Pregled bitnih detalja iz Frankfurta – 1. dio
Salon automobila u Frankfurtu je nedavno završio i iza sebe ostavio mali milijun (r)evolucija u poljima tehnologije, upravljivosti i guranja tehnologije u grlo svima onima koji će ubuduće pozitivno klimatati glavama pri pregledavanju stavki s popisa opreme pojedinih proizvođača automobila.
Uglavnom, evo nekih bitnijih predstavljanja…u dva dijela…bez luka…za van.
Porsche je na svom izlagačkom prostoru svijetu predstavio najnoviju filozofiju tog malog svijeta iz Zuffenhausena – koncept pod nazivom Mission E.
Po otkrivanju koncepta publika je skakala, bogataši su kroz međusobne poglede ispod obrva počeli „na trzaj“ vaditi čekovne knjižice, novinari su euforično okidali fotografije, a glavešine iz Porschea su zadovoljno trljale ruke.
Tom se prigodom oglasio i glasnogovornik koji je po otkrivanju ovog predivnog koncepta ustvrdio kako „Ovaj automobil predstavlja novo vrijeme koje je za Porsche upravo stiglo. Koncept Mission E predstavlja alternativu današnjim sportskim automobilima, no samom projektu i dalje pristupamo kao prema nastavku tradicije“. Da li to znači da je iz tog razloga sva struja smještena odostraga ili ne, glasnogovornik nije rekao, no s obzirom na Porscheove navike, ne bi me čudilo da je tako.
Druga premijera za Porsche bila je uobličena u prikaz nove generacije najstarijeg modela iz ponude, tj. onog pod brojem 911. Dotični je model u sklopu najnovijih eko-budalaština od ovih dana moguće dobiti isključivo s Turbo-motorom, što je s jedne strane sasvim u redu, no s druge ipak otvara mjesto pitanju što će biti s verzijom modela otprije poznatom kao 911 Turbo?
Mislim, cijela je priča pomalo zbunjujuća, jer će 911 Carrera biti Turbo. Zatim će i Carrera GTS biti Turbo. Novi limitirani primjerci i serije poput 911 Sport Classic također će biti Turbo, a i GT3 bi bez problema mogao postati Turbo, osim ako se ne obistine najave oko Hibrida upakiranog u stražnji kraj automobila. Dakle sve verzije modela 911 uskoro će biti Turbo, što donedavno po mnogočemu posebnu verziju modela nazvanu Turbo automatski stavlja u nezavidan položaj.
Glasnogovornik je pokušao objasniti da „Porsche 911 Turbo uskoro dobiva novi revolucionarni mjenjački sklop i isto tako revolucionarni sustav upravljanja. Samim time će se nazivu modela dodati sufiks „BoxSteer“ i tako će…hm…s**nje. Možda ipak nismo dobro razmislili oko ovog dijela“.
Bentley je nakon kratkog oklijevanja i usprkos zamolbama od strane udruga koje okupljaju ljude oboljele od glaukoma i konjunktivitisa dotičnima citirao jednu od svojih reklama (tj. pokazao srednji prst) i u Frankfurtu ipak svijetu prikazao najbrži SUV na svijetu – model nazvan Bentayga. Tom je prigodom izuzev klasičnih hvalospjeva najavljena i dosad neviđena količina vulgarnih kombinacija boja interijera, koja će uskoro uključivati paket opcija i boja pod nazivom „narančasto poput boje i teksture kože vaše u solariju spaljene bolje polovice“.
Ostatak stavki nije prezentiran javnosti, no pretpostavka je da će najbrži SUV na svijetu dobiti i fantastičnu paletu boja karoserije koja uključuje „boju oveće količine šampanjca“, „kud ja prođem, tud trava ne raste zelenu“ i kokain-bijelu s meth-efektom“.
Jaguar je u Frankfurtu također otkrio jedan za tu tvrtku poprilično nekonvencionalan model. Naravno, riječ je o modelu F-Pace koji je u mnogim detaljima apsolutni presedan ne samo za Jaguar, već i općenito.
Glasnogovornik tvrtke već je u samom uvodu pojasnio kako je ovo „Jaguar koji ne izgleda kao niti jedan drugi Jaguar, niti se na cesti ponaša kao bilo koji drugi Jaguar“. Naravno da tom dijelu najava nije dodano i „Jaguar koji se ne kvari na dnevnoj bazi“, „Jaguar koji nećete htjeti politi benzinom i zapaliti“, te „Jaguar koji ne dijeli platformu s Mondeom“.
