CES 2016. kao festival povezivosti – 2. dio
Eto…prvi je dio ovog “reporta” s ovogodišnjeg izdanja sajma pod nazivom Consumer Electronics Show iza nas. Samim time se otvara novo poglavlje, tj. drugi dio teksta i reporta oko kojeg smo se potrudili iz petnih žila.
Nadamo se da ćete uživati u slovima koja se malo pomalo povezuju u riječi.
Chevrolet je u sferi povezivosti donedavno malčice kaskao za konkurencijom, no od ovogodišnjeg izdanja CES-a to više neće biti tako.
Naime, svijetu je na sajmu u Las Vegasu predstavljen model Bolt, i to kao „sportski kompakt koji redefinira pojam povezivosti u klasi“. Iako su se službene osobe na izlagačkom prostoru istog momenta ogradili s istoimenim psom iz popularnog crtanog filma, te su zanijekali bilo kakvu poveznicu sa slavnim trkačem (što i nije bilo potrebno, s obzirom na to da dotični Bolt trči brže nego što je ovaj na četiri kotača u mogućnosti ubrzati). Potom su izjavili kako „10,2-inčno komunikacijsko sučelje osjetljivo na dodir u kombinaciji s kamerama unaokolo automobila, te zajedno s najmoćnijim surround-sustavom u klasi predstavlja sam vrh povezivosti i apsolutnu podređenost autonomiji“.
Uz to je spomenuto i kako „Chevrolet Bolt za razliku od svih Boltova do sada apsolutno zna gdje ide, jer mu to omogućava povezivost s posebnim navigacijskim sustavom koji pamti gdje je bio i kuda još sve mora ići“.
No nas je najviše zaintrigirala činjenica koja podrazumijeva tzv. „Gamification“ koji ukratko znači da ćete se za volanom ovog automobila (ili na stražnjem sjedalu) moći natjecati s drugim vlasnicima u igrici „tko manje troši“.
Samim time je Chevrolet zapravo stvorio igračku na četiri kotača, pa je za pretpostaviti kako će ovaj automobil prvenstveno pronaći svoje mjesto na tržištu kao terapeutsko pomagalo i dijelom među „gejmerima“ kojima ovakav način zabave nije stran.
Očekuje se i razvoj tog moda za ovaj automobil, te ne bi trebalo proći dugo vremena do nadogradnji pod nazivom „Carmageddon“, „Destruction Derby“ i „Grand Theft Auto – Bolt Edition“.
Jaguar je na CES-u predstavio jedan-jedini primjer svog ulaska u segment pomodarski nastrojenih furgona s motorom koji štedi otprilike onoliko koliko npr. Zdravko Mamić štedi novinare, tj. modela F-Pace. Dotični furgon nastao je u kolaboraciji s tvrtkom Intel, koja je već otprije poznata svijetu Formule 1 i „gejmerima“ (što u posljednje vrijeme zapravo znači isto), te kao takav otvara novo poglavlje u povezivosti.
Glasnogovornik je to opisao u detalje, tj. riječima „Ovaj je automobil nevjerojatno dobro povezan. Povezljivost je vidljiva horizontalno, vertikalno, postrance ili iz bilo kojeg drugog kuta, te s koje god strane ga se gledalo. Samim time smo pomislili kako je ovaj automobil uvelike povezljiviji od većine modela koje u toj sferi nudi konkurencija, pa nam je nekoliko puta palo napamet da je zapravo čak i previše j***no povezan, no svejedno ne odustajemo od njega“.
Nissan je već odavno predstavio hrpu manje ili više povezivih dijelova svojih automobila. Uzmimo za primjer model Juke koji je uspio povezati naizgled nepovezivo, tj. Micru s urbanim terencem (kako su Juke jednom prigodom nazvali). No na ovogodišnjem CES-u je priča oko povezivosti Nissana otišla još korak dalje.
Naime, u suradnji s Microsoftom je za buduće modele predstavljen tzv. „Telematics“ sustav koji ukratko omogućava ukućanima da se daljinski igraju s funkcijama automobila čak i kada je isti u pokretu.
Dakle nema više suvišnih pitanja poput „Gdje si bio, svinjo pijana“, kakva bi brižna ženica postavljala svom mužiću ili pak „Jeste li na tulumu šmrkali travu i gutali ljepilo“, što bi bilo pitanje kakvo bi brižni roditelji postavljali svojim razularenim adolescentima.
Isto tako nema više ni zbunjujućih odluka oko temperature klima-uređaja od strane vozača, te odlučivanja o tome kada će vrata od automobila biti zaključana, a kada ne, jer prema riječima glasnogovornika Nissana, „Ovaj sustav potpomognut Microsoftovim Azure oblakom mogao bi biti prvi takve vrste koji će biti priznat od strane ISO 27018 normativa o internacionalnoj privatnosti. Time ne samo da ćemo dobiti interes većine ovisnika o elektronici, već ćemo pridobiti i sve one koji na društvenim mrežama objavljuju svoje intimne fotografije i istovremeno se žale na gubitak privatnosti zbog kontroliranja sadržaja e-pošte. Isto tako smo uz nove kupce poradili i na rastjerivanju onih starih koji su i dalje ovisni o tehnologiji u smislu brzine, tj. modelima poput 370Z ili GT-R, a to već samo po sebi predstavlja velik iskorak u budućnost marke“.
Toyota je i na CES-u ostala dosljedna filozofiji koja prije svega podrazumijeva megalomaniju, pa je u toj maniri svijetu predstavljena nekolicina konceptnih modela.
