtke iz nekog nepoznatog razloga jednostavno nije prestajao grliti.
Zatim je tu bio novi/stari Passat za koji je u sklopu redizajna obećano kako u sklopu konkurencije neće biti dosadan i bljedunjav.
Nakon što se stišao smijeh novinara, policajaca i djelatnika EPA, te ostale okupljene ekipe, javnosti su predstavljena dva nova Golfa – Golf GTI Clubsport za koji je izrečena hrpetina lijepo upakiranih floskula bez spomena cijene, te Golf „ScheiF1e Edition 30“ s kojim tvrtka slavi tridesetu godišnjicu najavljivanja vezanih uz ulazak Volkswagena u svijet Formule 1.
Po predstavljanju ova dva posebna Golfa, na red je došlo i predstavljanje novih kadrova u sferi poslovanja kojima će biti zamijenjeni oni stari, tj. oni koji su zbog afere s ekološki-svjesnim TDi motorima dobili promaknuće na burzu rada i oni koji zbog čestih odlazaka na sud ne mogu sjediti na svom radnom mjestu.
Uglavnom, Volkswagen je u Frankfurtu još jednom zorno prikazao kako se tulumari.
Nissan je na svom izlagačkom prostoru salona automobila u Frankfurtu prikazao nekoliko noviteta.
Za početak je tu bio najnoviji test kakvoće Nissanovih modela koji podrazumijeva korištenje krede, celera, dva pingvina i zalaska sunca.
Zatim je predstavljen trkaći bolid koji bi 2016. godine trebao nastupiti na utrci 24 sata Le Mansa. Vezano uz taj trkaći model vrijedi reći kako je riječ o revolucionarnom bolidu koji usprkos prednjim pogonskim kotačima ima šanse za dobar plasman, jer je za sljedeću generaciju dotičnog bolida pogon ostao isti, no karoserija je okrenuta za 180 stupnjeva.
Treća premijera za Nissan bila je uobličena u koncept inspiriran biciklima, drvećem, sportskim automobilima i maskom Jasona Vorheesa pod nazivom Gripz. Doduše, glasnogovornik je stupanjem na scenu napravio grešku, nazvavši dotični koncept Gimpz, što je pak istog časa razljutilo Brucea Willisa, koji je iz publike istog momenta počeo vrištati „Zed´s dead baby“.
Protjerivanjem g. Willisa iz publike glasnogovornik se povukao, te su hostese podijelile letke na kojima je pisalo „Predstavljamo vam novi Z“.
Ne treba ni spomenuti kako je euforija apsolutno izostala.
Infiniti (kad smo već kod Nissana) je predstavio čitanje poslanice o odustajanju od konceptnog modela Q50 Eau Rouge, čiji je krizmani kum bio ni manje ni više nego Sebastian Vettel. Razlozi odustajanja od ovog automobila su (naravno) u cijeni vezanoj uz daljnju razradu modela, te upitnu poziciju na tržištu u sklopu kojeg vladaju nabrijani Nijemci, te je to bilo sasvim dovoljno da se Infiniti povuče u osamu i osmisli neki drugi model s kojim će se probijati na tržište.
U toj je maniri na salonu u Frankfurtu predstavljen model Q30 – automobil važan za Infiniti, no totalno nevažan za ostatak svijeta.
Napomena: cijelu knjigu pod nazivom „50 nijansi neuspjeha u sferi brzih limuzina“ (iz koje je javnosti pročitana poslanica) moguće je kupiti na službenim web-stranicama proizvođača po cijeni od nešto sitno eura. Sva prikupljena sredstva od prodaje knjiga odlaze u Infinitijev centar za životni trening u sklopu inicijative „dajmo da uzgoje muda“.
Rolls-Royce je također imao svog konja za utrku. Doduše, konj zapravo nije konj, već je riječ o uskrsnutoj životinji koja kao utvara na engleskom (odnosno Wraith) bazirana na BMW-ovoj „sedmici“ u Frankfurtu doživljava svoju najnoviju inkarnaciju.
Dotični a utvara bez krova zapravo nije Wraith, već Dawn (odnosno zora, kako bi se to kod nas prevelo), te samom idejom predstavlja apsolutan luksuz s kojim jedan topless-automobil može nastupiti na tržište, dok realizacijom predstavlja čak i više od toga.