Uglavnom već zbog samih najava vrijedi pretpostaviti kako se Jaguar odlučio privući onaj dio tržišta koji apsolutno ne podnosi Jaguar.
Toyota je u Frankfurtu predstavila novu generaciju modela Prius, te je već u samom uvodu vezanom uz automobil rečeno kako se radi o novoj revoluciji za tvrtku, kao i za svijet Hibrida kakav poznajemo.
Navedena je niža potrošnja, karoserija bliža tlu, poboljšana upravljivost i sva sila pozitivnih strana koje novi Prius donosi na tržište.
Glavni dizajner inače rodom s Marsa trebao se u jednom momentu popesti na binu, no kako je opće poznata stvar da su auto-novinari u svom općenitom opisu najčešće plaha stvorenja koja se boje svega što nije po protokolu, ekipa iz Toyote je odustala od tog nauma i Marsovca uputila prema šanku, gdje je jedan od novinara u plavoj majici s njime zapodjenuo razgovor i tijekom večeri nehotice natjerao na samoubojstvo iz zasjede.
Ono što pak u sklopu navoda i floskula nije rečeno svodi se na činjenicu da osobe sa želučanim tegobama ne smiju direktno gledati u ovaj automobil, jer postoji mogućnost katastrofalnih crijevnih i želučanih reakcija, što je pijani Marsovac derući se sa šanka potvrdio.
Nno s obzirom na vlastito stanje i depresiju u kojoj se zbog razgovora s novinarom u plavoj majici dotični dizajner s crvene planete našao, taj je dio objave proglašen „neslužbenim“.
Stoga savjetujem svima koji npr. pate od gastritisa ili neke druge digestivne smetnje da novi Prius gledaju samo iz daljine ili iz nekog kuta, kako bi sačuvali vlastito zdravlje.
Alfa Romeo se u Frankfurtu također predstavio u punom sjaju.
Ne samo da je otkrivena specijalna-specijalna-limitirano-specijalna verzija Giuliette zajedno s Diesel-motorima i pokojom letvicom izrađenom od karbona, već je svijetu premijerno predstavljen i model Giulia – automobil koji već mjesecima pred očima novinara radi krugove na Nordschleifeu i time dokazuje da Alfa ipak može proizvesti automobil koji se ne mora popravljati nakon tri zavoja i jedne ravnice.
Glasnogovornik je objasnio kako će „Alfa Romeo Giulia po izlasku na tržište svima pokazati dugu tradiciju koju tvrtka ima iza sebe“. Pretpostavljam da je dotični gospodin pod time mislio kako glavešine na čelu tvrtke žele pokazati kako Alfa Romeo prkosi tržištu i kako je moguće jedan sasvim novi automobil razviti unutar samo dvije godine, te kako na tržište ne mora doći u kompletnom izdanju.
Uostalom, zato služe „Evoluzione“ varijacije na temu modela, što je također dio povijesti ove slavne i renomirane tvrtke na koji je potrebno podsjetiti svijet automobila.
Honda je na salonu automobila u Frankfurtu također imala nekoliko premijera, od kojih su najvažnije dvije uobličene u jedan koncept i jedan koncept za koji Honda tvrdi da nije koncept.
Prvi koncept je uobličen u svojevrsnu demonstraciju sile nazvanu 2&4, te dotični „automobil“ idejom predstavlja Hondinu posvećenost proizvodnji trkaćih automobila za cestu.
Samim time će koncept 2&4 zasigurno biti još jedan od automobila od kojih će unutar klase postojati barem 19 bržih modela.
Drugi je koncept (usprkos demantima iz Honde) sveden na novu generaciju modela NSX, koji Honda po svojoj sestrinskoj liniji predstavlja na salonima automobila diljem planete već nekoliko godina.
Nakon dosadašnjeg trenda koji je podrazumijevao sporadično pokazivanje pojedinih detalja karoserije, interijera, podvozja i motora sklonog samozapaljenju, u Frankfurtu se Honda odlučila prikazati ovaj model u cijelosti, te prvih nekoliko proizvedenih primjeraka pokloniti ekipi koja je već prije par godina uplatila svoj primjerak.
Dotični su primjerci doduše bili u mjerilu 1:18, no iz Honde se kunu u istovjetnost ovih umanjenih verzija NSX-a s onom koja već mjesecima pokušava završiti krug na Nordschleifeu.
Nastavak slijedi…