Dotični se prije svega mogu pohvaliti stvarnim postojanjem, a zatim i povezivošću koja je prema riječima zbora glasnogovornika iz Nagasakija „jednostavno bombastična“.
Naime, tamo gdje drugi proizvođači završavaju povezivanje i poveznice, Toyota tek kreće, jer su izloženi koncepti kroz Smart Mobility Center (što je Toyotin pandan Facebooku) u stanju povezati se u potpunosti i vlasnika staviti u vrtlog koji se sastoji od ljudi, vozila, društvenih mreža, foruma, porno-stranica i nekih bitnijih establišmenta u kojima je moguće uživati u prekomjernim dozama hrane i alkohola. Samim time je riječ o autonomnim automobilima koji će kroz razvoj naučiti ne samo voziti umjesto svojih vlasnika, već i razmišljati umjesto njih.
Također vrijedi spomenuti i tzv. „Agent+“ sustav koji izuzev povezivosti ima i ulogu predviđanja, pa vjerujemo kako će u dogledno vrijeme umjesto ljudi u trenirkama u sportske kladionice odlaziti automobili i kladiti se na sigurno, a da o tome vlasnici neće trebati razbijati glavu, niti se živcirati gledajući utakmice i žvačući mješavinu piva i čipsa od paprike.
Uglavnom, Toyota najavljuje budućnost bez korištenja mozga, pa je za pretpostaviti da će modeli tog proizvođača u budućnosti biti i više nego popularni, jer ako to nije prednost za mnoge od nas, onda doista ne znam što jest.
Volvo je između hrpetine tehnoloških noviteta i ideja koje podrazumijevaju luksuz na ovogodišnjem izdanju CES-a predstavio i najnoviji sustav kontrole automobila putem sata.
Glasnogovornik je tom prigodom publici pojasnio kako njihovi pametni satovi ne vrijede ništa u usporedbi s ovim satom koji je Volvo izmislio za svoje kupce. Rečeno je kako „Ovaj automobil predstavlja sam vrh povezivosti, jer je jednostavno u potpunosti povezan sa satom – do te mjere da više ni sami nismo sigurni je li riječ o satu ili automobilu.
To bi za neke od kupaca doduše moglo biti zbunjujuće, jer u maniri apsolutne sigurnosti ne možemo baš mirno gledati oštećenja zglobova na rukama uslijed rukovanja sa satom, odnosno automobilom, no spremni smo na nove izazove, pa ćemo i te zbunjujuće faktore ubrzo otkloniti“.
Šuška se da bi autonomni satovi i(li) automobili s potpisom ove marke uz svu najavljenu povezivost u sklopu dodatne opreme čak mogli imati i volan, a to je pak apsolutni presedan u auto-industriji i još jedna potvrda oko nagađanja da Šveđani rado konzumiraju oveće količine alkohola.
Volkswagen je zajedno sa svojim djelatnicima na ovogodišnjem CES-u (skrivajući se od digitalizirane ekipe s izlagačkog prostora tvrtke Bosch i nekolicine američkih federalnih institucija) u tišini predstavljali model e-Golf koji se u osnovi može pohvaliti s novom generacijom povezivosti sa svime i svačime.
Tihogovornik (što je najnoviji Volkswagenov izum u sferi PR-a) je šapatom izgovorio i nekoliko zanimljivih stavki vezanih uz ovaj „Das auto“, koje su apsolutno oduševile trojac sa slušalicama na glavama koji je slinio na kartonsku maketu hostese, te je na kraju dodao „Ovaj automobil je u potpunosti povezan. Povezivost je toliko ekstremna da praktički ne postoji uređaj na svijetu s kojim je e-Golf nemoguće povezati i time napraviti precizno povezanu cjelinu. Dapače, toliko je povezan da je u stanju svom vlasniku javiti kada ga natjeravaju neke tajne službe i vladine agencije, a moguće ga je kalibrirati i na nekolicinu organizacija koje kao ideju svog postojanja imaju ekologiju i očuvanje planete. Isto tako je i od strane vlasnika poželjna direktna interakcija s ovim povezivim automobilom, jer je mahanjem ispred ekrana moguće jasno gestikulirati automobilu što vlasnik hoće – pogotovo ukoliko ima brkove i naučen je na šutnju od strane sugovornika”.
Tihogovornik je rekao i kako „S druge strane ovaj automobil svojim vlasnicima nudi i povezivanje s društvenim mrežama, raznoraznim internetskim portalima i medijskim servisima“, ne spominjući pri tome inicijalna testiranja tijekom kojih je došlo do manjih ozljeda test-putnika koji su zbog nemilog čitanja komentara ispod video-uradaka na popularnom medijskom servisu YouTube pokušavali ostvariti svoje suicidalne misli.
Kada je taj slučaj spomenut od strane jednog novinara u prolazu, tihogovornik je prebacio priču na Budd-e koncept koji „Izuzev podsjećanja na neka slavna vremena u kojima je uživala Hippie-subkultura, Budd-e koncept služit će i kao simpatično olakšanje svim svojim budućim vlasnicima koji su se na ovaj ili onaj način povezali s aktualnim modelima pogonjenim Diesel-motorima, te će istima moći bez problema služiti kao podsjetnik na kvalitetu s kojom smo kao tvrtka na tržište stigli još prije 2. svjetskog rata“.
Nadam se da je ova edicija rubrike pod nazivom „auto-ironija“ bila dovoljno informativna za sve one koji su istovremeni pobornici povezivosti i smijeha, dok za sve one koji to nisu šaljemo pozdrav uz poruku „povežimo se ili zavežimo“.
Srdačan elektronički pozdrav.