Stoga ne čudi kako su se uz osamdesetčetiri prisutna zaštitara i nekoliko galona kave glavešinama tvrtke tresle ruke kada su Kinezi s kopijama Nikonovih i Canonovih foto-aparata došli pobliže pogledati o kakvom se točno automobilu radi.
BMW je na salonu automobila u Frankfurtu također predstavljao nekolicinu noviteta.
Doduše, većina predstavljenih noviteta nikome nije dostupna ni za probu, a kamoli za svakodnevno „uživanje u vožnji“, jer se mahom radi o limitiranim verzijama modela za Kinu, Japan, Italiju i još poneke zemlje.
Zatim je predstavljena Oktoberfest inačica modela M3 u koju je moguće sjesti samo u supijanom stanju i s barem dvije duboko-dekoltirane hostese obučene u narodnu mo…ispričavam se…nošnju, a kao jedan od glavnih eksponata u sklopu izlagačkog prostora BMW-a predstavljena je trkaća verzija „šestice“ GT3 koja za cilj ima zabiti posljednji čavao u lijesu za metroseksualce koji su se za volanom modela Z4 bez kacige (koja kvari frizuru) često ponašali kao da su na stazi.
Vrhunac premijera za BMW bio je kada se na centralni dio izlagačkog prostora pred novinare popeo novopečeni direktor ove slavne bavarske marke g. Harald Krüger i kolabirao za publiku, nakon čega je izdano priopćenje za javnost u kojem je navedeno kako je direktor kasnio na sajam, te se požurio za volanom nove X6-ice „eM“, pri čemu mu je pozlilo već na pola puta.
Mercedes-Benz je na salonu automobila u Frankfurtu predstavio najjaču A-klasu koja sa svojih milijun konja i apsolutno najnaprednijim pogonskim sklopom na svijetu predstavlja savršenu alternativu za sve kućanice željne osvete za kronično zapostavljanje zbog igara po burzi kakvima su skloni njihovi muževi. Zbog toga Mercedes u sklopu nove i najjače A-klase nudi tzv. „Pool Boy“ paket opreme, koji će među pripadnicima bogatijih kućanstava označiti novu eru uživanja u vožnji.
Zatim je tu najnoviji SUV nalik BMW-ovom modelu X6 koji je u stanju provesti svog vlasnika izvan udobnih asfaltiranih površina – i to na samo tri 22-inčna kotača, te uz maksimalnu uštedu goriva bez korištenja Volkswagenove Diesel-tehnologije.
Kruna događanja za Mercedes-Benz bila je uobličena u najnoviji konceptualni uradak koji će prema riječima svojih tvoraca „promijeniti ljudsko poimanje automobila“.
Dotični je nazvan IAA Concept (odnosno Intelligent Aerodynamic Automobile, što je bitno objasniti kako ne bi ispalo da se Mercedes glavnim i odgovornim ljudima na čelu salona u Frankfurtu na bilo koji način pokušao uvući u d**e) i predstavlja…hm…konceptni automobil s Mercedesovim znakom i hrpetinom nove tehnologije za koju nitko izvan zvjezdanog broda „Enterprise“ nikada nije čuo.
Iako se u kontekstu koncepta IAA spominju fejzeri, kvantna i fotonska torpeda, sila sive lubanje, flux-capacitor i warp-pogon, ništa od toga nije potvrđeno, jer se cijela ekipa s izlagačkog prostora sakrila iza zavjesa i odvaljivala od smijeha na filmiće s YouTubea čija je glavna zvijezda bio g. Krüger po završetku vožnje u BMW-u X6M, odnosno prilikom padanja u nesvijest.
Uglavnom, to bi bilo to što se tiče salona automobila u Frankfurtu i premijera koje su ga obilježile u svom 66. jubilarnom izdanju.
Iskreno, volio bih da sam se dotaknuo još pokoje, no jednostavno sam ispucao inspiraciju, pa to u ovom momentu nije moguće. No bez tuge, jer će salona automobila biti još, pa po završetku nekih od njih slijedi još malo ovakvih blesavih (i nepotrebnih) osvrta.
Nadam se samo da ste se zabavili čitanjem.